מרק ירקות חורפי מושלם

מתכון למרק ירקות טעים, בריא ופשוט להכנה שתמיד מצליח של שוקי גלילי. ותזכרו, שום טיפה לא תישאר בצלחת! מתאים גם לקוסקוס.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 17.11.22

31612מרק הירקות הזה הוא טעים מאוד, בריא מאוד, פשוט מאוד להכנה ותמיד מצליח (בטח אחרי שמכינים אותו פעם-פעמיים). הירקות נחתכים לחתיכות גדולות, ובסיום הבישול הם רכים ונימוחים ומוגשים עם כל מנה, וכל אחד מקבל מה שהוא אוהב: גזר, בצל, קישוא, דלעת או קצת מהכל.

 

הוא מתאים במיוחד לערב חורפי ואפשר לאכול ממנו עוד מנה ועוד אחת בלי שנמאס, עם אטריות או שקדי מרק או כפי שהוא. אפשר גם להשתמש בו כמרק לקוסקוס – פשוט מוסיפים כוס או שתיים של גרגרי חומוס קפואים, ואפשר גם כפית שטוחה של פפריקה.

 

כמו שאפשר לראות בתמונה, המרק הזה גם נראה נהדר, ואפשר לסנן אותו ולהגיש כמרק צח (ילדים לעיתים קרובות יעדיפו אותו כך).

 

המצרכים

לסיר 4.5 ליטר, 6-8 מנות

 

בצל גדול + 3 בצלים קטנים

3 גזרים

ראש סלרי גדול (או שניים קטנים)

שורש פטרוזיליה

דלורית אחת

2 קישואים

בטטה בינונית

בערך 1 כוס דלעת

10-15 ענפי פטרוזיליה

5-10 גבעולי שמיר

2 שיני שום

2 כפיות מרק בטעם עוף

1.5 כפיות מלח

1/4 כפית פלפל שחור

 

 

אופן ההכנה

 

1. קולפים ומנקים את הבצלים. קוצצים את הבצל הגדול ומאדים בסיר בכמה כפות שמן, עם הבצלים הקטנים (אותם מוסיפים בשלמותם), עד שיתחיל להזהיב. בינתיים קולפים את הגזרים, חותכים כל אחד מהם ל-3-4 גלילים ומוסיפים לסיר. בין לבין, מערבבים את תוכן הסיר בכף עץ. אם יש צורך מוסיפים מעט מים (רבע-שליש כוס).

 

2. מנקים היטב את ראש הסלרי ושורש הפטרוזיליה, חותכים לחתיכות גדולות ומוסיפים לסיר. מערבבים ומניחים להם להתאדות עם שאר הירקות במשך כמה דקות. מוסיפים עוד קצת מים לסיר, וכן את המלח והפלפל.

 

3. מנקים, חותכים ומוסיפים את הדלורית, ולאחר מכן את הקישואים (בפרוסות בעובי 2 ס”מ לפחות), את הבטטה ולבסוף את הדלעת שאותה אפשר לחתוך לחתיכות קצת יותר גדולות.

 

4. מוסיפים מים רותחים עד לגובה של כ-4 ס”מ משפת הסיר. מערבבים את אבקת המרק בכוס מים חמים ומוסיפים. מניחים את הפטרוזיליה והשמיר מעל לכל (לא צריך לחתוך אותם – משאירים כצרור, שעם סיום הבישול אפשר יהיה להוציא בקלות). פורסים את שיני השום ומוסיפים.

 

5. מבשלים כשעה על להבה בינונית. טועמים ומתקנים תיבול. אם אתם רוצים טעם עמוק יותר אפשר להקטין את להבת הכיריים ולבשל על אש קטנה עוד 15-30 דקות.

 

שדרוגים ותוספות

 

המרק הזה לא כולל תפוחי אדמה, שבבישול ארוך נוטים להתפרק ומעניקים חמיצות קלה למרק. אם אתם בכל זאת רוצים תפוחי אדמה, הוסיפו אותם בחתיכות גדולות לשליש האחרון של הבישול.

 

אם אתם אוהבים את טעם הסלרי אפשר להוסיף עוד ראש סלרי ואפילו שניים, ו/או עלי וגבעולי סלרי.

 

אם אתם רוצים לוותר לגמרי על אבקת המרק התחילו בהכנת ציר: אדו בשמן כמה דקות את הבצל (אפשר להוסיף גם כרישה), הגזר, הסלרי ושורש הפטרוזיליה. לאחר מכן הוסיפו כמה כוסות מים ואת השום (שיניים שלמות), הפטרוזיליה, השמיר, הפלפל והמלח, ובשלו על אש קטנה כשעה. 

 

בתיאבון!

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. נמרוד

כ"ג אדר ב' התשפ"ד

4/02/2024

תודה. אנסה.

2. פסיה

כ"א כסלו התשע"ח

12/09/2017

אבקת מרק עוף….

המרק יצא טעים בלי אבקת מרק עוף, חומר גלם שאסור להשתמש בו!

3. פסיה

כ"א כסלו התשע"ח

12/09/2017

המרק יצא טעים בלי אבקת מרק עוף, חומר גלם שאסור להשתמש בו!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה