לבן ומבריק

חולצה לבנה, אין מה לעשות, עושה את זה הכי חגיגי. אבל אם אתם כמוני, בסוף השבת תמצאו עליה כתמים של יין, רוטב ועוד כמה שאריות. לבן ומבריק? הסוד של דוד פרלו.

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 05.04.21

בדיוק חגגנו את יום ההולדת הראשון של בתי.

 

וואו. איך עברה לה שנה…

 

זו הייתה שנה מלאה בעליות וירידות. אשתי עברה מיד אחרי הלידה ניתוח דחוף להסרת בלוטת התריס, ועל הדרך עוד ניתוח שכבר היה על הפרק. גם התינוקת שלנו אובחנה עם בעיה מסוימת ברגליים, ובהמשך הייתה זקוקה לרצועות תמיכה. זו הייתה שנה מלאה ועמוסה בביקורים רפואיים. והאמת, אני לא יודע איך הייתי שורד אותה בלי התפילה האישית.

 

כל אחד מאיתנו בטח זוכר זמן מסוים עמוס בצורה מאוד לא רגילה בדברים שחשובים לו. יכול להיות שזו הייתה הלידה של הילד הראשון, או השני והשלישי, עבודה חדשה, מעבר של בית, התעלות רוחנית, או כל מה שלא יהיה, בכל אופן, האם הגעתם דווקא מהמקום הזה לנקודת השבירה שלכם?

 

מאמרים נוספים בנושא:

העוצמה שבנקודת השפל

במקום הכי נמוך

כשהגרוע מכל קורה

 

אני כן.

 

זה קרה לפני חודש. ניסיתי להיות הבעל הכי טוב שאני יכול – השתדלתי, באמת שהשתדלתי, להחליף טיטולים ולסגור אותם כמו שצריך, לנקות את הבית, לקחת את הילדה לטיול, להכין אוכל, לקום באמצע הלילה ולהמשיך בשגרה. עד שבוקר אחד לא הצלחתי לזוז. הייתי מותש. היה לי חום ולא יכולתי לצאת מהמיטה שלושה ימים. לא היה לי כוח לכלום.

 

עכשיו כשאני מרגיש קצת יותר טוב, אני מנסה להשתקם מכיוון שהקצב שלי ממש נעצר. אבל מה שדחף אותי להמשיך ולא ליפול בשנה שחלפה, כמו שכבר אמרתי לכם, היא התפילה האישית. יש מי שיאמר שזה לא קל, אבל נלחמתי עליה ולא ויתרתי. ברוב הפעמים עשיתי אותה בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שאשתי והתינוקת התעוררו, כדי שאוכל להיות מרוכז וממוקד במה שאני אומר, ובהמשך עושה. אבל לא רק, אלא גם בגלל ובעיקר שזה לא נופל על הזמן של הדברים עליהם קיבלתי אחריות בגלל המצב הרגיש של אשתי.

 

אז נכון, זה לא היה קל אבל והצלחתי לעמוד במשימה. אבל בשנה הזו, יותר מכל זמן אחר, שאלתי את עצמי למה רבי נחמן מברסלב מדגיש את חשיבותה של התפילה האישית (ההתבודדות כפי שהוא מכנה אותה, ליקוטי מוהר"ן ח"ב, כה) בלא מעט פעמים, וחוזר ואומר שוב ושוב עד כמה היא חשובה והכרחית לאדם? האם זה לא עניין של חומר או נוקשה מדי כל עניין קביעת השעה הזו כל יום?

 

האמת, את השאלה הזו אני שומע כמעט כל יום מחברים. רק מה, עם טעם ההצלחה שטעמתי וחוויתי משעה זו אי אפשר להתווכח. היא עושה ניסים ונפלאות, ואני לא צוחק. זה כמו לחוות מיני-שבת באמצע השבוע. השיחה הזו, בתחילת הדרך, מגיעה ממקום שכבר לא נותר לך עם מי לדבר חוץ מבורא עולם. עד אז, העסק הזה נשמע קצת יותר מדי רציני וכבד.

 

אבל אם נסתכל במבט אובייקטיבי על היום שלנו, נגלה שאנחנו באמת חייבים המון, וזה לא מילה, לבורא עולם. אז לא נאמר תודה על מה שיש לנו?

 

מרגישים כמוני? כששבת מגיעה, אתם לובשים את החולצה הלבנה הבוהקת ומרגישים כמו מיליון דולר? אבל אחרי שאתם עושים הבדלה ומלווים את המלכה, איך החולצה נראית?

 

אם אתם כמוני, אז תמצאו עליה כתמים של יין, רוטב ועקבות של מה שאכלתם במהלך השבת. אז זו רק חולצה, אתם בוודאי אומרים, אבל הדימוי באמת מתאים בשלמות. יום אחרי יום אנחנו לובשים לבוש רוחני רגשי, כזה שמצריך מהנשמה שלנו להיכנס למכונת הכביסה הרוחנית ולהתנקות. זה לא קל, אם חושבים על זה. אבל רבי נחמן נתן פתרון קל ונוח לעשייה – שעה אחת ביום! והחולצה שלכם שוב נקיה. שבו איתו, ספרו לו, שתפו אותו, דברו איתו, תגידו לו תודה על כל מה שהוא נותן לכם, בקשו ממנו עזרה בכל תחום שאתם צריכים – ברוחניות ובגשמיות, בקשו על העתיד. תאמינו לי, זה ממש קל, והנשמה שלכם תמיד תהיה נוצצת ומבריקה.

 

מבטיח לכם. ניסיתי, עשיתי, זה עובד.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

אין דבר שלם מלב שבור

חברתי התפילה

וידוי של בעל

הבעל שאני צריך להיות

 

תחום נוסף שראיתי בו שינויים מדהימים בעקבות התפילה האישית הוא – חינוך הילדים. חברים שהם הורים לילדים בגילאים שונים קיבלו ממני את ההמלצה הבאה וראו שינויים מדהימים.

 

להורים של היום יש הרבה עבודה, אנחנו מתמודדים עם כמה חזיתות. ספרו של הרב שלום ארוש – חינוך באהבה עושה את ההבדל. תוסיפו לזה את התפילה האישית, ויש לכם את המתכון הבדוק והמנוסה להורות מתוקה ונעימה. בכל אופן, אם אנסה לסכם את הספר המדהים הזה במשפט אחד אז זה יהיה ככה: "עבדו על מידות הנפש שלכם כדי שתהיו תמיד בשמחה, וגם הילדים שלכם יהיו שמחים". שלא תטעו, אתם ואני, הורים לילדים, יכולים לעשות את השינוי הזה. זה אנחנו, ההורים, מול ההתמכרות של הילדים לפייסבוק. מה אתם אומרים, מי ינצח? לצורך ההתחלה, אני חושב שזה תלוי בחיוכים שנלביש על הפנים שלנו…

 

אם אתם מרגישים מתוחים, ואפילו מה שאתם עושים לא מעורר בכם השראה ושמחה, הגיע הזמן שתנערו את עצמכם. ואני מתכוון, שהגיע הזמן להתחיל ליהנות מהיום שלכם. רבי נחמן אומר שלפעמים כדי להשיג את השמחה אנחנו צריכים, פשוט, להשתחרר. לעשות כמה דברים, כמו אלה שתקראו בשורות הבאות (או אם תרצו, אלה כיופי הבית שאני נותן לכם):

 

ארגנו לכם פלייליסט שאתם אוהבים, כל השירים שעושים לכם את זה ברשימה אחת, והשמיעו לעצמכם אותה לפני שאתם ניגשים לתפילה האישית.

 

הרשו לעצמם ליהנות מכמה קוביות שוקולד או קפה טעים, ואז לכו לעשות כמה תרגילי כושר.

 

חפשו בדיחות נקיות ומצחיקות, שננו אותן וספרו לעצמכם ולחברים.

 

תפתיעו את עצמכם, את בן/בת הזוג והילדים – השמיעו מוסיקה שמחה בבית ורקדו איתם.

 

בזמן המלחמות עם הירידות והעליות שפוקדות את חיינו, זכרו תמיד שהמלחמה על השמחה מביאה בעקבותיה את ההצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה