מי ערב להצלחה?

ויום אחד זה קרה, מישהו קם ועשה את הבלתי אפשרי ופתח את הדרך לכל אלה שלא האמינו בעצמם. ד"ר זאב בלן על הצלחה, ערבות והאפשרי.

4 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

אם תיתנו דעתכם על מה שקורה היום, תגלו שיש כל כך הרבה מרצים כריזמטיים שמצוידים בטונות של ביטחון עצמי, יכולת דיבור שפועלת קסמים, כאהל שבאמתחתם אינסוף שיטות וגישות ללמד אתכם את סוד החיים, סוד הבריאות, סוד הדיאטות המוצלחות, סוד ההצלחה וסוד הסודות. בקיצור, כל מה אתם יכולים לעשות בשש שניות! ככה זה כשיש את כל הנתונים עם דיבור משכנע.

 

מיליוני אנשים בכל רחבי העולם שומעים את דברי "הגורואים" פועלי הקסמים והפלאים למיניהם בכל שנה, מגיעים לכנסים שלהם, קונים כל דיסק או ערכת די.וי.די במחירים גבוהים. והאמת, שחלק ממה שהם אומרים נשמע מאוד הגיוני.

 

אחת האמרות המפורסמות שהם אוהבים לגלות לכם על עצמכם היא – "איך לשחרר את הפוטנציאל העצום שלכם" ו"איך לשחרר את הכוח שלכם".

 

מאמרים נוספים בנושא:

סוד ההצלחה

מרשם להצלחה

לפני הכל, עצור!

 

דרכה של האמונה, בכל תחום בחיים – כולל זה הבריאותי שמצריך לא פעם התערבות חיצונית של רופאים או תרופות, מרשמי תזונה לשמירה על בריאות הגוף, היא לשחרר את הפוטנציאל והכוחות שבנו. אך בו בזמן שישנם קווים מקבילים או דומים לגישות השונות בשוק, ישנם גם הבדלים שונים ולא מעטים בין גישת האמונה לזו הסטנדרטית שמציע הגורו.

 

אפשר בהחלט להתחיל עם הנקודות שמוסכמות על כולם. באופן עקרוני, לאדם נאמר שהוא בעל פוטנציאל לא מוגבל ועל זה אף אחד לא חולק. אבל מי יודע באמת מה הפוטנציאל שלך? מי יודע אילו דברים אתה יכול להשיג ואילו שיאי עולם אתה יכול באמת לשבור?

 

קחו לדוגמה את רוג'ר בניסטר, אתלט בריטי הידוע בעיקר כאדם ראשון שרץ מייל אחד (כ-1609 ק"מ) בפחות מארבע דקות. לפניו, לא רשום אף אדם בדפי ההיסטוריה שהצליח לעשות את זה. אנשים חשבו שזה פשוט דבר בלתי אפשרי. אבל אז בא בניסטר, רץ פחות מארבע דקות מייל שלם וקבע שיא עולם בתחום! איך הוא עשה את זה? אחרי הכל, יש רק 24 שעות ביום! הוא לא התאמן יותר, מה גם שאת כל כולו הוא השקיע בלימודי הרפואה עד שנהיה נוירולוג! הוא גם לא התאמץ יותר מאתלטים אחרים. בראשו הוא ראה איך הוא חוצה את קו הסיום בפחות מארבע דקות.

 

לראות את ההצלחה זה לא היה היעד היחידי של בניסטר. כדי להשיג את המטרה הזו הוא היה חייב להיות במצב של שמחה, של ראש צלול ופתוח. אם הוא היה מתאמן מתוך דיכאון וכל מיני רעיונות שליליים שמנקרים לו בראש – למשל, שהוא יפסיד בדיוק בדקה האחרונה, או שהלחץ פשוט יכניע אותו, או שהוא פשוט ייכשל וזהו – אז לא משנה כמה שעות היה משקיע באימונים, הסיכויים להיכשל יהיו גבוהים מאוד, ובעיקר מבחינה מנטלית.

 

הראש, והמוח בעיקר, חייב להיות נקי וממוקד בדברים הנכונים כשאנחנו מדמיינים את ההצלחה. במקרה של בניסטר, ובאופן די מעניין אחרי ששבר שיא עולמי, בשנתיים שעברו מאז 37 אצנים הצליחו לעבור את המרחק הזה בפחות מארבע דקות! למה? כי לפתע פתאום זה לא כבר לא היה קשה. הם ראו שזה היה אפשרי.

 

העיקרון הזה פועל בכל תחומי החיים. צריך רק את הנחשון בן עמינדב שיאמין שהדבר אפשרי, ופשוט לעשות את זה ולפתוח את השערים לעוד אנשים שמאמינים בכוח וביכולת שלהם להשיג את הדברים שהם מציבים לעצמם בחיים.

 

הכל טוב ויפה כשזה אכן עובד. אבל השאלה שלי היא, מה קורה כשהראיה החיובית הזו, כשהאמונה שנשיג דברים נפלאים, לא עובדת? מה יקרה אם תלכו לאירוע, כנס או הרצאה ותקנו את כל הדיסקים והספרים, תעמיסו את עצמכם באינפורמציה שהם מכילים, באמרות, בכל ה"כן אתה יכול" שתקראו ותשמעו מהם, תגיעו לפסגת עצמכם בדיוק כמו שהם המליצו לכם, ומן הסתם אתם כבר בטח חושבים חיובי, עושים כל מה שאמרו וכתבו לכם – אבל זה פשוט לא עובד?!?!

 

נניח שאתם מקימים עסק חדש, והוא קורס… איך אתם עומדים לשחרר את כל הכוח שלכם עכשיו? איפה הכוח שלכם נעלם כשאיבדתם סכום לא מבוטל של כסף?

 

שאלת ה"איפה הכוח שלכם?" היא מאוד קריטית, משום שה"כוח" שיש לנו הוא ממש בידיים שלנו. הכוח להשיג משהו, לעשות הרבה כסף, להגדיל את החכמה שלנו, או לזכות בקשר טוב עם בן/בת זוג – זה לא הכוח שלנו! את הכוח הזה אנחנו מקבלים מלמעלה!

 

עכשיו, התמונה נראית אחרת. עכשיו, כבר יש שתי דרכים להסתכל על העולם. שתי בחירות עיקריות שאנחנו צריכים לעשות:

 

בחירה ראשונה – להאמין שאנחנו אלה שמנהלים את העולם, אנחנו אלה שמעצבים את היעדים שלנו, ואנחנו אלה שמצליחים את ההצלחות שלנו. על פי פילוסופיה זו, הסיבה היחידה שישנם אנשים עניים בעולם היא בגלל שאותם עניים לא קונים מספיק ערכות די.וי.די של מוטיבציה וגילוי הכוחות שלהם, או בגלל שאין להם גורו.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

זה לא חלום, זה להשתנות!

מה בתפריט?

 

בחירה שנייה – זו הבחירה היהודית המקורית האומרת, שאלוקים הוא מי שמנהל את העולם, ושהעולם לא מתנהל מעצמו. בחירה זו אומרת לנו, שהעולם מנוהל על ידי כוח עליון עם חכמה שאין לנו שמץ של השגה או הבנה בה, ושהכוח הזה אוהב אותנו ומרעיף עלינו אינסוף חסדים, ושהוא ורק הוא יודע מה הכי טוב בשבילנו.

 

האנשים מהבחירה הראשונה מאמינים שהם יכולים לתכנן ולעצב חיים. אבל גישה האמונה אומרת: לא, הם לא יכולים! היתרון בלהיות חלק מהקבוצה-בחירה השנייה הוא, שכאשר דברים לא באים בקלות והתוכניות שלנו לא בדיוק מצליחות – האמונה שלנו מזינה אותנו ואנחנו לא מאבדים את שיווי המשקל שלנו, ובטח לא את היכולת להמשיך ולתפקד באופטימיות.

 

אז אם הייתם אצל כל הקואצ'רים והגוראים, כל התרפיסטים, הכנסים והסדנאות, אפילו אם בזבזתם את זמנכם, כספכם ומיטב האנרגיות שלכם, קודם כל – אל תאשימו את עצמכם!!!

 

עכשיו, אחרי שהבנתם שיש אלוקים בעולם, ולא רק בבירה, והוא רק רוצה שתאמינו בו, אתם לא צריכים ליפול ולהישבר שוב ולא משנה מה אתם חווים. למה? כי כשתבינו שאלוקים לא רוצה שתצליחו בדבר מסוים, פשוט, תבינו שאתם צריכים לקבל את ההחלטה הזו באהבה כי יש סיבה עצומה העומדת מאחוריה.

 

דבר נוסף, תהיו מוכנים לפנות לדבר הבא שהבורא מציב לכם בדרך, הדבר הבא שהבורא יראה לכם מכיוון שהוא הכי טוב בשבילכם!

 

בריאות הנפש היא אחד הדברים הכי נצרכים לאדם, הנה לכם דרך נפלאה לשמור עליה.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה