מי יכול לעצור את השמש?

האם מישהו יכול לעצור את השמש מלזרוח? אולי אנשים יכולים לנסות, אבל עוד לא שמענו על האחד הזה שיצא למלחמה מול בורא עולם וניצח. רגע לפני שקיעת החושך וזריחת האור.

3 דק' קריאה

דוד בן חורין

פורסם בתאריך 16.03.21

"ויאמר אלוקים יהי אור, ויהי אור, וירא אלוקים את האור כי טוב, ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך" (בראשית א, ב-ג).

 

רק כשהחושך נמצא בשיא נראה שהסוף אפילו לא נראה באופק. אבל המעט שאנו כן יודעים הוא, שהגאולה כבר בתהליך וברגע הבא היא תתחיל להאיר. מראשית הזמן החושך הגיע ראשון, ואז אלוקים אמר – "יהי אור"!

 

למה הוא חייב להיות שם לפני האור?

 

רגע לפני שהאור מפציע, החושך דוחף נגדו עם כל הכוח. בעיני האדם הרגיל הדברים נראים גרועים ומזעזעים, אבל האמת היא שהאור רק מתעצם! החשכה נכנסת לקרב של חיים ומוות. קרב שנועד לכישלון מוחץ.

 

זו הסיבה שחשוך יותר רגע לפני הזריחה. זו הנקודה הלילה בה השמש עומדת לזרוח. כשחשיכת הלילה כבר בלתי נסבלת, השמש מפציעה מהמצולות. אפילו כשהלילה חונק עם חיבוק דוב של חושך, האור ממשיך לזרוח. הוא מגיע לנקודה שהשמש מטפסת כל כך גבוה כאילו החושך לא היה קיים בכלל.

 

ראינו את זה ב-1942 כאשר הנאצים השתלטו על אירופה, הנורא מכל כמעט קרה – יהדות אירופה כמעט נכחדה. ונכון, הם רצחו שישה מיליון מאחינו ואחיותינו היקרים לנו הי"ד, אבל אלה ששרדו בגבורה הגיעו לישראל ושש שנים אחרי אותה שואה איומה נשמעה ההכרזה שעשתה לכולם טוב בלב – הקמת מדינת ישראל, שליטה בארץ המובטחת אחרי 2000 שנות גלות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

זה קרוב?

מפלים של הזדמנויות

עשרה צעדים לחופש

כיף לקום בבוקר

מחליפים משקפיים

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

פשוט, לזרוק את השכל

במקום שהשכל נגמר

זה לא מה שרואים

תמסור את עצמך

המקום שאין בו גבולות

 

האור שבסוף הימים

 

כל יום הוא חלק ממחזור חיים שחוזר על עצמו.

 

כל יום הוא כמו היום הראשון – חושך על פני תהום, ואז – ויהי אור!

 

ביום שלנו אנחנו יכולים לקונן על החשיכה חסרת התקדים שאנו חווים. אנחנו יכולים לבכות על המשפחות והצעירים שחייהם נהרסו בגלל האינטרנט והרשתות החברתיות. אנחנו יכולים לבכות על כל היהודים שנרצחו בפעולות הטרור, על האנטישמיות שמרימה את ראשה בכל פינה בעולם. אנחנו יכולים לנער את הראש שוב ושוב מפחד וחרדות ודיכאון. כל אלה דברים שתוקפים את דורנו יותר מכל דור אחר.

 

ויש גם אפשרות אחרת.

 

אנחנו יכולים לצפות לאור הגדול שעושה את דרכו מהחלל הריק. אנחנו יכולים לראות אתרים נפלאים, כמו אתר ברסלב ישראל, שמסייע בהפצת האמונה שעד לפני שני עשורים מי בכלל היה מעלה בדעתו שכך נצליח להפיץ אמונה היום! שנזכה את הרבים ונגיע לכולם בלחיצת כפתור והקלקה על העכבר! אנחנו יכולים להודות לבורא עולם על ההזדמנות לעבוד אותו למרות המצוקות והצרות ולחזק את עצמנו להיות האומה הקדושה שלו, ולא משנה עם אילו נסיבות חיים אנו מתמודדים!

 

גם זאת אופציה, והיא הטובה ביותר.

 

תראו איך העולם הרוחני מתפתח כאן, בישראל, לעומת מה שהיה לפני כמה עשורים. יש צמיחה, שגשוג, חופש, מסעדות כשרות, בתי כנסת אפילו מתקופתו של שלמה המלך ובית המקדש הראשון!

 

 

האור יפציע גם כשאנחנו מדברים, חושבים ומנסים להבין איך דברים בכלל מתנהלים…

 

אבל זאת רק ההתחלה. זה לא יותר מאשר ניצוץ ממה שאמור להיות בעתיד לבוא. החשכה, בשעותיה האחרונות, עושה כל שביכולתה למנוע מהאור לזרוח. היא מכריזה על העתיד בגלל שהעוצמה ואינטנסיביות של החושך גדולים יותר מכל מה שהאנושות פגשה בעבר. והעובדה שהחושך גדול יותר ממה שהיה אי פעם היא הסימן המובהק שהאור אליו הוא מתנגד גדול יותר ממה שחווינו וידענו בעבר. אנחנו רואים איך המדיה, התקשורת ואפילו הטכנולוגיה במובנים מסוימים שולטים על ידי כוחות שליליים שמנסים לעצור את השפע השמימי הזה.

 

אנחנו לא צריכים לדאוג.

 

יש לי חבר לא דתי שאמר לי פעם, שאם משיח צריך לבוא הוא ימנע ממנו בכל דרך להגיע. לא מזמן אחד המנהיגים כאן אמר שישראל לא תחזור לתקופה של דוד המלך. אבל לפי כל הנבואות וההבטחות לאורך כל התורה כולה זה בדיוק מה שאמור להיות. כי משיח, הוא בן דוד, צאצאו של דוד המלך ע"ה…

 

זאת התוכנית של בורא עולם, האם בן אדם יכול למנוע אותה?

 

האם מישהו בכלל יכול לעצור את השמש מלזרוח?

 

אנשים יכולים לנסות, אבל לא היה אחד שיצא למלחמה מול בורא עולם וניצח.

 

ככל שהעולם הזה נעשה חשוך יותר, כך עלינו להיות שמחים יותר. בורא עולם מאיץ את של הגאולה ובקרוב מאוד החשיכה תיעלם כלא הייתה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה