לפענח את המסר

במקום לנסות להיאבק בהחלטות של אלוקים, כדאי לשתף פעולה עם ההשגחה הפרטית שלו, לנסות להבין את המסרים, ולפעול קדימה.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

במקום לנסות להיאבק בהחלטות
של אלוקים, כדאי לשתף פעולה עם
ההשגחה הפרטית שלו, לנסות להבין
את המסרים, ולפעול קדימה.
 
  
רוני הוא איש צעיר שעכשיו לומר איך לפענח את המסרים שאלוקים שולח לו, ופועל על פי מה שאלוקים מנסה לומר לו. לאחרונה רוני ואשתו קנו מכונית, רכישה לא קטנה עבור הזוג הזה. הם סיכמו ביניהם שהמכונית תהיה אצל רוני יום אחד בשבוע ובשאר הימים אצל אשתו, מסיבה אחת – היא זו שצריכה לקחת ולהחזיר את הילדים לגנים ובתי ספר, לחוגים, לעשות קניות ועוד. החיים הפכו קלים יותר כשהמכונית נכנסה למסלול היומי של אשתו.
 
ימי חמישי, אם כן, הם הימים של רוני, אלא שלאחרונה אשתו מבקשת ממנו גם את יום חמישי. בשבוע הראשון, לא הייתה בעיה. בשבוע השני, רוני כבר הרגיש לא נוח עם הבקשות החוזרות. 'היא שוב פעם רוצה את המכונית? אשתי היא אדם הגיוני והיא יודעת שהרכב אצלי ביום חמישי. מה קורה כאן?' הוא ניסה לדבר עם אשתו על הנושא, והיא הציעה שתיקח אותו לאן שהוא צריך – תוריד ותאסוף אותו בנקודה אליה הוא צריך להגיע. ביום חמישי, כך מסתבר, היא צריכה את הרכב, אין מנוס. לרוני קשה להסכים עם זה. אחרי כל השנים האלה בלי מכונית, ועכשיו כשיש מכונית אפילו ליום אחד – זה הבדל שמים וארץ, הוא יכול להגיע לכל מקום שהוא רוצה בלי לדאוג אם יאחר בגלל פקק תנועה, או מכל סיבה שמשבשת את הלו"ז. רכב, החופש אל הדרך הפתוחה…
 
אבל לפני שהם הבינו, הזוג מצא את עצמו בעיצומו של ויכוח כל יום חמישי…
 
בימים 'ההם' המצב היה יכול להסתבך בקלות. רוני, מן הסתם, היה מרגיש מתוסכל וזועם מכל המצב הלא הוגן הזה. אבל היום, הוא כבר מדבר עם אלוקים, יש לו תפילה אישית, הוא מספר לבורא הכל ומבקש ממנו עצה. 'בבקשה, אלוקים, תעזור לי להבין מה קורה כאן. קראתי את הספר בגן השלום ואני זוכר שהמחבר, הרב שלום ארוש, השתמש במילה 'מראה', כלומר שכל המסרים ממך. מה אתה מנסה לומר לי דרך אשתי? אני יודע שהיא מערכת הכריזה שלך לכל המסרים שאתה מעביר לי. מה אתה מבקש ממני להבין?'
 
התפילה מרגיעה אותו. הוא מאט את קצב הדיבור, נושם עמוק, מרגיש את ההווה, מרגיש את הכנות שלו לבורא עולם, ואז הבהירות מגיעה: 'תן לאשתך את הרכב ביום חמישי, ואל תריב איתה'. אלוקים לא אומר לו למה, אחרי הכל הוא לא חייב הסברים לאף אחד, וזה גם לא משנה לרוני. הוא מקבל את הדברים גם אם אינו יודע מה הסוד שמאחורי הדרך בה אנו צריכים לפעול.
 
רוני חוזר לבית ואומר לאשתו שהיא יכולה לקחת את הרכב חמישי. "אבל זה היום שלך, אני לא רוצה שנריב". רוני מסביר לה איך הגיע למסקנה הנחרצת הזו, התפילה האישית (התבודדות, כמו שרבי נחמן מברסלב קורא לה) סידרה לו את העניינים. והוא באמת רוצה שהיא תיקח את הרכב. וזהו. הבעיה באה על פתרונה.
 
ואז, אחרי כמה מחשבות מעמיקות בנושא רוני פתאום מבין למה יום חמישי הוא היום הכי טוב להיות במשרד, ולא לעשות את הסידורים עם הרכב כמו שנהג לעשות. ביום חמישי כל הצוות נמצא וזה הכי קל לתאם את הפגישה השבועית, במקום לרדוף אחרי כל אחד מהם כל השבוע. בפגישה שכזו משיגים הרבה דברים, וזה בדוק.
 
אין לכם מושג איך הוא שמח. הוא פנה לאשתו ואמר לה שהיא שליחה טובה של הבורא בשבילו, הוא הבין בדיוק למה עדיף לתת לה את המכונית ביום חמישי ושהיא לא צריכה להרגיש לא בנוח עם זה. וזהו, הם סיכמו על יום אחר שרוני ייקח את הרכב.
 
רק בלי לריב!
 
המקרה של הזוג הזה מלמד אותנו המון. אין צורך לריב! כשאנחנו מבינים ומקבלים את העובדה שהכל, כולל הכל, הוא מסר מהבורא והכל רק לטובה, אנו נעשים כלים שיכולים לקבל את הברכה, השפע והמסרים הנכונים. ברגע שנרפה ממה שאנחנו חושבים ונתחיל לפעול על פי המסר שאלוקים שולח לנו, אז, ומהר מאוד, הבורא לרוב מאפשר לנו לגלות את השכל שבדבר. למה היו כל חילוקי הדעות בין רוחני לאשתו בכל יום חמישי? פשוט, כי אלוקים רצה שרוני יספיק יותר עם הצוות שלו ביום חמישי, מה שלא קרה לאורך כל השבוע, וזה היה משהו שהטריד את רוני לא מעט.
 
במקום לנסות להיאבק בהחלטות של הבורא, רוני הבין שהוא צריך לעבוד עם ההשגחה הפרטית של הבורא ולדעת שהוא זה שמנהל את העולם. כשנפעל כך, ניצור התגלויות נפלאות של מלכותו של השם בעולם. כשאנו מבינים איך הבורא מוציא החוצה מאיתנו עוד היבט של חיינו, אנו הופכים לשותפים שלו ומגלים את מלכותו בעולם. וזה, בתמורה, משפיע שפע וברכה הן לעצמנו והן לעולם.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן –פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שמטפל גם על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, אותה הוא שואב מבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. מאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג). על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה