לכל בעיה יש פתרון

בעיות לא פותרים בדרך הישנה והמקובלת, המוכרת והממכרת. איך כן? יוצאים מהקופסה וחושבים על משהו יצירתי יותר. דנית מילנר על הדרך המקורית!

3 דק' קריאה

דנית מילנר

פורסם בתאריך 15.03.21

לכל בעיה יש פתרון, זה מה שאנו לומדים בחיים.

 

אם כואב לנו הראש – לוקחים כדור נגד כאבים, הגישו נגדנו תביעה – לוקחים עו"ד, יושב לנו משהו על הלב – מתקשרים לחבר טוב, לא מצליחים לגמור את החודש – עובדים שעות נוספות, לא קיבלנו את הזכויות המגיעות לנו – נכתוב מכתב זועם לרשויות… רשימת הדוגמאות מחיי היומיום למצבים בהם יש לנו פתרון לכל בעיה שמטרידה אותנו ארוכה מאוד…

 

המחשבה הראשונה שעולה לנו מיד כשצצה הבעיה היא זו שמעידה יותר מכל על הביטחון והאמונה שיש לנו בבורא עולם, והיא זו שמעידה על הקשר שיש לנו איתו.

 

האם אנחנו פונים לקב"ה כמוצא אחרון, אחרי שניסינו אופציות אחרות שלא הובילו לתוצאה הרצויה, או שהפנייה אליו היא בראש סדר העדיפויות שלנו?

 

במרבית המקרים, אם לא בכולם, עם כל בעיה, קטנה כגדולה, שתצוץ בחיינו נמצא את עצמנו מעלים מיד פתרון גשמי שאמור לספק מענה מהיר ולדרך ההתמודדות איתה. ברור לנו שכדאי ורצוי להתפלל, אבל כתוספת עזר לפתרון שמצאנו או שנדמה לנו שמצאנו.

 

כשאנחנו פונים קודם כל לבורא עולם, כאשר פנייה לקב"ה היא המחשבה הראשונה שעולה לנו לראש, אנחנו בעצם אומרים: ריבונו של עולם, רק אתה יכול לעזור לי באמת, אני מאמין ובוטח רק בך.

 

ומשם, ממקום שכל כולו אמונה וביטחון בורא, אפשר לפעול בדרכים הגשמיות המצויות לטיפול בכל עניין שמצריך את טיפולנו. אם אני מאמינה שהפתרון האמיתי הוא אך ורק הקב"ה אז אני יכולה לפנות לפתרון מצד הטבע, שהוא רק כלי שבאמצעותו הקב"ה יכול לפעול ולסייע לנו בדרך שלא תראה כנס גלוי מעל הטבע.

 

אבל מכיוון שהתרגלו לחשוב באופן פרקטי, ומכיוון שכך גם הרגילו אותנו לחשוב ולעמוד על שלנו, להיות אסרטיביים, לדעת לדרוש ולחתור ולהשיג את מבוקשנו, קשה מאוד לעשות שינוי חד ולא לנסות לפתור בעיות בכוחות עצמנו, או לפנות לגורם אחר מוכר שיעזור לנו – רופא, חבר, פסיכולוג, הפקיד מהבנק וכן הלאה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

והסוד הוא…

ובלי 18 תירוצים

לבקוע את החומות

להזיז את הגבינה

התפוח

תברח מהקופסה

יש חיים מחוץ לקופסה

להתעמת קצת עם עצמי

רוצה שינוי

שינויים ותופעות לוואי

תעזו, לכו על זה!

לא ביום אחד

יש חיים אחרי הפרה

מועד ב', החוק הבלתי כתוב של החיים

אז איך דברים ישתנו?

 

תרשמו את הנוסחה: ענווה = ישועה

 

תחשבו לרגע, כמה פעמים מצאנו את עצמנו מתפללים לישועה בנושא מסוים ולא נענינו?

 

האם התפללנו לבורא עולם מתוך ידיעה ברורה ומוחלטת שרק הוא בכוחו לעזור ולסייע לנו באמת, או שנשענו וסמכנו על בני אדם ועל פתרונות נוספים במקביל?

 

ברוב המקרים, רק לאחר שהפעולות שפעלנו לא סייעו בידינו הרמנו ראש לשמים וזעקנו לבורא עולם מעומק ייאושנו "מאין יבוא עזרי?!", ורק אז הגיעה העזרה המיוחלת.

 

על ידי ענווה באה ישועה – כך אומר רבי נחמן מברסלב בספר המידות, ולא סתם.

 

רק כשה"אני" שלנו הופך ל"אין", כשאנחנו מבינים שהפתרון והישועה הם לא בידינו אלא רק בידיו של בורא עולם, אז מהאין יבוא עזרי, כפי שאומר דוד המלך: "מאין יבוא עזרי, עזרי מעם ה'"! – מהאין יבוא העזרי, והעזרי הוא הבורא.

 

לכן חסידים נוהגים לקיים את התפילה האישית (ההתבודדות) דווקא בשדה, כי שם חשים את אפסיות האדם לעומת גדלות הבורא.

 

מסופר על רבי אשר פריינד (ר' אושר) זצוק"ל, שפעם אחת בא אליו אדם לקבל ברכה.

 

"מה מצב הבריאות?" שאל הרב.

 

"ברוך השם, השם עוזר", השיב אותו אדם.

 

"ומה עם הפרנסה ושלום הילדים?" המשיך הרב לשאול.

 

"ברוך השם, השם עוזר לי".

 

נענה רבי אשר ואמר: "אבל לי ה' לא עוזר".

 

נדהם האיש ואמר לר' אשר: "מה? לצדיק כמוך השם לא עוזר?!"

 

ענה לו הרב: "לי הוא לא עוזר, כי הוא עושה את הכל!"

 

כשאדם סומך על עצמו או על אדם אחר, אז הקב"ה שם אותו בידיו של האדם שיעזור לו. זו הסיבה שהקב"ה לא יכול לדור במחיצתו של בעל גאווה, משום שהגאוותן משייך את היכולות וההצלחות שלו לעצמו ואין מבחינתו מציאות של הקב"ה אלא של "כוחי ועוצם ידי", לכן גם אין לו סייעתא דשמיא (עזרה משמים).

 

הגמרא (מסכת תענית) מספרת לנו על רבי יהודה הנשיא, רב נחמן ורב פפא, ששלושתם גזרו תעניות וביקשו רחמים ולא ירדו גשמים.

 

רבי יהודה הנשיא אמר בצער על עצמו: איזה הבדל יש משמואל הנביא שהתפלל וירד גשם אפילו בקיץ בין יהודה בן גמליאל! אוי לו לדור… אוי לו למי שעלתה בימיו כך! חלש דעתיה ובא הגשם.

 

רב נחמן אמר: קחוהו את נחמן, השליכו אותו מן הכותל לארץ, שהרי רואים שאין התענית שגזר מועילה. חלש דעתיה ובא הגשם.

 

רב פפא אכל דייסה מרוב חולשה בזמן התענית שגזר למען ירדו הגשמים, ומהבושה על כך שכולם מתענים והוא אוכל חלש דעתיה ובא הגשם.

 

רק לאחר שנחלשה דעתם והבינו את קטנותם ביחס לבורא עולם, רק אז הקב"ה יכול היה לפעול עבורם ולהוריד גשמים.

 

אתם מבינים? יש פתרון לכל הבעיות! אנחנו רק צריכים לדעת למי להפנות אותן קודם כל, ורק אחר כך – אחרי שנבין את המסר שלו, נדע איך לפעול ולהמשיך הלאה.

 

 

*   * *

דנית מילנר, מטפלת גוף-נפש ברפואה טבעית. מתמחה בטיפול באמצעות: תזונה, צמחים, תוספי מזון, רפלקסולוגיה, עיסוי, יוגה, דמיון מודרך ונובע ואירידיולוגיה. שאלות ניתן להפנות למייל: danitmilner@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה