מדוע אסונות באים?! קאוצינג מפרשת נח

הרב מבקש מכל אחד ואחת לקחת אחריות ולהפסיק את האסונות הקשים בעם ישראל. וכן! זה תלוי בי ובך! הכיצד????

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.11.21

בס"ד בזרה"ק

מדוע אסונות באים?! קאוצינג מפרשת נח

 

מבול – אסון אנושי ברמה עולמית

 

"וְזָכַרְתִּי אֶת-בְּרִיתִי, אֲשֶׁר בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם, וּבֵין כָּל-נֶפֶשׁ חַיָּה, בְּכָל-בָּשָׂר; וְלֹא-יִהְיֶה עוֹד הַמַּיִם לְמַבּוּל, לְשַׁחֵת כָּל-בָּשָׂר" (בראשית ט, טו) הקדוש ברוך הוא נשבע שיותר לא יביא מבול לעולם. בספרים הקדושים מובא שהשם יתברך לא צריך מבול כדי להחריב את העולם, אלא מפסיק להחיות ולקיים אותו ובכך אין יותר עולם.

 

זה לא חדש ולא מוסתר שהעולם לצערי הרב הולך אחורנית, דוהר בקצב מסחרחר ברגרסיה נוראית למקומות לא טובים, לא רצויים ושאינם מנת חלקנו של העם היהודי. צדיקים מגלים לנו שהמשיח כבר כאן וקרוב ביותר ביותר להתגלות. העולם מושפע ומוזן מההתנהגויות ומהמעשים שלנו, מגלה לנו מורי ורבי, כבוד הרב שלום ארוש שליט"א יסוד נפלא ועצום שבו תלויה הגאולה הקרובה שלנו "אהבת חינם".

 

התשובה להכל!

"שנאת חינם" היא התשובה לכל המצב הנורא והקשה שבו אנו מצויים, שבו עם ישראל היקר נמצא באופן כללי וכל אחד ואחת מאיתנו באופן פרטי.

 

ההפך משנאה היא אהבה. המשיח יבוא אך ורק אם תהיה אהבה. אהבה היא לא מילה יפה שמעוטרת בלבבות אדומים, ורדים וזיקוקים באוויר, גם לא שוקולד ובלונים.. אהבה היא גם לא רגש זמני וחולף. אהבה היא נתינה. אהבה היא השקעה. אהבה היא תוצר לוואי של עקשנות בנתינה מתמדת ורצון לעזור לזולת מתוך כוונה של עשייה טובה אינטגראלית ולא רצון אנוכי. אהבה מולידה אחדות ושלום. אהבה מולידה רק טוב! וזה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה ומצפה מאתינו: אהבה, אחדות ושלום.

 

כיצד לוקחים אהבה ומיישמים אותה?

 

שאלה חשובה וערכית לא פחות, היא איך לוקחים את כל הפסקה הקודמת ומיישמים אותה, כלומר מביאים אותה לידי הלכה למעשה, לביטוי.

 

ובכן, מלמד אותנו מו"ר הרב שלום ארוש שליט"א שמאז אסון מירון, בעודו עומד לבדו במערה, בעת התופת האיומה זועק מקירות ליבו אל בורא העולם ולרבי שמעון שיספיקו ויעצרו את הגזרה הנוראית מייד, נצנצה במוחו המילה "אהבת חינם" – רק באהבת חינם ייעצר כל הסבל והייסורים, והמגפה והאסונות ותבוא הגאולה! גמלה בליבו ההחלטה ללכת על כל הקופה וללמד את האור הנפלא של התובנה למעשה. התובנת אהבת חינם.

 

אחד תלוי בשני!

 

הרב מבקש מכל אחד ואחת לקחת אחריות ולהפסיק את האסונות הקשים בעם ישראל. וכן! זה תלוי בי ובך! הכיצד? להתחיל להתפלל כל יום 1/2 שעה על כלל עם ישראל, והרב אמר מפורשות לבקש רק על אהבת חינם, אחדות, שלום, אהבה ולא על שום דבר בעם ישראל. הרב גם הבטיח שמי שמתפלל על כלל עם ישראל שהם ילדיו של בורא העולם, הקב"ה בכבודו ובעצמו יתפלל עליו ועל ילדיו, והוא שותף פעיל ומלא בהחשת המשיח.