מי אתה רבי נחמן?

י"ח בתשרי, 210 שנים להילולת אדוננו מורנו ורבנו הקדוש בוצינא עילאה קדישה רבי נחמן (מברסלב) בן שמחה ובן פייגא– מזל טוב לרבי האהוב שלי! גם למעלה ישנה חגיגה גדולה, אל תשבו בחיבוק ידיים, הצטרפו למסיבה!

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 06.10.22

מי אתה רבי נחמן?

 

אומרים שלפי כתביו של אדם ניתן ללמוד עליו הרבה או לפחות לנסות להבין מי היה. את רבי נחמן הקדוש בלתי ניתן לפצח , בטח שלא לנסות לנתח את אישיותו הנשגבת והמופלאה, אבל כן ניתן לומר בפה מלא שמדובר באישות עצומה, מורמת מעם, כוחות בנפש ברמה הגבוהה ביותר, נשמה טהורה וקדושה, מחשבה עם שכל חמ”ת – חזקה מיושבת ותקיפה, חריפה וססגונית מלאה באסוציאציות סופר אינטליגנטית ברמות על, בינה טמירה לא מהעלומות האלה, דעת יוצאת דופן. בשילוב מנצח עם נשמה טהורה וצדיקה ביותר מלאה בעדינות, נשמה אצילה ומכובדת מאין כמותה.

 

י”ח בתשרי, 210 שנים להילולת אדוננו מורנו ורבנו הקדוש בוצינא עילאה קדישה רבי נחמן (מברסלב) בן שמחה ובן פייגא– מזל טוב לרבי האהוב שלי! 

 

 

קצרה היריעה לתאר ואני, הקטנה שבקטנים, ידי רועדת מלכתוב על הוד פארותו ומעלותו של רבנו הקדוש. בחרתי להביא בפניכם קוראי הנכבדים משפטים מהממים של רבנו הקדוש שיש בהם מהלע/איר אתכם משנתכם.. שתוכלו גם אתם לטעום קצת מהיין ההונגרי (שהיה נחשב ליין המשובח והאיכותי בעולם.. והרי מי שטעם יין כזה לא יכולים להטעות אותו אח”כ ביין פושטי.. כך גם מי שמתקרב לרבנו הקדוש לא יכול אותו לעזוב לעולם.. רק נדבק יותר ויותר..)

 

ברסלב היא החסידות היחידה שמונהגת מזה למעלה ממאתיים שנה בלי אדמור שמורגש שהוא חי וקיים ונמצא איתנו ממש והוא זה שאמר והבטיח “מה לכם לדאוג תלמידי היקרים, לא כל שכן שאני הולך לפניכם..!”

 

“בברסלב בוערת אש – הבער אותה בליבי..” היא, היא אש החיות, האלוקות, היהדות והחסידות, אש החיים!

 

* מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד  אומר רבי נחמן, מהי אותה תעלומה שכל העולם רודפים אחריה ומנסים להתחקות אחריה ולייצר חיקויים בלי סוף..? זוהי השמחה בכבודה ובעצמה! בחג סוכות הציווי העיקרי להיות בשמחה. כן, פשוט ככה. אלה מה, זה גם בין הציוויים הקשים ביותר.. ומדוע? מפני שאנשים חיים בתוך חושך נורא, ועצבות, דכאון ייאוש עצבים דאגות חרדות ועוד. ברם, אם התורה מצווה אותנו זה אומר שזה אפשרי. רק צריך ללמוד איך לשמוח! ומי לנו כאדוננו מורנו ורבנו, רבי נחמן הפסיכולוג והקאוצ’ר מספר 1 בעולם שמגלה לנו תורות עצומות ועצות אליפות פשוטות וקלות ליישום איך להיות בשמחה. אבל על באמת! לא בסתם. הוא אפילו אומר לנו שעדיף להיות בשמחה מזויפת מאשר בעצבות אמתית.. מחקרים מראים שהמוח אינו מזהה בין פייק חיוך לאמיתי. זאת אומרת שגם אם תחייכו בסתם/בכאילו המוח כבר ישחרר אנדורפינים שהם הורמונים שאחראים על שמחה, אז הנה לכם עיצה נפלאה לשחרר אדרנלין חיובי לשמחה. “מצווה גדולה להיות בשמחה” – אותיות הפוכות במחשבה – שימו לב הכל מתחיל ונגמר בראש, במחשבה! תחשבו טוב – יהיה טוב! וזה לא קלישאה, זה יכול להיות דרך חיים ממש, אם רק תרצו, אם רק תבחרו נכון! חג שמח אבל על באמת..   

 

 

 * מי שטעם יין הונגרי אותו העולם לא יכול להטעות לעולם. מי שטעם את טעם היהדות והאנינות שבה לעולם לא יחזור בו , להיפך ירצה וישתוקק להמשיך לטעום עוד ועוד ממי החיים האלו..

* אני נהר המטהר מכל הכתמים – רבנו הקדוש כפי שאמר כך מקיים ועושה. מטהר את נשמות ישראל מטומאתם ומחזיר אותם בתשובה איש איש בדרכו ומסלולו  

 

 

* אין שום ייאוש כלל בעולם  – הלוא הוא שנאמר הכל מאת השם יתברך והכל לטובה. כל מה שיוצא מהשם יתברך הכל טוב, ויש לברך על הרעה כשם שמברכים על הטובה. מעבר לזה,  תראו ותחיו את הכוס המלאה השופעת והגודשת בחייכם. כמה טוב ושפע רוחני וגשמי השם יתברך משפיע עליכם רגע רגע כל הזמן.. וגם אם מונחת חרב חדה על צווארו ל האדם אל יתייאש מן התפילה. השם יתברך אוהב אותנו ותמיד נמצא אתנו, כולנו ללא יוצא מן הכלל עוברים פה ולכל אחד והחבילה שלנו, אלא מה – אתה הבוחר איך חייך יראו ובאילו משקפיים לראות ולחיות את חייך! תבחר במשקפי האמונה שהיא בריאות ושמחת הנפש.

 

 

* ניצחתי ואנצח. גמרתי ואגמור!! רבנו הבטיח שגמר נצח וימשיך לגמור ולנצח. את מי? את היצר הרע!

 

* לדון לכף זכות כל אדם מעלה אותו מעלה ברוחניות ויכול להחזיר אותו בתשובה

 

* היום בו נולדת זה היום שבו הקדוש ברוך הוא החליט שהעולם אינו יכול להתקיים בלעדייך

 

* אתה נמצא במקום בו מחשבותייך נמצאות, וודא שהמחשבות שלך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות

 

* להיות תמים ולחיות בתמימות אין זה אומר להיות טיפש, ההפך הוא הנכון/מעשה מחכם ותם

 

* מגיע לי מזל טוב! על מה? שואלים. “נולדתי מחדש” הרבי עונה – וזה סוד ההתחדשות להיוולד כל רגע מחדש, כל רגע היא ברייה חדשה מחודשת ורעננה שלא הייתה כמוה בעולם.. וכך גם אתה. לא להיות זקן.. להיות צעיר חדש ולהתרענן כל פעם מחדש.. אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על מעשהו פעמיים, וכך כל יום היא בריאה חדשה בפני עצמה.. הזדמנות חדשה להתעורר לקום ולהתחיל מחדש..!

 

* כל העולם כולו גשר צר מאד והעיקר לא לפחד כלל – היצר הרע מכניס באדם פחדים וחרדות וחולשות בלי סוף, כל מה שיעבור עלינו תמיד לזכור שיש את השם יתברך בעולם והוא מנהיג ומנהל את העולם ואין מה לפחד. תינוק יודע שהוריו ישמרו עליו וידאגו לכל צורכיו, ואם כך, מה עלינו לדאוג שאנחנו בניו אהוביו של בורא העולם?

 

* דבר עם הבורא כמו אל חבר טוב, רוצה לשמוע אותך את מילותייך ואשר על ליבך רק מחכה שתפנה אליו.. זוהי כוחה של ההתבודדות להפך ולשנות עולמות מן הקצה אל הקצה! תאמין בכוח הדיבור שלך ושיש משהו שמקשיב לך והוא לא פחות מאשר בורא העולם בכבודו ובעצמו..

 

* הרצון שלך לראות את הטוב שבאחרים יוציא מהם את הטוב כמו יהלום נוצץ

 

* לבקר אנשים אחרים ,להעליב ולמתוח ביקורת ביקורת אין זו חוכמה כל אחד יכול לעשות זאת, לשמח לחייך לפרגן לאהוב ולרומם את רוחם לזאת צריך חוכמה גדולה!

 

* “אתה הינדיק? גם אני הינדיק!” סיפור התרנגול המפורסם בעולם שהפך את כל הקלפים.. היי, גם אני כזה! הזדהות ואמפטיה היא המפתח ליצירת קשר ולפתיחת הלבבות..

 

* שמחה – עיקר יישוב הדעת היא ע”י השמחה כי ע”י השמחה יוכל להנהיג את המוח כרצונו ליישב דעתו ולחשוב. עיצת העיצות של הפסיכולוג והמאסטר הכי אליפות בעולם! המוח מנהיג את הלב , הכיצד? מגלה לנו רבי נחמן על ידי השמחה. חג שמח-בשמחה תמידJ

 

 

י”ח בתשרי יום הילולת הצדיק האהוב שלנו, גם למעלה ישנה חגיגה גדולה, אל תשבו בחיבוק ידיים והצטרפו למסיבה. וכפי שאני תמיד מסיימת את המאמר על הצדיקים: הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, שימו פרוטה לצדקה וקראו פרקי תהילים, אם אפשרי אז גם סעודה לכבודו, בקשו מהצדיק שיהיה מליץ יושר בעדכם בפני בורא העולם. מבטיחה לכם שהצדיק לעולם לא נשאר חייב..!

זכותו תגן בעד כל עם ישראל ונזכה לגאולה שלמה עוד עכשיו. אמן

 

מוקדש באהבה אינסופית לרבי שלי, לרבי של כולנו, שהבטיח שממנו עד ביאת משיח לא יהיה שום שינוי.. ושהאש שלו תוקד עד ביאת המשיח! רבנו, תפעל ישועות למען עם ישראל ותזרז את ביאת משיח צדקנו. רבנו, אתה מנהיג רחמן תעזור לנו!