מרק כנפי עוף

כנפי עוף הן מהחלקים היותר זולים והפחות נחשבים בעוף, אבל מהוות בסיס מצוין למרק כנפי עוף. נסו את המתכון של שוקי גלילי למרק כנפי עוף טעים עם תוספת גרונות עוף.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 13.10.19

זמן הכנה: 40 דקות + 3 שעות בישול | דרשת קושי: קל-בינוני | בשרי

 

כנפי העוף הן מהחלקים היותר זולים והפחות נחשבים של העוף, אבל הן מהוות בסיס מצוין למרק עוף. נסו את המתכון הזה בפעם הבאה שלא תצליחו להשיג עוף שלם למרק.

 

למרות שהן פופולריות בצורות הכנה מסוימות, בסופו של דבר כנפי העוף הן לא מהחלקים הכי מוערכים בעוף. יש בהן הרבה עור ועצמות ומעט בשר, ולכן הן זולות – ומצד שני, הן נהדרות למרק.

 

ככלל, כל מתכון למרק עוף יעבוד אם תשתמשו בכנפיים במקום בעוף שלם או חלקי עוף אחרים. היתרון המובהק של הכנפיים בשימוש הזה הוא שמתקבל מרק הרבה פחות שמן – לא תמצאו עליו קרום שומני עבה אחרי לילה במקרר.

 

 

במתכון שלפניכם הוספנו גם גרונות עוף, שהם אחד החלקים עם הכי הרבה טעם בעוף, וגם כן חלק זול ופחות אהוד. למעשה, אם יצא לכם פעם להגיע לקצב באיחור בערב החג, סביר להניח שמה שיהיה לקצב להציע הם כנפיים וגרונות – אלה החלקים שנגמרים אחרונים.

 

ההרכב של הירקות, השורשים והתבלינים שתוסיפו יכול להשתנות, ובלבד שהיחס הכללי בין המרכיבים השונים יישמר. בפעם הראשונה, נסו להיצמד לכמויות במתכון כדי לקבל את הטאץ'.

 

המצרכים

 

1.5 ק"ג כנפיים

150-200 גרם גרונות עוף

3 ליטר מים

2 כפות שטוחות אבקת מרק בטעם עוף

1 דלורית בינונית (משתמשים רק בחלק המאורך)

3 גזרים

2 קישואים

3 בצלים קטנים

2 ראשי סלרי (שורש. אם הגיעו עם ענפים/עלים יפים, אפשר להוסיף גם אותם)

1 שורש פטרוזיליה

1 צרור פטרוזיליה

1/2 צרור שמיר

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

שליש כוס שמן לטיגון

אופציונלי: 2 בצלים בינוניים קצוצים ומטוגנים עד השחמה.

 

 

אופן ההכנה

 

1. מנקים את הירק. מנקים ומקלפים את הירקות והשורשים. חותכים לקוביות/טבעות בינוניות-גדולות ושומרים בצד.

 

 

2. בסיר גדול מחממים את השמן ומטגנים את חלקי העוף על אש בינונית משני הצדדים במשך כמה דקות. מוציאים בזהירות ושומרים בצד.

 

 

3. מוסיפים לסיר עם השמן החם את הבצלים ומטגנים כשתי דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הירקות והשורשים לסיר ומאדים בשמן כמה דקות, תוך כדי ערבוב מדי פעם. במקביל, מרתיחים שני ליטר מים ומוסיפים לסיר, יחד עם אבקת המרק, הפטרוזיליה והשמיר, מלח ופלפל.

 

 

4. מביאים לרתיחה, מבשלים עוד כ-5 דקות ואז מעבירים לאש קטנה ונותנים למרק לפחות שלוש שעות בישול. אם אין זמן אפשר להשתמש בסיר לחץ ואז מדובר בחצי שעה לערך.

 

בתחילת הבישול יצטבר קצף עכור על פני המרק ויש להסיר אותו (לקפות) עם כף גדולה.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה