מחפשים את גן עדן

הגן הקסום, גן העדן שלנו, שכולנו מחפשים - לא בשמים הוא. ד"ר זאב בלן מסביר. וגם, מגלה את הדרך להתרווח וליהנות בחתיכת גן העדן שלנו. לכו על זה!

4 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

הגן הקסום, גן העדן שלנו, שכולנו
מחפשים – לא בשמים הוא. ד"ר זאב
בלן מסביר. וגם, מגלה את הדרך
להתרווח וליהנות בחתיכת גן העדן
שלנו. לכו על זה!
 
 
ילד בן ארבע איבד את אמא שלו בקניון הומה אדם. אתם מתארים לעצמכם באיזו היסטריה הוא נמצא, אילו חרדות הוא חווה אותם רגעים, נכון? אנשי הביטחון מביאים את הילד למשרדי ההנהלה ויחד הם מנסים להרגיע אותו. הם אומרים לו שאמא שלו בודאי מחפשת אותו, היא לא "אבדה" לו והוא בקרוב יפגוש אותה שוב.
 
אין מה לומר, החבר'ה האלה באמת ניסו להיות נחמדים וחביבים, אבל זה לא עזר להם, גם לא הפנים המחייכות והמאירות שלהם, לא המילים הרכות והנעימות, אפילו לא הסוכרייה על מקל הגדולה והצבעונית שנתנו לו. אלה הם הפנים של אמא שלו, הקול שלה – אליהם הוא מתגעגע. הבכי שלו היה מלא בכאב ובתחינות שאמא שלו לא נטשה אותו. הוא, מבחינתו, מוותר בקלות רבה על הכאב הבלתי נסבל הזה, על תחושת האובדן הנוראית של אמא והאהבה שלה…
 
רובנו מבינים ויודעים שיש אלוקים בעולם, אבל אנחנו לא יודעים בבהירות של ילד, כמו זה שאבד בקניון, כמה דחויים ועזובים אנחנו מרגישים. ההכחשה של כמה זה כואב ומרגיש לבד משאירה אותנו פגיעים ורגישים מול אויב שינצל כל חולשה שיגלה בנו.
 
מה אנחנו באמת מחפשים, ואיך מוצאים את זה?
 
אין דבר יותר מסייע ותומך בהתפתחותו של ילד מפניה של אמא אוהבת. מחקרים בנושא הוכיחו שתצורת הפנים של אדם מרתקת פעוטות יותר מכל משחק, ויהיה המרעיש, הצבעוני והמרתק – אין כמו הפנים וההבעות שמוקרנות מהן שמרתקות אותם כל כך. ואם תיתנו להם לבחור, הם יעדיפו את התמונה עם הפנים הפשוטות (ומבחינתם, הפנים האלה מורכבות משתי נקודות לעיניים ונקודה לאף). הפנים המרגיעות והאוהבות של אמא/אבא הם הדבר שירגיע אותו. וללא ספק, זה קשר עילאי שמעניק לו ביטחון אדיר. כמובן, האחדות, הקשר והחיבור של הילד לאימו מזכירים לו את הקשר העמוק שהיה לו ברחם אימו, ולפני כן עם אלוקיו.
 
גם כשאנשים גדלים והופכים לבוגרים, חלקם עדיין מתגעגעים לאחדות המיוחדת והמבורכת הזו, לגן העדן "שאבד" להם לפני לא מעט שנים. זה חשוב שנדע את העובדה הזו, מכיוון שהאויב יודע כמה כוח ואנרגיות אנחנו משקיעים ברצון להתחבר למה שאבד לנו, זו הסיבה שהוא יציע לנו שפע של קשרים שקריים שכל מטרתם היא רק לבלבל אותנו, לגרום לנו זעם ומבוכה, ויותר מכל – לשדוד אותנו מכל מה שאמיתי ונכון לנו.
 
אתם חושבים שהמונחים 'אייפון' – EYE-phone, אייפד – EYE-pad, ופייסבוק FACE-book, נבחרו באופן אקראי? המונחים, כמו המוצרים, כל תפקידם הוא לפתות אנשים לקשרים שקריים על ידי ניצול מצבם הרגיש והחרדות שהם חשים, בגלל שהופרדו ו"ננטשו" מהפנים של אימם ובורא עולם לפני שנים רבות. וכמה פתטי הדבר, מאסות של אנשים שיודעים לעשות פעולות הרבה יותר חכמות מרק 'לתקוע' את הראש שלהם באיזה מכשיר בגודל כף יד, בפנים האלקטרוניות יום ולילה, מתוך פיתוי שקרי, כיביכול כך ישיגו את מה שהם מרגישים "שאיבדו". ולפעמים זה מגיע לדברים הרבה יותר מסוכנים מרק להסתכל על המכשיר שבכף היד…
 
חשבתם פעם מה מניע את המהמר להמשיך להמר, למרות שאיבד כמעט את הכל? ובכן, זו תהיה טעות איומה לחשוב שמדובר כאן רק בתאווה שלו לכסף. מה שמרגש אותו יותר מכל היא האשליה ש"גברת מזל" תופיע שוב, אחרי ההפסד, שכביכול הפנים האוהבות של אמא ואלוקים יבואו מהגלות וימשכו אותו החוצה, מתוך הבלגאן הנורא של חייו. השמחה מה"ניצחון" הגדול היא כאשר המהמר מרגיש, לפחות באופן זמני, שהפנים של אלוקים עדיין מאירות לו עם רחמים וחסדים, ושהוא בעצמו עדיין ראוי לעיניים האוהבות של בורא עולם.
 
זה מה שאנשים מחפשים. אבל איך נמצא את האושר העילאי הזה, את האחדות, שכולנו זקוקים להם כל כך?
 
עם שאלות קשות ולא מעטות אנחנו מתמודדים לא פעם בחיינו: 'למה יש כל כך הרבה רע וסבל בעולם?', 'למה אלוקים מאפשר לכל הדברים האלה לקרות?', 'למה אלוקים ממשיך להסתיר את פניו?', 'כמה זמן הוא עוד ייתן לנו לסבול?'
 
התשובה היא, שאנחנו יכולים ללמוד לתקשר ולהתחבר עם האהבה התמידית והאינסופית של בורא עולם, עם רחמיו והטוב העצום והטהור שלו, אפילו בלי להסתכל על הפנים שלו. למעשה, אפילו הנביאים הקדושים, כולל משה רבינו – אביהם של כל הנביאים – לא יכלו לראות את אלוקים פנים אל פנים!
 
הפאניקה בה היינו באותם ימים במדבר הובילה אותנו לעשות את עגל הזהב (פנים פיזיות להביט בהן) מעשה מרדנות מובהק באלוקים ומשה רבינו. ולמרות זאת, משה רבינו הצליח לפייס את הבורא ולבקש את מחילתו לעם ישראל. כיצד? בורא עולם נתן את דעתו על תכונה חשובה אצל משה: הוא ראה רק את הטוב שבנו למרות מה שעשינו! אלוקים ידע שאם לאנושות לא הייתה אפילו טיפה אחת מהטוב הטהור שלו, אז לא הייתה לנו שום דרך לצאת מהמצב הקשה בו אנו נמצאים היום. וכאשר משה ביקש מאלוקים לגלות את עצמו אלוקים הסכים להעביר לפניו את הטוב שלו, ודרך זו גילה משה רבינו שהטוב ורחמיו של הבורא נמצאים בכל דבר ומקום! בכל זמן ובכל אדם! ומשה מעביר את הידיעה הזו למנהיגים של עם ישראל בכל דור ודור. ואפילו היום, המנהיגים הגדולים שלנו מגלים לנו את הסוד הגדול: איך להשיג את מה "שאיבדנו".
 
אז מהו הסוד לגן עדן? פשוט, להתוודות בפני אלוקים כמו ילד שמתוודה בפני אביו על הכל – אפילו על הדברים הלא טובים שעשית, ואז לאהוב את עצמך! לא לחפש את הפגמים שבך בכלל! המפתח לשמחה והאושר הנצחיים הם לראות את כל המתנות שאלוקים נתן לכם, את כל הכוונות הטובות, בדיוק כמו שמשה ראה, ולסרב לראות רע בעצמנו!
 
אנחנו יכולים ללמוד על הטוב הפנימי שטבוע בנו על ידי שנחשוב כמה יקרים וראויים בעיני משה רבינו ואלוקים, כמה מוערכים אנחנו שיש לנו צדיקים ומנהיגים כאלה בכל דור. השימוש בטכניקת המחשבה והראיה היא כלי חשוב מאוד להשיג את המטרה הזו. וכשאנחנו כבר לא מסוגלים להיות בחברת אנשים מסוימים, במקומות או מצבים שונים, אנחנו יכולים לתקשר איתם בצורה הרבה יותר חזקה, מאשר פנים אל פנים – בעזרת הכוח הרוחני שבמחשבה. זו הדרגה הגבוהה ביותר של ההתפתחות הפסיכולוגית-רוחנית שמורי הדרך הרוחניים מלמדים אותנו.
 
בגלות הנוכחית יש לנו הרבה שאלות על אלוקים, שאלות שאין להן תשובות, אולם עם כוח האמונה נדע שלכל סימני השאלה האלה יש תשובות נפלאות, אפילו אם איננו יודעים אותן. אנחנו לא יכולים לראות את פניו של אלוקים, אולם עם אמונה אנחנו לומדים לתקשר ולהתחבר עם כל שסובב אותנו – שהרי הכל הוא חלק מאלוקים, וכך כביכול לראות את פניו. אנחנו יכולים להתחבר לאלוקים בעזרת מחשבות טובות על עצמנו, על אחרים ועל העולם. וגם, על ידי שנלמד להחזיר את הטוב "האבוד" והרגעים היפים של חיינו – כך אנו מחברים את הניצוצות הקדושים של אלוקים בכל רגע ומצב.
 
כי בזכות האהבה שלנו לעצמנו, וזאת אהבה גדולה, יש בה מספיק כדי לאחד את כל החלקים של אלוקים אותם אנו מוצאים בחיינו, עליהם נשמור הכי קרוב שאפשר – וכך נזכה להיות בין אלה שיראו את פני המשיח ואת בניין בית המקדש, במהרה בימינו אמן.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שמטפל גם על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, אותה הוא שואב מבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. מאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג). על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה