מחשבות

שיחה - והלך רבי נתן והביא לרבנו שולחן עם שישה כיסאות. אחר כך בסוף ימיו ראה רבי נתן שיש לו חמישה בנים ובת אחת, ואמר: "אילו הייתי יודע, שברכת הבנים תלויה בפדיון, הייתי מביא לרבנו "טוץ" (12) כסאות...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
היצר הרע נוקש באדם בכל פעם ומעוררו למה שמעוררו. ואף אם אין האדם שומע לו ופונה עורף ממנו, אף על פי כן הוא נוקש בו עוד פעם שני, שלישי ורביעי ויותר. אבל אם האדם הוא חזק בדעתו ועקשן נגד היצר הרע ואינו פונה אליו כלל, אזי היצר הרע מסתלק והולך ממנו. וכן בתפילה, בעניין המחשבות הבאים לבלבלו הוא ממש כנ"ל, שהמחשבה באה כמה פעמים- פעם אחר פעם לבלבלו, וצריך להיות חזק לבל להסתכל עליו כלל בשום אופן.
 
ודע, שהאדם צריך לעבור בזה העולם על גשר צר מאוד. והכלל והעיקר – שלא יתפחד כלל!
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
בתחילת התקרבותו של רבי נתן, כשעלה על דעת רבנו עניין צער גידול הבנים של רבי נתן, כי זוגתו היתה מפלת נפלים כמה פעמים, פנה אליו רבנו ואמר לו: "עבור זה שאני מקרב אותך – אני עוד צריך לשלם לך, כי זכאה מאן דאחיד בידא דחייביא (אשרי האוחז ביד הרשעים להחזירם בתשובה), אבל בשביל זה – כלומר בשביל ברכת הבנים – איני רוצה שיהיה בחינם".
 
והלך רבי נתן והביא לרבנו שולחן עם שישה כיסאות. אחר כך בסוף ימיו ראה רבי נתן שיש לו חמישה בנים ובת אחת, ואמר: "אילו הייתי יודע, שברכת הבנים תלויה בפדיון, הייתי מביא לרבנו "טוץ" (12) כסאות, והיו לי שנים עשר ילדים".
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה