מינוט סטייק בקר בפיתה – בשרית קיצית וטעימה

מינוט סטייק בקר בפיתה: קבלו לכם מנה בשרית עסיסית וטעימה המוגשת בפיתה. היא קלה להכנה ומשדרגת כל אירוע ואירוח. המתכון של שוקי גלילי לאוכל טעים מאוד בקצת זמן.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 16.03.21

זמן הכנה: 30 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | בשרי

 

זוהי מנה בשרית עסיסית וטעימה במיוחד שמוגשת בפיתה. היא פשוטה ומהירת הכנה, תרים כל אירוע ותשדרג כל אירוח. למרות שמדובר במנה בשרית, היא קלילה ומרעננת ומתאימה מאוד לקיץ.

 

"מינוט סטייק" (Minute Steak) הוא נתח בשר שנפרס דק. מקור שמו בזמן הצלייה האופייני שלו – כדקה אחת (בניגוד לסטייקים רגילים שנצלים במשך 3-5 דקות).

 

ברוב רשתות השיווק ניתן היום לרכוש חבילות מוכנות של מינוט סטייק מבשר בקר טרי. אפשר כמובן גם לרכוש את הנתח אצל הקצב ולבקש ממנו לפרוס אותו, או לפרוס בעצמכם רגע לפני ההכנה אם יש לכם ניסיון קודם.

 

 

מבין מגוון מתכוני המינוט סטייק, זוכה המינוט סטייק בפיתה לפופולריות מיוחדת בישראל בשנים האחרונות. הרעיון הבסיסי פשוט: רצועות צלויות של מינוט סטייק, עם ירקות, תבלינים והרבה טחינה, בפיתה. ההרכב המדויק כבר תלוי בכם, אבל אני ממליץ להיצמד למתכון הספציפי שלהלן, שהוא בדוק ומוכח – אתם פשוט לא תאמינו כמה זה טעים.

 

המפתח להצלחה הוא טריות חומרי הגלם – לכו על הטוב ביותר, בכל מקרה לא מדובר במנה יקרה במיוחד (החלק היקר הוא הבשר, אבל הכמות הנדרשת לא גדולה).

 

 

המתכון הוא עבור 4 פיתות ל-4 סועדים. אתם יכולים כמובן להכין בכמות גדולה יותר אם יש יותר פיות, או להניח שהסועדים שלכם יהיו רעבים במיוחד ולחשב לפי פיתה וחצי לסועד. אם יהיו ילדים בין הסועדים, כדאי להכין עבורם גרסה עדינה ומתאימה יותר של הסלט – וזהו בעצם.

 

המצרכים

 

ל-4 סועדים, פיתה לסועד

 

נתח בקר פרוס דק במשקל 300 גרם

4 פיתות

3 כפות צנוברים, רצוי מהסוג הקטן

1 כוס רוטב טחינה (חצי כוס טחינה גולמית, חצי כוס מים, מיץ מחצי לימון, מעט מלח)

4 עגבניות אדומות ויפות (אם אין, השתמשו בעגבניות שרי)

מלוא החופן עלי פטרוזיליה וכוסברה טריים

כמה עלי חסה קטנים ופריכים

2-3 ס"מ פלפל ירוק חריף פרוס דק

מלח גס, פלפל שחור, שמן זית

1-2 כפיות תבלין סומאק

 

אופן ההכנה

 

1. מחממים מחבת עבה על אש גדולה. כשהיא לוהטת מעבירים לאש קטנה-בינונית, מפזרים במחבת את הצנוברים וקולים, תוך ערבוב מדי פעם, עד שישחימו יפה.

 

2. מכינים את רוטב הטחינה. משתדלים שיהיה חמצמץ ומעט סמיך.

 

 

3. מכינים את הסלט: חותכים את העגבניות לקוביות גדולות, קוצצים ומוסיפים את עלי הפטרוזיליה והכוסברה, עלי החסה, ופרוסות הפלפל הירוק. מערבבים. מעבירים לקערת הגשה, מפזרים למעלה את הסומאק, מעט מלח גס ואת הצנוברים הקלויים.

 

 

4. מסירים מנתח הבקר הפרוס חלקי שומן גדולים אם ישנם, חותכים לרצועות עבות (אם הפרוסות ממש דקות ו/או הבשר מיושן, אז אפשר פשוט לקרוע בידיים). מעבירים לקערת ערבוב עם מעט פלפל שחור גרוס, מטפטפים שמן זית ולשים מעט בידיים.

 

5. מחממים מחבת עם מעט שמן זית על אש גדולה. כשהיא לוהטת משליכים אליה את רצועות הבקר ומקפיצים במשך כדקה (עד שישנו צבע). מוציאים לכלי נפרד, שופכים את הנוזלים שהופרשו למחבת, מייבשים אותה, מלהיטים אותה מחדש וזורקים שוב את רצועות הבקר למכת חום קצרה שתצרוב אותם קלות.

 

 

6. מגישים את רצועות הבקר לשולחן בעודן חמות, כשהטחינה, הסלט והפיתות כבר מחכים שם (כדאי שתהיה גם שתייה). מורחים כל פיתה בטחינה, ממלאים בסלט וברצועות בקר חמות, ואוכלים מיד.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה