מידד טס למעלה – ראיון עם ילד הפלא

אייל גולן אמר עליו שהוא זמר נדיר, נתי לוי אמר שאמן כמוהו יש רק אחת לחמישים שנה. מידד טסה נער בן 14, גדול ילדי הפלא, בראיון מיוחד לברסלב ישראל.

4 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

אייל גולן אמר עליו שהוא זמר נדיר,
נתי לוי אמר שאמן כמוהו יש רק אחת
לחמישים שנה. מידד טסה נער בן 14,
גדול ילדי הפלא, בראיון מיוחד לברסלב
ישראל.

אמנים גדולים מהברנז’ה המוסיקלית מעידים על הנער בן ה-14, הזמר מידד טסה, שהוא גדול ילדי הפלא של כל הזמנים ומנבאים לו עתיד מזהיר. ראיון עם זמר מצליח, שהוא גם, לא פחות, תלמיד ישיבה מבריק.

כמעט כולם מכירים את הלהיט שלו "על נהרות בבל", אבל לא הרבה יודעים שתלמיד הישיבה הצעיר מירושלים, שהוגדר לא מכבר ככוכב הנולד של המגזר החרדי, נחשב גם לאחד ה"עילויים" הגדולים בישיבתו.

בגיל 14 וחצי, עם אלבום שמכר מעל עשרות אלפי עותקים, ובתוכו שיר הלל לירושלים שהפך ללהיט, הופעות כמעט מדי ערב בארץ ובעולם, ועם דיסק שלישי שבדרך, מידד טסה לא זקוק לכוכב נולד, למרות שבקלות יכול היה לקטוף שם את המקום הראשון.

טסה, כוכב שנולד כבר מזמן, פתח בקריירה המוסיקלית שלו בגיל 6, אז עלה על במה לראשונה, ומאז, קולו המרגש עשה לו שם למרחוק.

מידד טסה בהופעה

מידד, מדוע החלטת בגיל צעיר כל כך לפתוח בקריירה מוסיקלית?

"זה לא שהחלטתי, זה פשוט קרה באופן טבעי, לבד".

איך ההורים מגיבים לקריירה המתפתחת שלך?

"להורים שלי חשוב שזה יהיה בד בבד עם הלימוד בישיבה, ובעיקר אמא שלי מאוד תומכת בזה שאמשיך לשיר".

הוא נולד בזיכרון יעקב ואת עיקר זמנו משקיע כיום בלימוד התורה. בערבים, הוא יוצא להופיע עם תזמורתו, בעיקר בחתונות ובבר מצוות.

"הוא חרוץ, קם מוקדם, שקוע בלימוד מבוקר עד ערב, יש לו 4-5 חברותות, ובערב הוא יוצא להופעות" מספר אמרגנו, הזמר אביעד גיל. "הרב שלו מאוד אוהב אותו בגלל שיש לו מידות טובות והוא משקיע בלימוד, והוא גם רואה איך על ידי שירה אפשר לעורר את העם לתשובה".  (משמאל, הזמר אביעד גיל, אמרגנו של מידד טסה).

הקשר המקצועי בין גיל לטסה נולד לפני כשנתיים, באירוע משפחתי, כאשר מידד בן ה-12 אז, הופיע על הבמה, וקולו קסם לגיל במיוחד. "ראיתי בו את הכישרון העצום שהוא ניחן בו, הוא אחד הילדים הנדירים מבחינת יכולת קולית". גיל לקח את טסה תחת חסותו המקצועית, והם החלו לעבוד יחד.

לא חששת להוציא נער צעיר מהישיבה החרדית אל הבמות?

"קודם כל התייעצנו עם רבנים, ועם אנשי מקצוע, וגם לא הוצאתי אותו מהלימודים למוסיקה, הוא כבר היה בתוך המוסיקה, הוציא כבר את הדיסק הראשון שלו, "מול שלהבת", ופשוט רציתי לעשות איתו משהו טוב. אני לא ממליץ בדרך כלל לילדים להיכנס למקצוע הזה, אבל מידד הוא באמת דבר נדיר, אני רואה אותו כיחיד בדור".

כעבור שנה בלבד, הוציא טסה הצעיר אלבום שני, "על נהרות בבל", שהפך תוך זמן קצר לאחד האלבומים הנמכרים במגזר, בעיקר בזכות שיר הנושא שלו.

מידד טסה בהופעה עם הזמר ואמרגנו אביעד גיל

את השיר כתב שרון אבילחק, בעל תשובה שבעברו כתב שירים למירי מסיקה ולאמנים נחשבים נוספים.

לא הרבה יודעים, אבל השיר הזה עבר אצל ארבעה אמנים, שלא רצו אותו, לפני שהתנגן בקולו המרטיט של טסה.

"כבר ברגע הראשון ששמעתי את השיר אמרתי שהשיר הזה יתפוס וכל העולם ישיר אותו. שמעתי אותו ומאוד התחברתי אליו" אומר טסה שמלבד יכולת קולית, מפגין כישורים מוסיקליים לא מעטים – הוא יודע לשיר בשפות רבות, כמו טורקית, ערבית, תימנית, ובסגנונות מגוונים, כמו ראפ, חסידי, מזרחי וכו’. "בכל סגנון הוא שר "אחד לאחד", ממש כמו המקור", מעיד גיל. "מחרוזות בתימנית למשל הוא למד, והוא מבצע את זה עכשיו שאני לא הייתי מעז לגעת בהם" אומר גיל, זמר בעצמו.

הוא מנגן על פסנתר, ויש לו שמיעה מוסיקלית מיוחדת, ומלבד זמר הוא, לדברי אמרגנו, גם מנהל מוסיקלי לא קטן. "הוא יודע בדיוק איך הוא רוצה שהשיר יישמע ומחלק תפקידים לנגנים, לבס, לכינורות, לגיטרות דיסטורשיין, ממש עושה ניהול מוסיקלי. הוא לא סתם ילד פלא ששר, הוא מוכשר גם בכל הדברים שמסביב. בכל דבר שהוא נוגע – הוא הופך אותו לזהב", מעיד גיל.

מידד טסה בהופעה עם הזמר ישי לפידות

לקראת חודש אלול האחרון הוציא טסה אלבום חדש ובו מיטב פיוטי הסליחות מבית אבא. האלבום, למרות שיצא כשבועיים בלבד לפני ראש השנה, הספיק למכור למעלה מ-7,000 עותקים.

מי שזפזפ בערוצי הטלוויזיה השונים בתקופת עשרת ימי התשובה בשנה החולפת, בטח נתקל ב"שמע ישראל" מרטיט הלב של טסה, שזעק את פיוטי ה"סליחות" לעיני מצלמות הטלוויזיה.

"בשמע ישראל שלו הוא הצליח לעורר את כולם. התקשר אלי מישהו חולה משותק ואמר לי שמידד בקולו הצליח להחיות לו את הנשמה. כל הזמן כשדיברו על היכולת לעשות קידוש ה’ במוסיקה, אני לא האמנתי בזה, כי מבחינתי תורה היא מעל לכל, אבל אחרי ששמעתי כל כך הרבה תגובות נרגשות מאנשים שלא קרובים לדת, בעקבות השירה של מידד, אז הבנתי שזה באמת דבר נעלה ונשגב, מעורר ממש".

איך אתה מתמודד עם הפרסום והתהילה?

"אני יודע שתהילה והערצה שייך רק לקדוש-ברוך-הוא. הקב"ה נתן לי מתנה לשמח ולשמוח ויכול גם יום אחד לקחת אותה ממני" אומר טסה, שמנהלו האישי מגדיר אותו כבעל "ענוות יתר", צנוע ובעל מידות טובות להפליא.

גם העובדה שטסה מצליח ללמוד בישיבה במסירות ובהצלחה, יש בה כדי להעיד על יראת השמים בה ניחן הנער הצעיר, שכבר מגיל כזה יודע להבחין בין טפל לעיקר בחיים ולקחת הכל בפרופורציות הנכונות, גם אם מדובר בהצלחה שלו.

להיט פופולארי נוסף של טסה הוא "חנני", דואט של מידד טסה עם אמרגנו הזמר אביעד גיל, שיצא באלבומו "סליחות" וגם באלבומו החדש של גיל, "לא לבד".

בימים אלה ממש, עובד טסה על אלבומו השלישי, אלבום חסידי שייקרא "בן של מלך", ובו מחרוזות לשירים מקוריים.

לאחרונה, לקראת הבחירות הממשמשות ובאות, נפגש טסה עם הרב עובדיה יוסף שליט"א, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, וקיבל את ברכתו. בנוסף, ביקשו בתנועת ש"ס את שיתוף הפעולה המוסיקלי של טסה, וקיבלו, ולכן בתעמולת הבחירות המתקרבת נזכה לשמוע את קולו של טסה בשירו "על נהרות בבל", בקליפ נגד חלוקת ירושלים, במטרה לחבב את ירושלים על הקהל.

האמת, מהלך מצוין מאין כמוהו. שיקום האחד ששמע את השיר המרגש הזה, ולא התאהב בירושלים עיר הקודש שלנו, עוד יותר.

ואם אין לכם סבלנות לחכות עד לתעמולת הבחירות או עד לתקליט הבא, תוכלו לפגוש את טסה בימים הקרובים גם בחדשות ערוץ 2 ובעיתון "ידיעות אחרונות". גם שם התלהבו מתלמיד הישיבה, שמלבד קול נדיר והצלחה מוסיקלית, התברך גם בהרבה יראת שמים ולימוד תורה באהבה.

"על נהרות בבל"

"חנני"

לרכישת הדיסקים של מידד טסה בחנות האתר לחץ כאן

התמונות באדיבות האתר הרשמי של מידד טסה

כתבו לנו מה דעתכם!

1. שרה

ז' כסלו התשע"א

11/14/2010

'שר כוח אתה עושה עבודה נפלאה השירים שלך מאוד יפים ואני שומעת את השירים שלך כול יום וזה פשוט מרגש אותי מחדש עלה והצלח

2. שרה

ז' כסלו התשע"א

11/14/2010

למידדי 'שר כוח אתה עושה עבודה נפלאה השירים שלך מאוד יפים ואני שומעת את השירים שלך כול יום וזה פשוט מרגש אותי מחדש עלה והצלח

3. לילור

י"ט אדר התש"ע

3/05/2010

אשרייך שהוצאת את השיר “מה שהיה היה” שחיבר מורנו הרב שלום ארוש! כל הכבוד! זה ממש הפצה! המשך כך!!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה