לחם תירס – המאפה שיסדר לכם את היום!

לחם תירס – מאפה פושט ונהדר שכל אחד יכול להכין, מתאים לארוחת בוקר, מנה נוספת חלבית ואפילו כקינוח. המתכון של שוקי גלילי מסדר לכם את היום במיוחד עכשיו בחופש הגדול!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 24.08.23

זמן הכנה: 45 דקות כולל אפייה | דרגת קושי: קל | חלבי

לחם התירס הוא מאפה פשוט ונהדר שכל אחד יכול להכין. הוא מתאים לארוחת בוקר, כמנה נוספת בארוחה חלבית, ואפילו כקינוח. החיסרון העיקרי הוא שקשה להפסיק לאכול ממנו – אז תזמינו חברים.

אל תגלו לאף אחד, אבל מדובר בעצם בעוגה – לחם התירס הוא מה שמכנים באנגלית “Quick Bread“, מה שלרוב אומר מאפה שכולל קמח, ביצים ואבקת אפייה. גם ללחם התירס תוכלו להוסיף קצת יותר סוכר, לטפטף עליו רוטב מתוק או ליפתן ו/או להגיש עם כדור גלידה או אפילו קצפת, וכולם יהללו את הקינוח המקורי והמפתיע.

הגרסה שלפניכם היא רק חצי מתוקה ואפשר להרגיש בה היטב את טעמי התירס והחמאה. היא תהיה טעימה גם קרה, אבל תהיה הכי טעימה כשהיא קצת חמה ומעליה גילופי חמאה מתמוססים (אפשר פשוט להחליק על פניה קוביית חמאה קצת אחרי שמוציאים מהתנור).

יש כמה דברים מפתיעים במאפה הזה: קלות ההכנה, ריח האפייה המשגע, והקושי להפסיק לאכול ממנו. אז וודאו שאתם מכינים אותו למספר גדול ככל האפשר של גרגרנים. הזמינו חברים אם צריך.

המצרכים

240 גרם קמח תירס (כוס וחצי)

75 גרם קמח לבן (חצי כוס ועוד קצת)

5 גרם אבקת אפייה (קצת יותר מכפית וחצי)

1.5 כפות סוכר חום

1 כפית מחוקה מלח

1 ביצה

כוס וחצי רוויון, לבן או יוגורט

25 גרם חמאה קרה + 25 גרם חמאה מומסת

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. מערבבים היטב בקערה את הקמחים, אבקת האפייה, הסוכר, והמלח. בכלי נפרד, טורפים את הביצים ומערבבים היטב עם הרוויון והחמאה המומסת. מאחדים את החומרים היבשים והרטובים עד לקבלת בלילה אחידה.

3. משמנים היטב את התבנית ב-25 גרם חמאה. זה בסדר שהמריחה לא תהיה שווה.

4. יוצקים לתבנית את הבלילה ומעבירים לתנור. אופים כחצי שעה. מוציאים כשהמאפה מתחיל להשחים ולהיפרד מדפנות התבנית. מקררים 10 דקות לפחות לפני ההגשה.

הכי כיף להגיש את לחם התירס כשהוא חם וחתוך לקוביות, שעל כל אחת מהן מניחים פרוסת חמאה דקה שנמסה עליה.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה