מלחמה או אמנות הלחימה?

אומרים שלא צריך לחכות שהתנאים יהיו מושלמים כדי להתחיל משהו. מה כן? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת אומרת שצריך להתחיל והתנאים כבר יהיו מושלמים!

4 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

מכירים את הרגע הזה שאנחנו רוצים לעשות שינוי, אבל דוחים אותו למחר?

 

"מחר אני מתחיל הליכה…" למחרת, מסתכלים בחלון ורואים עננים וזה מרגיש קצת קר, "אוי, מזג האוויר לא מתאים… אולי מחר…"

 

כך הוא הדבר עם כל דבר בחיים – לימודים, דיאטה, דברים שנמצאים על הפרק, מפגשים ועוד. הכל נדחה למחר, לשבוע הבא, ליום שני לעוד שלושה שבועות, לשנה הבאה…

 

וכולם גם יודעים, שאם דחינו את מה שצריך לעשות מהיום למחר, זה גם יידחה ממחר למחרתיים ולעוד שלושה ימים, לעוד שלושה שבועות, לשנה הבאה…

 

זה חלק מהמלחמה שלנו – ליישם ולממש את הרצון!

 

אחת הסיבות העיקריות לדחייה וחוסר מימוש היא – שיש לנו דפוס חשיבה והתנהגות של מלחמה. אנחנו מתייחסים לשינוי כאל מאבק קשה הדורש מאמץ ומשאבים רבים. אבל מי בכלל רוצה להיות במלחמה? אף אחד! אבל כשבאים מנקודת מבט כזו, זה מוביל מיד לוויתור.

 

מלחמה, היא מושג בעל משמשות שלילית. אנחנו מכירים מלחמות שליליות, אכזריות, אגרסיביות, כאלה שיש בהן נזק וכאב ללא נחמה.

 

אבל, יש מלחמות מסוג אחר. מלחמות של עזות דקדושה! מלחמות שעושות שינוי טוב והתפתחות חיובית.

 

במזרח יש התייחסות למלחמה גם בצד השלילי והאכזרי. ואוי, כמה אכזריות ורוע, כבוד ואגו היו שם. אבל מצד שני, התייחסו אליה גם כאל אמנות. אמנות לחימה. (בניגוד למלחמה) כאן מדובר בהתמקדות, ריכוז, דיוק – דברים שמביאים את האדם לחשיבה ממוקדת, לעשייה מדויקת. אמנות הלחימה היא פילוסופיה של חיים שמביאה החלמה, לא מלחמה!

 

למשל (אתם יודעים שתחום הבריאות וההרזיה הוא אחד מהאהובים עלי, נכון?) בתהליך הרזיה – יש אכזבות, כישלונות, ניצחונות דמיוניים וזמניים. כנראה הגיע הזמן להפסיק את המלחמות במשקל יתר ולעבור לאמנות הלחימה במשקל העודף.

 

מאמרים נוספים בנושא:

שינויים ותופעות לוואי

עצת המיליארד דולר

שימו לב לדברים הקטנים

אתם בוחרים איך ייראו החיים שלכם

תניחו את הכוס

בוקר טוב כאן הקב"ה

האבנים הגדולות של החיים

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

המפתח והדרך השלישית

אל תפחדו!

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה

הדבר הכי טוב שקרה לך

 

הנה 11 הטיפים שלי שמתאימים לכל תחום, נסו ותראו תוצאות מדהימות! –

 

1. חוויה אישית – נסו את מה שמתאים לכם ושימושי עבורכם אחרי התנסות וחוויה אישית של חודש, לפחות. נסו גישה חדשה זו לתקופה מוגבלת, כפי שציינתי, והקשיבו היטב לעצמכם. אחר כך, בדקו עם עצמכם: האם גישה זו מתאימה לכם? האם היא עונה על הצורך שלכם? האם היא מוסיפה לתחום בו בחרתם ליישם אותה? מה הם הקשיים בגישה זו ומה היא הדרך שלכם לפתור את הקושי?

 

2. בלי השוואות! – המסע שלנו בתהליך הוא מסע אישי. אתם לא אמורים לעמוד בציפיות או בתחרות והשוואה מול מישהו אחר. יש לכם את הזכות המלאה לחיות את התהליך בקצב שלכם. לכל אדם יש רקע אישי המשפיע על העשייה שלו בתחום זה או אחר ואינו דומה לחברו. היו סבלניים וטובים לעצמכם.

 

3. התמדה – אימון ותרגול. "אין דומה השונה פרקו 100 פעמים לשונה פרקו 101 פעמים". לא דומה אדם שנתן פעם אחת צדקה של 100 שקלים לאדם שנתן צדקה 100 פעמים ובכל פעם רק שקל אחד. למה? כי כאשר עושים משהו פעמים רבות הוא משפיע על הנפש ונרשם בתודעה ובהרגלי החיים. לעשות שינוי בתחום כזה או אחר במשך יום-יומיים לא דומה לשינוי שנעשה במשך חודש-חודשיים. כמו שעושים כל פעולה כל יום – אוכלים, מתקלחים, ישנים ועוד, כך גם בתהליך השינוי שבחרנו. יש לתחזק כל יום את התהליך!

 

4. גמישות – אל תהיו מקובעים! נכון, התהליך שבחרתם בו הוא תהליך מדויק. יחד עם זאת, חשוב לדעת שבחיים ישנם שינויים, עומסים, מתחים, חופשות ועוד. האמנות היא – להתאים במצבים המשתנים את השינוי בהתאם לבסיס התהליך והמציאות. גמישות ולא נוקשות תהיה משאב מחזק, אבל שלא נתבלבל – גמישות אינה ויתור ושבירת גבולות בתהליך ללא הגבלה!

 

5. אקטיביות – יש לעשות מעשה כדי שדברים יקרו, ולא לצפות שהם יקרו מעצמם. במקום לחכות שיגיע הרגע בו נוכל לעשות את התהליך, ניזום את הרגע הזה.

 

6. האירו את הטוב – האירו את הטוב בכל הכוח! לכל אחד יש ברזומה הצלחות וכישלונות. התמקדו בטוב וביכולות שכבר הוכחתם שיש לכם. התמקדו במה שהתגברתם עליו! בבוקר, מיד כשאתם קמים – חפשו את הטוב שבכם, ויש המון! התמקדו בו, תנו חיוך והמשיכו את היום.

 

7. נעשה ונשמע – קודם כל עושים. רק חוויה של עשייה מאפשרת לנו לשמוע ולדעת מה נכון לנו, ולהצליח.

 

8. מודעות עצמית – עלינו לבחור מחשבות מתאימות לתהליך. טוב להחזיק בגלריה שבראש את המטרה שלנו. במקום לחשוב: 'קשה לי… אני מוותר…' חשבו: 'אני אוהב את התהליך שאני עושה, אני בריפוי…' ועוד.

 

9. כנות – כנות ויושר עצמי הם דברים הכרחיים ונחוצים! במקום לשאול את עצמנו – למה אנחנו לא רואים שינויים, למרות שעשינו כמה צעדים? עלינו לקחת כנים עם עצמנו ולקחת אחריות. להיות ישרים ולא לשקר לעצמנו כשאנו מ'מזייפים'.

 

10. כל צעד קטן נחשב! – כל צעד ולו הקטן ביותר שעושים לקראת הרגלים חדשים – נחשב וחשוב מאוד! כדי להגיע למטרה יש לחזור על ההוראות שוב ושוב, לתרגל על בסיס יומי ולשמוח מכל התקדמות. גם כישלונות והתחזקות מהם – הם דבר חשוב, זה חלק בריא ותקין בתהליך. יש לבחור כל שבוע הרגל קטן וצעד שיסייעו בתהליך שבחרנו, ולהמשיך.

 

11. בלי תלונות! – לא מתלוננים! יש להפסיק עם סגנון הדיבור והמחשבה התלונתיים. 'קשה לי, עמוס לי, כבד לי…' אלא לחשוב חיובי, לדבר חיובי, לומר דיבורים שמעודדים – 'אני מתקדם, אני מתגבר…' וכן הלאה.

 

הכלל הוא: מה שנעשה היום – יהיה ההרגל שלנו מחר!

 

לרוב, ההזדמנויות שלנו מתחפשות לעבודה קשה, אם נסיר את התחפושת נגלה את ההזדמנות האדירה שמוסתרת בתוכה!

 

וכמובן, כל תפילה תתרום להתקדמות התהליך ולהרגשה האישית שלנו.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה