לביבות – הדור הבא!

לא רק לאטקס! עם ירק, פירות, מתוקות ומה לא?! המאכל הלאומי מסורתי שלחנוכה, הלביבות, עם אופציות נוספות שכולם אוהבים!

2 דק' קריאה

סוגת מתכונים

פורסם בתאריך 04.04.21

כל סקר אקראי שתערכו בסביבתכם הקרובה יעיד שאולי סופגניות מקבלות יחסי ציבור טובים יותר, אבל המאכל המסורתי האהוב ביותר בחנוכה הוא בעצם לביבות. הגרסה המוכרת והמקובלת שלהן כוללת תפוחי אדמה מגוררים שנסחטו היטב וטוגנו יחד, ומוכרת גם בשם "לאטקס". הלביבות האלה, פריכות ושחומות מבחוץ ורכות ובהירות מבפנים, אהובות מאוד על ילדים ועל מבוגרים ושמחת החנוכה לא תהיה שלמה בלעדיהן.

 

כל זה לא אומר שצריך להסתפק בהן בלבד! נצלו את החג המתקרב לשדרוג מגוון הלביבות שאתם מכינים והפתיעו את בני המשפחה והאורחים עם לביבות ממרכיבים שונים ובטעמים מעניינים. הנה כמה רעיונות שכדאי לאמץ:

 

לא רק תפוחי אדמה – מתחילים יכולים לשלב בלביבות תפוחי האדמה הקלאסיות מרכיבים נוספים כמו גזר או בצל. ואפשר גם להכין לביבות שהמרכיב העיקרי שלהן הוא ירק אחר: גזר, כרובית, בטטה, סלק, קישוא או זוקיני, כרישה, תירס ועוד.

 

רק קמח – קל ופשוט לאחד אותן בעזרת קמח, אלה שיעשו את העבודה המוצלחת ביותר הם קמחי קטניות, כמו קמח עדשים או קמח חומוס. אלה קמחים חזקים שתופסים את התערובת בקלות והם גם עתירי ערכים תזונתיים. אפשר כמובן להשתמש גם בקמחים אחרים, כמו קמחי חיטה שונים או אפילו קמח טמפורה, שיהפוך את הלביבות לפריכות במיוחד.

 

הגודל כן קובע – הלביבה הבינלאומית המוכרת ביותר היא רושטי, שמקורה בכלל בשוויץ ואין לה קשר לעלילות המכבים. היא מבוססת על תפוחי אדמה בלבד, שנקשרים בזכות העמילן הטבעי שהם מכילים והגודל שלה עצום ביחד ללביבות שלנו, כזה שמתפרש על פני המחבת כולה.

 

קטניות או לא להיות – גם קטניות יכולות להיות בסיס לליבות טעימות ומזינות במיוחד, שמכינים בשיטה הדומה להכנת פלאפל. משרים במים קטניות כמו עדשים מכל הצבעים או אפונה יבשה ירוקה או צהובה, מסננים וטוחנים יחד עם חומרי גלם נוספים כמו בצל או כרישה, שום ועשבי תיבול. אפשר להוסיף לתערובת גזר או קישוא מגורדים, לשטח דק ולטגן.

 

תיבול שמשנה הכל – גם ללביבות המסורתיות וודאי לאלה היותר מעניינות אפשר להוסיף נותני טעם שיקפיצו את ארוחת החג למחוזות אחרים. נסו להוסיף ללביבות בטטה ג'ינג'ר ואבקת קארי, ללביבות כרישה מעט משחת קארי ירוקה, ללביבות גזר הל וקינמון וללביבות אפונה צהובה כורכום וכמון. גם עשבי תיבול טריים יכולים לשדרג ולהפוך לביבה תמימה לחגיגה של טעמים.

 

לביבות מתוקות – למה לא בעצם? אפשר להכין לביבות מפירות קשים כמו תפוח או אגס ואפילו ממנגו ירוק שטרם הבשיל. מומלץ להוסיף להן קמח ו/או שיבולת שועל, אגוזים קצוצים ומחית תפוחי עץ שתעזור לאחד אותן. את הלביבות האלה תוכלו להגיש בתור קינוח.

 

 

 

 

* * *

המאמר באדיבות אתר "סוגת"

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה