לשון הרע

שיחה - אולם תיכף בהיכנסו אמר לו הצדיק: "אמור נא לי, מה עשה לך הקב"ה כל כך רע שאתה כל כך נגדו?". דבריו של המגיד חדרו לליבו של האדם כל כך, עד שנתעורר לתשובה שלימה והפך לבעל תשובה גמור...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
תיקון המצורע, שהוא הבעל לשון הרע ומחלוקת שעושה מריבה בין אדם לחברו ובין איש לאשתו, תיקונו להשתדל לקרב נפשות להשם יתברך, שעל ידי זה עולה כבודו יתברך מזילותא דגלותה ועולה לשורשו, עד שעל ידי זה נמשך שלום בכלל ובפרט ונתתקן המחלוקת, ועל ידי זה נטהר המצורע הנ"ל מטומאתו.
 
אך הוא צריך להיזהר מאוד שלא להשתדל בהתקרבות הנפשות בכדי להגדיל את כבודו על ידי זה, חס ושלום, כי אזי לא יוכל לקרב הנפשות כלל ולא יקבל תיקונו בשלימות, רק יהיה כל כוונתו רק בשביל כבוד השם יתברך.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
  
  
שיחה
 
מספרים על אחד מהגדולים – יש סברא שהיה זה אצל הרב המגיד ממזריץ’, תלמיד רבי ישראל הבעש"ט זצ"ל – שנכנס אליו אדם חוטא גדול, וחשב זה החוטא שאין הצדיק יודע עליו כלום.
 
אולם תיכף בהיכנסו אמר לו הצדיק: "אמור נא לי, מה עשה לך הקב"ה כל כך רע שאתה כל כך נגדו?". דבריו של המגיד חדרו לליבו של האדם כל כך, עד שנתעורר לתשובה שלימה והפך לבעל תשובה גמור.
 
* * *
  
זוגתו של רבי דוד מקאלייבר זצ"ל יצאה פעם בערב שבת לשוק לקנות דגים לכבוד שבת, ומחמת שכבר לא נשארו דגים בחנות, היו כמה נשים שהתווכחו על מחירו של הדג האחרון, ביניהן היתה אישה אחת שלא ידעה והכירה את הרבנית, והוסיפה במחיר עוד ועוד.
 
קינטרה וביזתה אותה הרבנית על שהפריזה במחיר, ואף על פי כן קנתה זוגתו של רבי דוד את הדגים במחיר הגבוה מכולם.
 
אחר כך נודע לאישה הזאת, שאישה זו שקנתה את הדגים היא זוגתו של הצדיק רבי דוד, ובאה אליה לביתה לבקש את סליחתה. כששמע מזה רבי דוד הקפיד על זוגתו ואמר לה: "חזרת הביתה מבלי לבקש מהאישה הזאת את סליחתה? ועד עכשיו נטרת לה איבה? לכי ופייסי אותה בתכלית הפיוס", ואכן עשתה זאת הרבנית.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה