מעדן חצילים בטעם כבד

מעדן חצילים בטעם כבד: מדובר בממרח החצילים בטעם כבד של ימי הצנע, אבל עכשיו קבלו אותו בגרסה העדכנית והמשופרת של שוקי גלילי ושדרגו את שולחן החג והשבת!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 25.09.19

זמן הכנה: 40-60 דקות | קושי: קל-בינוני | פרווה

 

כן, מדובר בממרח החצילים בטעם כבד, אותו תחליף צמחוני שצמח בישראל בימי הצנע, והיה כל כך טעים שעד היום יש לו מעריצים. קבלו אותו בגרסה עדכנית ומשופרת.

 

בתקופת הצנע, בראשית ימי המדינה, כבדי עוף היו מצרך יקר מציאות וכבד קצוץ הוגש לשולחן רק בבתי העשירים. אבל הצורך הוא אבי ההמצאה, וכך החלו להתפתח כל מיני תחליפים ממצרכים זמינים יותר, ששיאם בסלט-ממרח הזה.

 

המתכון שלפניכם דומה למתכון הקלאסי, בשיפורים קלים. הוא מבוסס על חצילים מטוגנים שנטחנים עם בצל מטוגן ומקורמל, ביצים קשות ואגוזי מלך (אפשר גם אחרים) ומתובלים במלח ופלפל.

 

 

הקפידו להשתמש בחציל טרי ואיכותי, ארוך, מוצק וקל, או אם תמצאו – חציל בלדי. החציל הבלדי מכיל נוזלים מרים כך שאפשר להמליח אותו פחות (או אפילו לוותר לגמרי על הוצאת הנוזלים מהחציל, אם הוא קטן ונטול גרעינים).

 

את הביצים הקשות מבשלים במתכון במשך חצי שעה, אבל אם יש לכם זמן וכוח אתם יכולים לבשל אותן במשך שעות עד שייעשו חומות ולקבל תוצאה טובה אפילו יותר.

 

המצרכים

 

חציל בינוני (500 גרם)

3 ביצים

1 בצל

4 אגוזי מלך

1/2 כוס קמח

1.5 שיני שום

מלח, פלפל

 

אופן ההכנה

 

1. מקלפים את החציל ופורסים לפרוסות בעובי של 1 ס"מ. אם מדובר בחציל בלדי והפרוסות מאוד גדולות, אפשר לחלק כל אחת לכמה חלקים. מניחים על מגש גדול, בוזקים מעט מלח ועוזבים בצד להגרת נוזלים (לא פחות מרבע שעה).

 

 

2. בינתיים, שמים את הביצים בסיר עם מים, מעט מלח (ורצוי גם מעט מיץ לימון) ומבשלים על אש בינונית כחצי שעה (וכל המרבה הרי זה משובח). מקררים.

 

 

3. במקביל, קוצצים את הבצל או חותכים לרצועות קצרות, ומטגנים במעט שמן על אש בינונית עד שהוא מזהיב. מעבירים לאש קטנה וממשיכים לטגן תוך כדי בחישה עוד כמה דקות. מוציאים חלק מהבצל ושומרים בצד. מוסיפים מעט מלח ומים וממשיכים לאדות עד שהבצל מקבל צבע כהה ומתחיל להתקרמל.

 

 

4. שוטפים את החצילים ומייבשים במגבות נייר. מפזרים קמח בצלחת. מגלגלים בקמח, מנערים, ומטגנים עד להשחמה את כל פרוסות החצילים. מקררים.

 

 

 

 

5. טוחנים יחד (אפשר בבלנדר יד, הכי טוב במטחנת בשר) את החצילים המטוגנים, הביצים הקשות, הבצל (שחלקו טוגן וחלקו קורמל. אפשר לשמור מעט מהבצל המקורמל לקישוט), השום, אגוזי המלך ומלח ופלפל לפי הטעם (אל תתקמצנו).

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה