לגעת בשמים: חוויה מסוג אחר

לגעת בשמים: מתי חוויתם את הדבר העצום, הכחול והיפה שעוטף את כדור הארץ, שעובר רקיעים ונוסך בנו רוגע אינסופי? ד"ר בלן יעזור לכם לגעת בשמים.

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 16.03.21

הרבה אנשים איתם אני משוחח, ביניהם לא מעט מטופלים, אומרים לי שהם רוצים לחזק את מידת האמונה שלהם אבל המוח עמוס ומשועבד לכל מיני מחשבות טורדניות. והם באמת רוצים להתחזק באמונה ולטפס עוד שלב (בכל נושא איתו הם מתמודדים), רוצים לגעת בשמים כמו שאומרים, אבל לא מצליחים בגלל שהם מרגישים נשלטים על ידי המחשבות השליליות הללו.

 

על כך אומר רבי נחמן מברסלב, שהסיבה היחידה שאנשים רבים רחוקים מבורא עולם היא בגלל שאין להם ישוב הדעת. מניסיוני האישי, כפסיכותרפיסט המטפל בשיטתו של רבי נחמן והאמונה, ראיתי עד כמה דבריו של רבי נחמן נכונים. אנשים בקושי מצליחים לתפקד בלי ישוב הדעת. אז תארו לכם כמה זה חסר לאותם אנשים שכן רוצים ללכת בעקבות עצתו של רבי נחמן?

 

אחרי שאני מלמד אנשים את המושג רוגע (דבר שלא לוקח הרבה זמן) אני גם שמח לתת להם כלי ריכוז בהם הם יכולים להשתמש על מנת להיות מודעים לקשר עם בורא עולם במהלך היום.

 

יש שתי דרכים עיקריות להיות מודע לנוכחות של בורא עולם בחיי היומיום שלנו:

 

הראשונה – התמקדות, היא היכולת שתאפשר לכם לתקשר ולהתחבר עם בורא עולם בתוכם.

 

השנייה – פתיחות, היא היכולת והמיומנות שתאפשר לכם להיות מודעים ולחוות את בורא עולם מחוץ לעצמכם. 

 

לרוב אני מלמד תחילה את גישת ההתמקדות, כי ברגע שאדם מרגיש מחובר לבורא מבפנים קל לו יותר להרחיב את ההרגשה הזו מעבר לעצמו ולהשפיע אותה על הסובבים אותו.

 

גישת ההתמקדות היא קודם כל לשבת בנוח ולנשום בטבעיות. הניחו את הידיים על מקום שמרגיש לכם ששם בורא עולם מנשים אתכם הכי הרבה (בטן, חזה). עכשיו התמקדו בתחושות מועילות של רגשות ממוקדים יותר, התרכזו בתהליך הנשימה, כנסו לתוכו ממש. מכיוון שבורא עולם הוא הטוב הנצחי, אמרו לעצמכם שכל תחושה טובה, חיובית ובריאה שאתם מרגישים – היא הבורא עצמו. ברגע שתתמקדו תוכלו להשתמש בפתיחות על מנת להרחיב ולחזק את החוויה. 

 

מאמרים נוספים בנושא:

בחזרה לגשר

הרגע ששינה את חיי

גישה חיובית זה כוח!

גם זו לטובה – לאמץ את הגישה החיובית

תסתכל, תראה טוב

התבלין שמשנה את הטעם

שיחה עם אלוקים

אלוקים לא יוצא להפסקה קפה

קודם להאמין, אחר כך להבין

פשוט, לזרוק את השכל

 

גישת הפתיחות מתחילה בפעולה פשוטה: להביא את הידיים מהמרכז שלכם ולהרים אותן בצורה אנכית כשכפות הידיים פתוחות (כפי שעה משה רבינו ״ויהיו ידיו אמונה…״). אחר כך, הורידו אותן לאט ובנעימות למטה. כשאתם מרימים את הידיים שמרו על המודעות שלכם באמונה בקיומו האינסופי של בורא עולם. כשאתם מורידים אותן, זכרו שהבורא נמצא בכל מקום. המודעות שלכם לבורא בנקודה זו יכולה גם להמשיך כלפי מטה ולהמשיך אל האינסוף. עכשיו, קרבו שוב את הידיים אל המרכז שלכם ופתחו אותן לאט לאט אל הקו האופקי האינסופי ובאיטיות עשו סיבוב של 360 מעלות. האמונה שלכם בבורא נמצאת בכל מה שאתם רואים, שומעים, מרגישים, טועמים ומריחים.

 

עכשיו, הרגישו את אנרגיית האמונה בידיים שלכם (הניחו אותן על מקומות בגוף בהם אתם סובלים מאי נוחות – כתפיים, צוואר, גרון, בטן ועוד).

 

ברגע שאתם לומדים להשתמש בשתי היכולות הללו תגלו כמה נוח להשתמש בהן במהלך היום וליהנות מההשפעה שלהן על היום כולו, ולא משנה אילו נסיבות ילוו אותו. יהיו זמנים שתצטרכו להסתגר מהעולם ולהתכוונן עם הבורא כדי לחוות אותו בתוככם. ויהיו זמנים שתצטרכו להיפתח לעולם הרוחניות שנמצא מחוצה לכם. כשתלמדו לתמרן בין ההתמקדות לפתיחות המודעות שלכם תגדל ותתחזק.

 

תרגלו אותן על בסיס יומי ותראו איך הן מהוות לכם כלים אדירים ברגעים או אתגרים לא קלים. ועוד יהיו זמנים שכאשר תחשבו על הבורא ותחוו את הנוכחות שלו בהתמדה עם כל החושים, זו תהיה פעולה בלתי נפרדת מכם אפילו בלי לתרגל!

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה