מכורה לקניות

זה יכול להוציא בן אדם מדעתו, אבל מה לעשות שזה ב-DNA שלנו? אבי, בעל מתוסכל, שואל מה עושים עם אישה שמכורה לקניות? רחלי רקלס עונה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי,
 
אני חושב שבדבריי אגע באחת הנקודות הכי רגישות לאנשים שחיים בדורנו – קניות. אשתי מכורה לקניות בטירוף! לא משנה עם כמה שקיות היא תחזור הביתה ממסע הקניות שלה, זה אף פעם לא מספיק. ואם היה לה עוד זמן או עוד כמה זוגות ידיים, היא הייתה ממשיכה. זה נורא קשה וזה משפיע על התקציב החודשי שלנו, וזה עוד בלי להזכיר את מה שזה עושה לחשבון הבנק. מיותר לציין שזה גורם לנו להרבה מאוד ריבים. איך עוצרים את זה?
 
נ.ב. אנחנו חיים בארצות הברית, והבנתי שגם את גרת שם, אז אני לא צריך לספר לך על כמות הקניונים ומרכזי הקניות שיש בכל פינה.
 
אשמח לדעת מה יש לך לומר על זה, אבי.
 
אבי שלום גם לך,
 
תגיד, ראית פעם אישה שלא אוהבת לעשות קניות? אבי היקר, זה ב-DNA שלנו ואין דרך, אבל אין דרך, לשנות את זה.
 
עכשיו ברצינות. לעניות דעתי, משהו קורה מתחת לפני השטח והוא ממש לא קשור לקניות.
 
בוא נתבונן על מה שאתה רואה וחושב שקורה, ואז נבין באמת מה מתרחש כאן.
 
בראש שלך אתה באמת מנסה לחיות בצורה אחראית. אתה עובד קשה, מחשב כל סנט שאתה מוציא ומנסה לחסוך קצת כסף בצד לילדים. מצד שני, אתה מסתכל בחוסר אונים ובזעם שמרתיח לך את הדם על אשתך, שנוגסת בחלק נכבד של התקציב המשפחתי-חודשי שלכם ומוציאה את הסכומים האלה על דברים חסרי משמעות, כמו מי יודע כמה זוגות נעליים היא כבר הספיקה לקנות, בגדים, תיקים, שמי יודע מתי היא תנעל/תלבש את כל האוסף הזה. אתה מרגיש שהיא לא מעריכה את המאמצים שלך ושהיא מתנהגת בחוסר אחריות ובחוסר התחשבות משווע.
 
אתה גם מרגיש, כמי שמביא את ההכנסה הגבוהה בבית, שיש לך את הזכות המלאה להיות השוטר של התקציב ולעשות כל שביכולתך לשלוט ולאזן את ההוצאות של אשתך. אז אתה באמת רוצה להבהיר לה כמה דברים חשובים בעניין. אחרי הכל, זה לא פייר, נכון?
 
מאמרים נוספים בנושא:
בולמוס  הקניות
הסוף לקניות באשראי
עגלת הקניות שלי
 
עכשיו בוא נראה מה באמת קורה.
 
אם עדיין לא הצלחת להבין את זה עד עכשיו, קניות זה כמו סמים לנשים. אנחנו מקבלות 'היי' מקניות. וככל שהקניות גדולות ויקרות יותר כך גם ה'היי' גדול יותר.
 
אמרת נכון. כמי שגדלה במיאמי הגדושה באינסוף קניונים ומרכזי קניות, וכך זה גם בכל רחבי ארצות הברית, גיהצתי את כרטיס האשראי בלי סוף. במיאמי ישנו קניון שנקרא בל הרבור, שהוא כמו הרודיאו דרייב של בברלי הילס. את האמת, היה לי מאוד קשה לעשות שם קניות מכיוון שהמקום הזה מתאים לבעלי משכורות עם הרבה אפסים אחרי הספרה הראשונה, בהחלט לא המשכורת של בעלי. אבל סמוך עלי, אם הכסף של משחק המונופול היה מתקבל הייתי הלקוחה הכי טובה של הקניון. בכל באופן, הגעתי לשם בסיילים הגדולים וקניתי בעיקר איפור מחברות 'שוות' ומוכרות. ולא שהשתמשתי בזה, אני בקושי מתאפרת. בקושי יש לי זמן לאכול בבוקר, לפחות לא כשהילדים בבית, לפחות עד שהיום יוצאים למסגרות הלימוד שלהם. אבל מה לעשות, אי אפשר להפסיד את העסקה הכי טובה בעיר! אי אפשר להתנגד, זה מושך אותך לשם כמו מגנט. אז קניתי את האיפור הזה.
 
ובכן, תן לי לומר לך אבי, שישנם דברים הרבה יותר מענגים ונעימים לאישה מקניות, גם של איפור, במיוחד בקניון בל הרבור במיאמי. המוכרים (כן, תתפלא לשמוע, אבל שם את מוצרי הקוסמטיקה מוכרים גברים ויש לזה סיבה, והנה זה בא…) שם יודעים להחמיא. הופה, הנה הסוד. כן, זה כיף לקנות איפור ממוכר שיודע להרעיף מחמאות על איך ש"הצבע הזה ממש הולם אותך", ו"את נראית נהדר, רעננה, זוהרת וחדשה…" איזו אישה תצא משם בלי שקית מלאה באיפור, גם אם היא לא צריכה אותו?!?
 
דבר נוסף שהבנתי הוא, שיש לי איפור יוקרתי שאני לא צריכה ואפילו לא רוצה, אבל זה מרגיש נפלא רק מעצם העובדה שקניתי אותו.
 
שופינג שחובה לעשות
תחנת  קניה אחת
קניות חכמות והאתגר הגדול
עושים קניות? איך אתם משלמים?
 
 
אתה מבין למה אני מתכוונת, אבי? אשתך משתמשת בקניות כדי למלא חלל ריק בתוכה. ומהו? תשומת הלב שהיא צריכה לקבל ממך! אם תתמקד בה, תעניק לה אהבה, את תשומת הלב שהיא צריכה ממך, היא לא תחזור הביתה עם שקיות מלאות בדברים שהיא באמת לא צריכה. זאת הדרך שלה להראות לך מה חסר לה באמת, וזה משהו שאי אפשר לקנות בשום מקום. כזה דבר רק לב אוהב ומבין יודע לתת.
 
אני מבינה את הלחץ שאתה נתון בו, כי מי לא נתון היום בלחצים כלכליים ולא משנה על איזו נקודה אתה נמצא על הגלובוס. אבל להזכירך, הבטחת לאשתך ביום חופתכם שהיא תהיה במקום הראשון אצלך! אז כל ערב, אחרי שהילדים הולכים לישון, שב איתה ביחד, תתעניין בה, תחמיא לה, תגיד לה כמה אתה אוהב אותה וכמה אכפת לך ממנה, זה כל מה שהיא רוצה וצריכה ממך. ועוד הרבה לפני שתספיק להבחין בזה, ההוצאות על הקניות יפחתו בצורה דרמטית ושלום הבית שלך ירקיע לשחקים.
 
ממליצה לך בחום לקרוא את ספרו משנה החיים של זוגות רבים ברחבי העולם של הרב שלום ארוש – בגן  השלום, ולשמוע את הדיסק שלו מקום  ראשון, ו"חיו באושר ובעושר" יהיה משפט שתפור עליכם.
 
בהצלחה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מיכל

ט"ז אייר התשע"ד

5/16/2014

מקסים. ישר כח גדול.

2. מיכל

ט"ז אייר התשע"ד

5/16/2014

ישר כח גדול.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה