למה רק עכשיו?

אם תאבדו את המומנטום , התזמון של "כאן ועכשיו" קומו רוצו צאו דחוף בשמחה,ובחריצות למען שמו יתברך , ונזכה כולנו בביאת משיח צדקנו באהבה, ברחמים וללא ייסורים. אמן.

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 12.03.20

 

 

זה אחד מהסיפורים הכי פשוטים ואולי מבין המרגשים שתקראו.

אין בו שום דבר מיוחד או מסעיר, בטח שגם לא סוחף.

אבל כן תמצאו בו נקודה אחת מהותית ומשמעותית – נקודת האמת של כל יהודי ויהודי. הנשמה היהודית שצמאה לבוראה.

 

והעיר ירושלים צהלה ושמחה, כולם שמחים וצוחקים, אווירה פורימית מורגשת היטב בכל פינה, תחפושות של ילדים, משלוחי מנות חגיגיים והרבה טוב על הנשמה. השעה 14:45 ואנחנו מוכרחים כבר לזוז ולצאת לכיוון תל אביב כדי שאספיק להגיע להרצאה בזמן. "אני לא אוהבת לאחר" זירזתי את בעלי, בראותי את הפקקים שבדרך מירושלים לתל אביב.

 

הגענו כמה דקות לפני ארבע, בקשתי מבעלי שיחנה בסמוך לפארק הירקון , ראיתי את הירוק הזה בעיניים, המדשאות, האופניים, הסירות וזה עשה לי טוב על הלב, נשמתי כמה נשימות טרם נכנסתי להרצאה בבית הזהב שבשכונת בבלי.

 

את פני קבלו עדת קשישים אשר רובם נושקים לגיל 80 ומעלה, חלקם על כיסא גלגלים או שמתהלכים בקושי רב בסיוע פיליפינית, חלקם עם מכשיר שמיעה, או חמצן.

ההרצאה ארכה הרבה מעל המצופה. קבלתי הנחיות מהעובדת הסוציאלית שעד השעה 17.00עלינו לסיים, המה גם שהם מבוגרים, עייפים ורמת הקשב והריכוז שלהם נמוכה מאד, כך שיש לקצר ולא להכיל הרבה פרטי מידע שלא יהיה עמוס ומעייף.

 

ניסיתי להישמע להוראות ולהיצמד למשימה , אבל רצה הקדוש ברוך הוא אחרת והקהל הראה התעניינות מעל ומעבר למצופה.

 

אם חשבתם שילדים בני 3,4 מפתחים יכולת קשב וריכוז עד כדי כך שאפילו נשארים עם פה פעור ועיניים פקוחות לרווחה, הייתם צריכים לראות את המחזה הכל כך סוריאליסטי ומרגש של אותם קשישים שהיו צמאי ותאוים לדברי אלוקים חיים.

 

את "סיפור המגילה מאחורי הקלעים" הם שתו בצמא, היו קשובים ודרוכים, שאלו שאלות, חלקם גילה בקיאות, הם התעניינו בצורה מרשימה ובתום ההרצאה מחאו כפיים והיו סופר מרוצים.

 

חלקם נגשו אלי ואמרו תודה באופן אישי והביעו את שמחתם. גברת אחת צעדה אליי באיטיות וברעידות כשהיא נעזרת בהליכון ואומרת לי, "רוחמה, היה ממש כייף. נהניתי מאד ותודה רבה. אבל למה??! למה , למה לא גילו לנו את זה עוד קודם לכן? למה אני יודעת את זה רק עכשיו??" פניה היו רציניות ונראה היה שהדברים יצאו מעומק הלב.

 

המילים הללו הדהדו לי עוד הרבה זמן בראש וכנראה שיהדהדו גם עוד הרבה זמן, כי בפנייה שלה אלי קיים מסר חשוב, ולא רק אליי אלא לכולנו, לכל אחינו ואחיותינו בעם ישראל.

קשישה תל אביבית, רחוקה מתורה ומצוות, הנושקת לגיל 80+ מתחננת ואומרת קבל עם ועדה : למה אף אחד לא אמר לי את זה קודם לכן! למה אני יודעת את זה רק עכשיו?!

 

בואו נעשה רגע בפאוזה קצרה ונחזור רגע למגילה, לאחד הפסקאות שבעיני בין החזקים ביותר, שכל פעם עושה לי צמרמורת מחדש. מגילת אסתר, :יג ויאמר מורדכיי, להשיב אל-אסתר:  אל-תדמי בנפשך, להימלט בית-המלך מכל-היהודים.  יד כי אם-החרש תחרישי, בעת הזאת–ריוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, ואת ובית-אביך תאבדו; ומי יודע–אם-לעת כזאת, הגעת למלכות

מרדכי פונה לאסתר בהמשך לידיעה שישנה גזרה שמרחפת על עם ישראל ולכך שאמרה לו שלא נקראה אל המלך מזה 30 יום. כלומר הייתה הסתרה גדולה מאד והתפילות לא נענו. בתגובה עונה לו מרדכי:

 

אסתר היקרה, שימי לב היטב, אל תחשבי שאת יכולה לעשות מה שאת רוצה. קבלת תפקיד משמיים. את נמצאת פה במלכות, בארמון המלך אך ורק בשביל דבר אחד – להציל את עם ישראל וכעת עלייך לקום ולעשות מעשה – לגשת אל המלך אחשוורוש. ואם תבחרי לא לעשות זאת, מכל סיבה שהיא, רווח והצלה יבוא ליהודים ממקום אחר, כי לקדוש ברוך הוא יש שליחים בלי סוף, אבל את תענשי! ולא רק את אלא גם זקנך, שאול המלך שהיה צריך בזמנו להרוג את כל זרע עמלק והשאיר את הכבשים והילדים. יש לך עכשיו אפשרות לתקן את החטא הזה וגם להציל את כל עם ישראל. ההזדמנות היא הזדמנות חד פעמית של פעם אחת בחיים, once in a life time. זה הזמן וזה המקום – ואם לא תנצלי עכשיו את המומנטום הזה כאן ועכשיו גמרנו! אין זמן בכלל לחשוב פעמיים!

 

שימו לב קוראים יקרים, אילו דברים קשים אומר מרדכי לאסתר, ובמילים אחרות כמו אומר לה : "את אפילו צריכה להקריב את עצמך, ולכן היא עונה לו "כאשר אבדתי אבדתי.."

לאסתר המלכה נופל האסימון והיא כעת מבינה שהמצב חמור ביותר ומרחפת גזרת שמד על עם ישראל! וזה לא הזמן להתמהמה, זה לא הזמן להחשות, זה הזמן לקום ולעשות אפילו במחיר חייה שלה.

 

נחזור למציאות בת ימינו ולגברת הקשישה מהפסקה הקודמת.

 

גם אנחנו בני ישראל היקרים נמצאים במצב לא פשוט של חבלי משיח שבהם כל העולם כולו נמצא בדין קשה שבהם מרחפים גזרות לא פשוטות בכלל. אחינו ואחיותינו עם ישראל צמאים לדבר השם, זקוקים לרוחניות כמו לחמצן, רוצים להידבק בהשם יתברך אבל לא ידועים איך ולא מבינים מה צריך לעשות ומלאים בבושה, בלבול ושטויות.

 

עלינו , על כולנו ככלל ועל כל אחד בפרט, לקום ולצאת לעם ישראל ולעורר אותם בתשובה. שלא יהיה שום יהודי שיאמר "למה לא אמרו לי את זה? או למה אמרו לי את זה רק עכשיו!"

 

אנחנו רוצים ב"ה להביא את משיח צדקנו באהבה ברחמים וללא ייסורים, וזה בבחינת "לך וכנוס את כל היהודים" – שכולנו נתאחד ונצא לעם ונעורר לתשובה ונשמח, ונחזק . זה הזמן וזה המקום.

 

 זכרו את דברי מרדכי, שהם דברים אלוקים חיים שהמסר שלהם נכון ורלוונטי ביותר אלינו כיום, הרגע, עכשיו "אם את תחרישי רווח והצלה יבוא ממקום אחר.."

 

אם תאבדו את המומנטום , התזמון והמקום של "כאן ועכשיו" – לקדוש ברוך הוא לא חסר שליחים ואתם תפסידו את התכלית וחבל!! לכן עם ישראל היקרות, נשים וגברים, בנים ובנות, אל תתעייפו, ואל תתעצלו ואל תתרשלו בתפקידכם להיות שליחים מעוררים ומחזקים – קומו רוצו צאו דחוף בשמחה, באהבה ובחריצות למען שמו יתברך , ונזכה כולנו בביאת משיח צדקנו באהבה, ברחמים וללא ייסורים. אמן.  

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה