מועדים

עצה – מועדים- אותיות שניות של ש'א'ר הם אותיות ש'ב'ת', כי אחרי האות ש' יש את האות ת', ואחרי האות א' יש את האות ב', ואחר האות ר' יש את האות ש' – אותיות שבת למפרע...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
אותיות שניות של שאר הם אותיות שבת, כי אחרי האות ש’ יש את האות ת’, ואחרי האות א’ יש את האות ב’, ואחר האות ר’ יש את האות ש’ – אותיות שבת למפרע, כי עיקר ביטול חמץ ושאור שבעיסה, שהוא היצר הרע, המעכב מלעשות רצונו יתברך, הוא בחינת אל אחר, שמד, חס ושלום – ועיקר ביטולו הוא על ידי קדושת שבת, שאז מתגלה מצח הרצון בחינת רעוא דרעוין, ומשם ממשיך הצדיק פדיון עליון הכולל, עד שמבטל השאור הנ"ל ומעלה משמד לרצון.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
כל העולם מלא מחלוקות. הן בין אומות העולם וכן בכל עיר ועיר. וכן בכל בית ובית, בין השכנים ובין כל אחד עם אשתו ובני ביתו ומשרתיו ובניו. ואין מי שישים על ליבו התכלית שבכל יום ויום שהאדם מת, כי היום שעבר לא יהיה עוד ובכל יום הוא מתקרב למיתה. ודע שהכל אחד שהמחלוקת שבפרטיות בין וביתו וכו’, הוא גם כן ממש המחלוקת שבין המלכים והאומות, כי כל אחד מאנשי ביתו הוא בחינת אומה מיוחדת והם מתגרים זה עם זה כמו שיש מלחמות בין האומות. וגם אפשר להכיר כל אחד מאיזה בחינה של אומה הוא כי ידוע מידות האומות שזה כעסן ורוצח וכו’. וכמו כן יכולים למצוא בפרטיות בבני הבית. ואפילו אם אם אחד אינו רוצה לריב ורוצה לשבת בשקט ושלווה, עם כל זאת הוא מוכרח להיות גם כן בתוך המחלוקת והמלחמות, כמו שנמצא בין המלחמות שבין המלכים והאומות, שנמצא לפעמים איזה אומה שרוצה לשבת בשלווה ואין רוצה שום מלחמה, אדרבא, היתה מרוצה להשתחוות לחברו כמה פעמים, עם כל זה חוטפים אותה גם כן בעל כורחה בתוך המלחמה שזה אומר שיהיה מצידו וזה להיפך עד שנלחמים עמו גם כן.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.   

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה