מה עשית בשבילי?

לברוא מלאכים זאת לא אגדה. זה אמיתי, כאן ועכשיו! רוחמה אפרתי על מבצע אדיר ששום גורם צבאי לא הכריז עליו!

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.04.21

לברוא מלאכים זאת לא אגדה.
זה אמיתי, כאן ועכשיו! רוחמה
אפרתי על מבצע אדיר ששום
גורם צבאי לא הכריז עליו!
 
 
העורף והחזית מקשה אחת הם. אנחנו, האזרחים כאן, והם, החיילים המקסימים, שם בתוך התופת פנים אל פנים מול מחבלים שפלים צמאי דם. העורף והחזית, משפחה אחת מגובשת, עם אחד בלב אחד.
 
ובשעה מיוחדת זאת, בימים של שלושת השבועות המאוד לא פשוטים לעם ישראל, חשוב שכל אחד מאיתנו יעשה משהו, אפילו קטן, בשביל העם שלנו. זה הזמן ליישם את הסיסמא המאוד מוכרת "כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם" ולצאת לדרך עם פרויקט מיוחד של בריאת מלאכים מליצי יושר שיגנו עלינו בשמים.
 
באחד משיעוריו, הרב שלום ארוש אמר שכאשר אדם יגיע למעלה אחרי ה-120 שלו, ישאל אותו הקב"ה: "מה עשית בשבילי?" והאדם יענה שהוא שמר מצוות, למד תורה. ושוב הבורא ישאל: "מה עשיתי בשבילי?" והאדם ימשיך "התחתנתי, גידלתי ילדים, הנחתי תפילין, קראתי תהלים…" "נראה לי שלא הבנת את השאלה שלי" אומר לו שוב הבורא, "מה עשית בשבילי? כל מה שאמרת היה בשבילך, עכשיו אני שואל מה עשית בשבילי?"
 
ואומר הרב שלום ארוש, כדי לעשות בשביל בורא עולם – צריך לעשות בשביל ילדיו! ועיקר העשייה למען ילדיו, שהיא התענוג הכי גדול שלו, היא העיסוק בהפצה וזיכוי הרבים, לעורר את עם ישראל, להעלות חיוך על הפנים ולהאיר פנים לכל הסובבים אותנו. לתת מילה טובה ולחזק. להושיט יד ולתת כתף אחד לשני, לעשות כל מה שאפשר.
 
מאמרים נוספים בנושא:
החסד תמיד שם
חוק חיוך חובה!
אין עוד עם כזה!
 
שמעתי, הפנמתי והרמתי את הכפפה. 'בורא עולם' פניתי לאבא היקר שלנו בשמים, 'אני לא יכולה להגיע לקו הגבול ולזכות את החיילים, בטח לא להילחם בתוך שדה הקרב. אז מה כן? אשמח לקבל ממך את העצה הכי טובה!'. והעצה לא איחרה לבוא. 'בטח שאני יכולה! כאן, ממש לידי, לזכות את השכנים שלי!'… כך יצא לדרך מבצע "רוח גבית למען שכניי היקרים" ששום גורם צבאי לא הכריז עליו אבל בהחלט היה מקובל על כולם, ביחד עם בני משפחתי הנפלאים – בעלי ובתי בת ה-4. לקחתי 2 נרות שבת, 2 סוכריות טופי, ארזתי עם פתק שבעלי הדפיס עם המשמעות החשובה שיש במעשים הטובים והמתוקים שאנחנו עושים, אפילו הקטנים, כאלה שבוראים מלאכים טובים שיגנו עלינו ויהיו מליצי יושר על עם ישראל בשמים. ברכה על הדלקת הנרות ועל הסוכריות והסבר קצר ופשוט על חשיבות כוונת הלב. הקטנה שלי ארזה הכל בשמחה ובחפץ לב בכל שקית.
 
'זה לא מספיק, צריך להוסיף לזה עוד' אמרתי לעצמי. מהספרייה הביתית שלפתי ספרים וספרונים לילדים, תיקונים  כלליים, ברכת המזון, נשמת כל חי, ספרי תהלים קטנים, דיסקים… 'מה עוד, בורא עולם, יעזור לנו לברוא מלאכים טובים? איך נעשה בשבילך, בשביל הילדים שלך? איך נפאר שמך בעולם? תעזור לי בבקשה…'
 
הסלסילה התמלאה בשקיות עם נרות וספרים, חוברות וספרונים, דיסקים, תפילות וברכונים ויצאנו לדרך. חילקנו לשכנים והתפללנו כולם יחד שכל המלאכים האלה יהיו מליצי יושר על עם ישראל – בעורף ובחזית, על החיילים שיחזרו הביתה לשלום בריאים ושלמים, שמחים ומלאי אמונה בבורא עולם שהוא ורק הוא מי ששומר עלינו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
כולנו בשדה הקרב
אם רק נפתח את  הלב
ביחד, כי כולנו בני אדם
 
יום שישי, 17:50
 
שוב נשמע קולה המצמרר של האזעקה ברמת גן. כל השכנים מגיעים לחדר המדרגות. אני יורדת עם הילדה, לוקחת את מה שאני מוצאת על השולחן בסלון – ספר שמות הצדיקים ומתחילה למלמל בזמן שכולנו יושבים שם על המדרגות, 'בזכות רבינו הקדוש, רבי נחמן בן שמחה ופייגא, בזכות רבי יהודה זאב ליבוביץ' בן יחיאל צבי, בזכות כל הצדיקים שהרב שלי מקושר אליהם, בזכות האבות הקדושים…' אומרת כמה מזמורי תהלים… ופתאום, שמה לב לשכנים שמסתכלים בהערצה. "את לא יודעת כמה את מחזקת אותנו, זה מרגיע גם אותנו". הלב מתמלא בשמחה, 'אבא יקר, הנה עוד משהו בשבילך!' אני קורצת לו בחצי עין.
 
שבת המלכה נכנסה. במפגש עם השכנות בגינה, סמוך לבית ולמרחב המוגן, אמרו לי כמה שכנות שהגדירו עצמן 'רחוקות', שהן הדליקו את הנרות והתפללו את הברכות שהיו מצורפות. "זה כל כך מחזק אותנו, כל כך מאחד, תודה רוחמה". אח, עם ישראל היפה והמתוק, הלוואי שכל זה יישאר כך לנצח, אהבה ושלום, אחדות ומתיקות.
 
במהלך השבת, תוך כדי סיבוב קצר שעשינו כדי לנשום אוויר ולהתאוורר מעט, הגענו לאחד הבניינים הסמוכים לביתי. בקומה הראשונה גר אדם מבוגר ששמח לקבל את נרות השבת שחילקנו (כן, הם הגיעו עד לשם). "תשמעי, רוחמה" הוא אמר לי אחרי שאיחלנו לו שבת שלום, "אני חייב לספר לך משהו. במקצועי, אני רופא. טיפלתי בהמון אנשים, אבל תמיד אמרתי לעצמי שאני בסך הכל רק המטפל והוא שם למעלה (והצביע על השמים) המרפא האמיתי. אני בסך הכל הצינור שלו. את רואה אותי ככה, בלי כיפה או כל סממן חיצוני יהודי, אבל יש לי אמונה חזקה מאוד בבורא עולם. אני מאמין בו ויודע שהכל ממנו. אני גם בוטח בו. והוא – הוא המרפא, ורק הוא עוזר לנו".
 
עוד קריצה לשמים, 'אבא, גם זה בשבילך'.
 
אז אם גם אתם רוצים לקרוץ לשמים עם חיוך ענק על הפנים, אם גם אתם רוצים לעשות בשביל אבא היקר שבשמים, בשביל הילדים שלו, אם גם אתם רוצים לברוא מלאכים ולהרעיש את השמים, אתם מוזמנים להיות שותפים בפרויקט הנפלא הזה. אתם יכולים לחלק נרות שבת, לחלק תיקון כללי, את הפנינים של הרב שלום ארוש – ספרוני כיס עם חיזוקים נפלאים לכל רגע ומצב בכל תחומי החיים: אמונה, חינוך, התבודדות, חכמה, נשים, עושר, רפואה, שלום, הדעת, תודה, בריתי שלום וגעגועים. אתם יכולים להזמין דיסקים להפצה או ספרים או ספרי ילדים. אם אין ביכולתכם להפיץ אותם, אנחנו יכולים לעשות את זה בשבילכם. אתם מוזמנים ליצור קשר בלינק הבא, או בטלפון 02-5323339 וכמובן להקדיש את העלון השבועי שלנו להצלחה, רפואה ועוד, ולברוא מלא מלאכים שיגנו עליכם ועל עם ישראל.
 
ויהי רצון שנזכה להתבשר בבשורות טובות ונפלאות, ולגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.
 
 
* * *
רוחמה אפרתי, בעלת תואר בפסיכולוגיה ותקשורת (B.A) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית ושדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות:ruhi_d@walla.co.il. אתם מוזמנים לבקר באתר של רוחמה: www.ruchama.co.il 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה