מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

זה לא קל אבל החלטתי להפסיק להיות קורבן של עבודות לא מספקות. כמעט ארבע שנים שאני 'מחפשת את עצמי', רוצה לענות על השאלה שכולנו שואלים כל הזמן.

4 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?…
 
כמו שאתם יודעים, זאת לא רק השאלה של הזמר דורי בן זאב (זוכרים את השיר הזה?), זו בעצם שאלת השאלות שכולנו, עוד כילדים קטנים, שאלנו את עצמנו ואת כל מי שפגשנו.
 
לא תמצאו הרבה אנשים שמקטנותם באמת ידעו מה יעשו כשהם יהיו גדולים. לא תמצאו הרבה שחלמו ונשמו את המטרה שלהם בחיים.
 
בנתיבי החיים המפותלים והמבלבלים, שגם ככה לא הכל הולך וזורם לפי התוכניות שלנו (יש לנו כאלה?), בעיקר כשהמטרה היא להגיע לתכלית שלנו, להיות הכי קרובים למסלול של לממש את היעד שלנו בעולם בכל תחומי חיינו, לחיות חיים מספקים ובעלי משמעות – כמה באמת יודעים מהי התכלית? כמה באמת יודעים מהי המטרה?
 
יש מי שיאמר לכם שזה בלתי אפשרי, האילוצים והמכבשים שמופעלים עלינו, אז למי בכלל יש זמן לחפש את התכלית? למי יש זמן לחשוב על משמעות? על מטרה? הפרנסה לוחצת, המשפחה דורשת… כל אחד והרשימה שלו.
 
אבל, וזה אבל חשוב מאוד, זאת בהחלט משימה אפשרית!
 
אפשר לקום בבוקר ולדעת שאתה חי כמו שאתה צריך לחיות באמת. נכון, זה דורש מאיתנו להתאמץ בחיפושים אחרי הנתיב האמיתי של חיינו. כי לקום בבוקר ולשמוח רק מעצם זה שאתה חי זה דבר גדול, קל וחומר כשאתה יודע מה אתה צריך לעשות כאן.
 
והנתיב הזה, לא נסתר וגם לא צריך ניסים ונפלאות כדי לגלות אותו. מה שצריך באמת לעשות, בפשטות ותמימות, הוא רק להתפלל עליו. כן, תפילה ואמונה יעלו אותנו עליו הכי בטוח שאפשר.
 
מה זה אושר?
 
הנה עוד שאלה שהרבה אנשים מתחבטים בה. אבל מהות האושר היא שאנחנו מממשים את עצמנו ומשתמשים ביכולות ובכישרונות שבורא עולם חנן אותנו.
 
ראיתם אנשים לא מאושרים? אולי אנחנו כאלה? ההרגשה של 'אני לא מאושר' נובעת מהניסיונות והקשיים שיש לנו להשיג את מה שאין לנו, במקום להשתמש במה שיש לנו.
 
אלא שאז בא רבי נחמן מברסלב ומגלה לנו משהו מאוד מעניין: "חדלו עוד מלהיות עניים! שובו אל האוצרות שלכם, והיו משתמשים באוצרות שלכם".
 
בזמנים שהפרנסה, העבודה, חינוך הילדים והמציאות הכוללת, שוחקים אותנו עד עפר, זה הזמן להפסיק להיות עניים. זה הזמן לפקוח את העיניים, לפתוח נתיב אל האושר האמיתי בחיים!
 
ונקודת הפתיחה במסלול הזה היא (עוד שאלה שאלתית כמובן): "איזהו עשיר?" אבל חז"ל לא משאירים אותנו 'תלויים באוויר', הם גם לא חיכו שנגלה אותה בעצמנו, אלא ענו ופתרו לנו את כל הבעיות בחיים: "השמח בחלקו!"
 
העשיר האמיתי הוא לא מי שיש לו מיליונים בבנק, אלא זה שמאושר דווקא במעט השקלים שיש לו (אפילו במינוס המזעזע והצורם, בעיקר את עיניו של המנהל…).
 
הרב שלום ארוש מלמד שהעשיר האמיתי הוא זה שמאמין בהשגחה הפרטית. העשיר האמיתי הוא זה שחי באמונה שאין טעויות, אין אשמים – כי אלה הנתונים שלנו. כשחושבים על זה כך, פתאום הדשא של השכן נראה חיוור מתמיד…
 
ורגע, אנחנו כבר לא עניים כמו שחשבנו!
 
זה הזמן להתבונן ולחשוב מה אנחנו באמת אוהבים, במה אנחנו טובים ומהם הרצונות האמיתיים והכמוסים שלנו. כן, לשוב אל האוצרות שניתנו לנו באמת! להרגיש ולחוש באמת, לא בכאילו ולא את מה שאין.
 
אנחנו גם חולמים. חלק מהחלומות הם על לימודים (להוציא תואר וכדומה), רק שזה תפס מקום של מה הכי שווה ואיזה רווחים יהיו לי בשוק העבודה עם מה שאלמד, מהתואר… מחפשים אחרי אוצר לא לנו, משקיעים את כל כולנו, מתייסרים להשיג את מה שאין לנו במקום להשתמש במה שיש לנו, וזה עוד בלי לדבר על הכסף שאנחנו משקיעים… (תקראו את בגן החכמה של הרב שלם ארוש ותבינו על מה אני מדברת).
 
בחינוך ילדים יש כלל חשוב, כך מלמד הרב שלום ארוש בספרו החדש חינוך באהבה – (עוד גן נפלא בנושא חינוך ילדים, שם תמצאו עוד המון כללים שיעזרו לכם בחיים). והכלל אומר – שאדם לא יכול לתת לילדיו את מה שאין לו. נקודה. אם אין לך סבלנות לא תוכל להקנות לילדיך מידה יקרה זו, מכיוון שחינוך הוא דוגמא אישית (אלא אם כן תעבוד על מידות הנפש שלך).
 
וכלל זה פועל גם כשמדובר במהות שלנו. כשאנחנו ניגשים לתוכנו ומתבוננים על מה שיש לנו, ומה אנחנו יכולים לתת מתוכנו לזולת.
 
ברוך השם, את גיל ההתחבטות של מה אעשה כשאהיה גדולה אומנם עברתי, אבל יש לי חבילה לוחצת משלי – בית, משפחה, משכנתא… נכון, זה לא קל אבל החלטתי להפסיק להיות קורבן של עבודות לא מספקות. אני רוצה לעשות את מה שאני טובה, אוהבת ומבינה, וזה לעזור לאנשים. כן, ממש כך.
 
כמעט כמה שנים שאני 'מחפשת את עצמי' בנתיבי האמונה, מתפללת לבורא עולם שיראה לי את הדרך וייתן לי כיוון ללימודים שיתאימו לי, עם כל החבילה/אילוצים שיש לי. התפללתי על הכל – על שכר הלימוד, המקום בו אלמד, האנשים, תמיכה מהמשפחה… על הכל. והכי חשוב, שהמטרה האמיתית של הרצון הזה היא לא כסף וגם לא נוחיות. המטרה האמיתית היא להשתמש באמת במתנות שהשם נתן לי.
 
לאורך כל התקופה הזו אחזתי בידיעה ובאמונה שהמקום בו אדם נמצא הוא הטוב ביותר עבורו, וכשיגיע הזמן אוכל לעשות את השינוי, כי שינויים צריכים לעשות עם תפילה ומחשבה.
 
זה לא קרה ביום אחד, אבל יום אחד זה כן הגיע – התשובה ניתנה לי בכמה הזדמנויות. אחרי התבודדות וישוב הדעת, הבנתי שבורא עולם נתן לי את התשובה והדרך. התייעצתי עם הרב ארוש כדי לוודא שזה אכן רצון השם, ויצאתי למסע.
 
למדתי קואצ'ינג – אימון אישי.
 
אני עושה את זה מתוך שליחות והמון אמונה. ולמרות שזה לא מקום דתי ולומדים שם הכל מהכל, זה מאוד מחמם את הלב לדעת שעם כל הפילוסופיות והמחקרים – האמת נמצאת אצלנו בתורה הקדושה. נכון, לא כולנו זוכים ללמוד ולדעת אותה, אבל הרב שלום ארוש, על פי דרכו המיוחדת של רבי נחמן מברסלב – רופא הנשמות הגדול, מצליח לתת לכל אחד מאיתנו אימון אישי לחיים. פשוט, תבחרו את התחום בו אתם רוצים את האימון – זוגיות, חינוך ילדים, פרנסה וכלכלה נכונה, אמונה, תפילה… תכנסו לגן שבחרתם ו.. אתם בידיים טובות. ויש הרבה גנים בעזרתם נצליח לחיות טוב ובהיר יותר, בפרט בימים מבולבלים ומעורפלים שכאלה.
 
שיהיה בהצלחה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה