מחשבה

שיחה - מספרים שפעם בעת המחלוקת, כשראה אחד מהחולקים את אחד מאנשי שלומנו מחליק ונופל לתוך הבוץ, פנה אליו בקינטור ואמר לו: "נפלת והחלקת כעונש על היותך חסיד ברסלב"..

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
הסיטרא-אחרא נקרא "פרעה", מלשון התגלות, בבחינת: "וירא משה את העם כי פרֻע הוא כי פרעה…לשמצה בקמיהם", כי הוא מפריע ומגלה לכל הבא לטמא, לא עלינו, את כל הפתחים שבטומאה, בבחינת ‘הבא לטמא פותחין לו’, דהיינו, יש לו פתחים הרבה. והעיקר הוא במחשבה שבאדם, כי עיקר הבחירה והנסיון הוא במחשבה, כי האדם צריך לחשוב רק בתורה ועבודה ויראת שמים. אך תיכף כשרוצים לחשוב בזה, עומדים כנגדו מחשבות של הסיטרא-אחרא שרוצים למושכו לשם, חס ושלום.
 
מי שהוא איש כשר, פונה עורף ואינו מסתכל על המחשבות הרעות של הסיטרא-אחרא כלל, ואזי כל הפתחים שיש שם הם סגורים, מאחר שאינו ורצה להיכנס בהם לטמא עצמו, חלילה, אזי תיכף פורעין ומגלין את עצמם לפניו ופותחים לו כל הפתחים שיש שם. אך מי שאינו חס על עצמו למהר ולהימלט משם, אזי נופל ונכנס מפתח לפתח עד שתועה ומתרחק מדרך הטוב מאוד, כל אחד כפי ריחוקו, כפי מה שנמשך אחריהם, חס ושלום, כי גם אחר כך כשמתחיל להימשך אחריהם, חלילה, עדיין יש לו בחירה למהר ולהימלט על נפשו.
 
וכל העניין הזה, הכל הוא במחשבות שבאדם, חלילה, אזי הולך ממחשבה למחשבה ומרעיון לרעיון, עד שבשעה קלה הוא מונח במקום שמונח הרחק מאד מהקדושה, ל"ע. וכל זה הוא בחינת הפתחים שבסיטרא-אחרא, שנתגלו ונפתחו לו על ידי שנמשך אחריהם. ועיקר התגברותם ביותר הוא בשעת התפילה.
 
והנה מאחר שיש שם פתחים רבים, אם כן היה יכול בקלות לחזור ולצאת ולשוב משם דרך איזה פתח מהפתחים האלו, אך תיכף כשנכנס לשם, אזי מחמת גודל החושך שיש שם, על ידי זה אינו רואה ואינו יכול למצוא את הפתח כדי לצאת משם.
 
עיקר התיקון לזה הוא על ידי האמת, כי על ידי שמושך עצמו אל האמת, ובפרט בשעת התפילה, הוא מכריח את מחשבתו להמשיכה לתוך התפילה ולדבר דיבורי אמת, על כל פנים באיזו בחינה שהיא.
 
האמת היא אור השם יתברך בעצמו, ועל ידי זה מאיר לו השם יתברך את עיניו לראות ולמצוא איזה פתחים לצאת משם. אך מחמת שהאמת שאצל כל אחד אינה מבוררת בשלימות, על כן עיקר התיקון הוא על ידי התקרבות לצדיק האמת, שהוא עצם נקודת האמת לאמיתה, והוא יכול להאיר ולהלהיב אור נקודת האמת שיש בכל אחד מישראל, עד שיזכה על ידי זה לצאת מכל מיני חושך, על ידי שמאיר לו את האמת לראות את הפתחים שיש שם.
 
וזה בחינת: "ויגש אליו יהודה", בחינת הגשת והתקרבות ישראל אל צדיק האמת בחינת יוסף, ומתחננים אליו לקרב אותם ולהוציאם ממה שצריך להוציאם. וזה: "כי כמוך כפרעה", היינו, כמו שהסיטרא-אחרא מפריע ומגלה פתחים רבים להיכנס אל הטומאה לבא לטמא, ל"ע, ועל שם זה נקראים ‘פרעה’ כנ"ל, כמו כן יש כוח לצדיק האמת להאיר בכוח האמת שלו, עד שיזכה האדם לראות  פתחים רבים איך לצאת מהטומאה והחושך לאור גדול.
 
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
המיילדת הזריזה
 
המיילדת שבעיר אומן היתה אישה בעלת יראת שמים כזאת, שבכל פעם שהיתה צריכה ליילד, היתה פונה קודם לפינת החדר ומבקשת ומפצירה בתפילה שתעבור הלידה בנקל, ואכן כך היה והיתה מיילדת בזריזות נפלאה, ובזריזות היתה מבשרת לבני המשפחה את בשורת המזל-טוב.
 
בגלל מה נפלתי?
 
מספרים שפעם בעת המחלוקת, כשראה אחד מהחולקים את אחד מאנשי שלומנו מחליק ונופל לתוך הבוץ, פנה אליו בקינטור ואמר לו: "נפלת והחלקת כעונש על היותך חסיד ברסלב". ענה המחליק בענווה ואמר: "נפלתי בגלל עוונותיי, אולם קמתי בזכות היותי חסיד ברסלב". ויש דעה שמעשה זה היה עם רבי נחמן מטולשטין.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה