מועדים

עצה – מועדים- שנים עשר חודשי הלבנה הם בחינת שנים עשר נוסחאות התפילה, כנגד שנים עשר שבטים, וחודש העיבור הוא כנגד שבט יוסף, שנחלק לשני שבטים...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – מועדים
 
שנים עשר חודשי הלבנה הם בחינת שנים עשר נוסחאות התפילה, כנגד שנים עשר שבטים, וחודש העיבור הוא כנגד שבט יוסף, שנחלק לשני שבטים. ועיקר העיבור הוא כדי להשוות שנות החמה עם שנות הלבנה, דהיינו שמחבר השנים עשר שבטים, בחינת השנים עשר נוסחאות התפילה, לבחינת יעקב, שהוא בחינת עצם האמת, בחינת החמה, שעל ידי זה עיקר שלמות התפילה.
על ידי שנזהרים מחמץ שבעת ימים ואוכלים מצה, על ידי זה נתגלה הדעת של אמונת ההשגחה, עד שיודעים באמת, שגם הטבע בעצמו, שהוא בחינת חמץ, מתנהג רק בהשגחתו יתברך לבד, כי השם יתברך ברא הכל ומנהיג ברצונו את הכל, ועל כן אחר כך הותר לאכול חמץ גם כן.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
בכל מקום יש יושר, אפילו מי שעושה כל העוולות, אף על פי כן בהכרח נמצא בו איזה יושר, רק שיש חילוק בין בני אדם מתי מתחיל היושר. שיש בני אדם שהיושר מתחיל אצלו תיכף ויש שאין מתחיל אצלו היושר רק אחר כך, שעושה עוולה. ויש שמתאחר אצלו התחלת היושר יותר, דהיינו אחר עושה כמה עוולות וכן יש שמתחיל אצלם באיחור יותר ויותר. אבל אף על פי כן ימצא גם בו איזה יושר רק שהוא מאוחר הרבה.
 
         
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.   

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה