מהמאפיה לאומן

אויבים, כמו שאתה מבין, לא היו חסרים לי. כחבר בארגון פשע כל אדם יכול להיות אויב שלך. זו סיבה מספיק טובה לצלקות המזעזעות שאתה רואה על הגוף שלי...

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

בכל פעם שאני נוסע לרבי  נחמן מברסלב בראש  השנה, אל ציונו שבעיירה האוקראינית אומן, אני נפעם מסיפורי החיים של האנשים שמגיעים לשם, מהמסע הלא פשוט שהם עוברים עד שהם מגיעים לרבי נחמן.
 
בפעם האחרונה זה היה כשחיכינו לטבילה של לפני החג במקווה. בחדר ההמתנה עמד גבר חסון מאוד ללא החולצה עליו. הרב ארוש, שהיה בין הממתינים, נתן את דעתו עליו. כל החלק העליון של הגוף היה מלא צלקות איומות. אותו אדם כנראה הרגיש שהרב בוחן את המראה של גבו. "אתה בטח מתפלא, נכון כבוד הרב?" הוא שאל.
 
הרב, שחשש שמא הוא ציער אותו מיד התנצל. "סלח לי בן יקר, לא התכוונתי לצער אותך".
 
מאמרים נוספים בנושא:
בן אדם חדש
הנס של רבי נחמן
כמו כדור שלג
 
"לא ציערת. אבל נראה לי שסיפור הצלקות שעל גופי מעניין אותך. אז הנה, עכשיו אספר לך מה קרה לי".
 
כולנו שתקנו ורצינו לשמוע את הסיפור של הצלקות המפחידות שהיו על גופו.
 
"אף פעם לא הייתי אדם דתי. כשגדלתי, הצטרפתי לאחד מארגוני הפשע והייתי שותף לפשעים לא מעטים, והרבה מאוד אלימות.
 
"שנה שעברה, לחברים שלי ולי היה דחף לא ברור להגיע לאומן, לרבי נחמן מברסלב… האמת, לא הייתה לנו שום כוונה להגיע לכאן ממקום דתי או משהו כזה. בשבילנו, להגיע לאוקראינה זה בגלל שאפשר לקנות פה דברים מסוימים בזול, הרבה יותר זול ממקומות אחרים.
 
"כשהגענו לכאן אמרנו שלא נצא מפה בלי משהו. אמרנו את התיקון  הכללי ליד קברו של רבי נחמן, נתנו צדקה קטנה ועזבנו. היעד שלנו באוקראינה היה "כיף", לא תפילות ליד איזה קבר עמוס אנשים…
 
"זה היה אחרי ראש השנה, אחרי שחזרנו מאוקראינה. אויבים, כמו שאתה מבין, לא היו חסרים לי. כחבר בארגון פשע כל אדם יכול להיות אויב שלך. ככה יצא, שיום אחד מצאתי את עצמי נדחק לפינה על ידי מתנקש שרוקן את כל המחסנית שהייתה לו על החלק העליון של הגוף שלי. המוות היה בו במקום. לקחו אותי לבית החולים כשאני מת…
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
כשהוליווד פגשה את אומן
נזכר ושוב מגיע
מחפשת  אותו ברחובות
 
"הנשמה שלי יצאה מהגוף, עברה דרך מנהרה לעולם האמת. זה היה מפחיד מאוד לעמוד שם בבית דין של מעלה. שם, חיפשו איזה משהו שיעמוד לזכותי. האמת, הרבה לא היה. ההחלטה הייתה ברורה: 'גיהינום!'… אבל פתאום שמעתי קול גדול שאמר 'עצרו, הוא שלי!'… זה היה הקול של רבי נחמן מברסלב. 'הוא היה בקברי בראש השנה, הוא נתן צדקה ואמר את התיקון הכללי, אל תשלחו אותו לגיהינום, תנו לו עוד הזדמנות!'…
 
"הכוח של רבי נחמן בשמים הוא אדיר ואי אפשר לתאר את זה, עד כדי כך שבית הדין נשמע לדבריו באופן מידי. שלחו אותי בחזרה לעולם הזה והנשמה חזרה לגוף, כמובן שהרופאים היו המומים, איך יכול להיות שהמת הזה התעורר?!? כנראה שהייתי כבר בדרך לחדר מתים… בבית החולים נשארתי תקופה מסוימת, עברתי שיקום ושוחררתי הביתה.
 
"אבל הרבה לפני שחזרתי הביתה מבית החולים הבנתי שיש כאן משהו, שאני חייב לשנות את החיים שלי. כך התחיל תהליך החזרה בתשובה שלי. אני כבר לא שייך 'לעולם ההוא' – עולם הפשע והאלימות האיומה. היום אני שומר תורה ומצוות. ואת התהליך הזה, כמו שאתה רואה, התחלתי בגיל…60!"
 
זה כוחו של החיבור והקשר אל הצדיק האמיתי! לגלות שאף פעם לא מאוחר!
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה