משוחרר מכל הפרעה

הניצוצות של מודעות גבוהה מגיעים מאתגר רוחני שבוחן את היכולות שלנו בהתגברות על הדחפים שלנו. את זה למדתי על בשרי דרך... הסופרבול.

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 05.04.21

הניצוצות של מודעות גבוהה מגיעים
מאתגר רוחני שבוחן את היכולות שלנו
בהתגברות על הדחפים שלנו. את זה
למדתי על בשרי דרך… הסופרבול.
 
 
תוך כדי החיים עצמם, העולם הפך להיות מקום חדש. עברו חלפו הימים שבני המשפחה היו תלויים ביכולת שלך לספק את צורכיהם. התקשורת הטכנולוגית הפכה לגורם המכריע של ההצלחה הכלכלית שלנו. אם פעם כוח סיבולת ועמידות היו כרטיס הכניסה להתקדמות בחיים, היכולת שלנו לעבד מידע היא "המפתח לכל הדלתות" היום.
 
ככל שהזמן מתקרב לימי הגאולה, וזה קורה יותר מתמיד, אחד הדברים היקרים שיש לנו בעולם הזה הוא – חכמה.
 
אנחנו יכולים לטעות בקלות בין חכמה לידע (ידיעה). ידע הוא דבר שרוכשים ומשיגים תוך כדי לימוד, התעניינות וכו'. במה סוחרת חברת IBM? מי היה ראש הממשלה התשיעי של ישראל? ומאילו רכיבים עושים שבב (מיקרוצ'יפ) ובכלל, ואיך בונים אחד כזה?
 
הרבה הזדמנויות נמצאות בדרך להשגת הידיעות הללו. בכל אופן, גם אם ידע רב הופך אדם לידען ('חכם' כפי שאנו נותנים להגדיר), אין זה אומר שהוא חכם. ידע וחכמה הם שני דברים שונים.
 
ידע הוא דבר שרוכשים, חכמה היא משהו במהות שלנו. אנו נעשים חכמים. הידע יכול להגיע ממקום עמוק במוח, אבל החכמה נובעת מתוך הנשמה.
 
הדרגות הגבוהות של ידע-ידיעה ניתנים להשגה אם אנו 'שורפים' לילה שלם בקריאת מדריך טכנולוגי, ספר, או ניתוח של משהו. הניצוצות של מודעות גבוהה מגיעים מאתגר רוחני שבוחן את היכולות שלנו בהתגברות על הדחפים שלנו.
 
את זה למדתי, מכל המקומות או הדרכים שאפשר ללמוד דווקא דרך הסופרבול (אליפות ליגת הפוטבול האמריקנית).
 
אחרי שעקבתי אחרי הקבוצה האהובה עלי לאורך שנות חיי, בשלב כלשהו זה הפך למטרד. עם עומס עבודה מוגבר, ה"פסק זמן" האישי שלי מהחיים כדי להתעדכן במה שקורה מהשטח החל להרגיש כמו אכילת יתר של שוקולד. אני לא אוהב לעלות במשקל ואני גם לא אוהב להרגיש בחילות. אבל לא יכולתי להיפטר מזה! לא יכולתי 'לסגור' יום בלי חצי שעה של עדכונים על הקבוצה האהובה עלי ועל המשחקים הבאים.
 
המסר היה ברור: האובססיה הזו השפיעה בצורה חמורה על העבודה שלי.
 
לא הייתה לי ברירה. ניגשתי למסנני האינטרנט ונתתי הוראה לחסום את כל אתרי הפוטבול, בדיוק כמו אתרים אחרים שאינני נכנס אליהם. כן, חסמתי את עצמי.
 
וזה עבד.
 
מאותו רגע, לא קראתי אפילו מאמר אחד וגם לא הסתכלתי דקה אחת על שום משחק פוטבול שוב.
 
ואז קרה משהו. התחלתי להבין את כל הבעיות שלי בצורה בהירה ועמוקה יותר. פלא נוסף: הפתרונות הגיעו מהר. הרגשתי כאילו יש לי עוד מקום פנוי במוח להרבה דברים אחרים שהפוטבול תפס. זה לא היה רק להגיע ולגעת בקצות האצבעות ברמה החדשה של ההבנה. לא! השגתי אותה ממש!!!
 
אני לא אומר שמפתח לחכמה גבוהה מונח בהליכה ארוכה של יום ראשון אחרי הצהריים, אבל יש עומק לדברים:
 
הדברים הלא טהורים של העולם הזה מונעים מאיתנו לגלות את האמת העצומה שכבר ידועה לנו. הם מעוורים אותנו מאותה מודעות שהשם עשה אותה אפשרית ונגישה בכל פעם שאנו רוצים אותה. ככל שאנו משחררים יותר את עצמנו מכל ההפרעות של העולם הזה, כך נוכל יותר להבין ולקלוט את הפלא האמיתי שבו.
 
זה כמו העיניים שלנו.
 
תארו לעצמכם, לצורך הדוגמא, שכל עין מחולקת לעשרה חלקים. עכשיו תארו לעצמכם 20 תחבושות שכל אחת מכסה חלק אחר של העין. כך אנו חיים את חיינו, עם תחבושות על העיניים!
 
כל הפרעה של העולם הזה, שאנו מטפלים בה וחוסמים אותה – גורמת לנו להסיר עוד תחבושת, כך שנוכל לראות קצת יותר את מה שקורה סביבנו. כאשר נפחית את זמן הצפייה בטלוויזיה, נראה אפילו יותר. כשאנו מחליטים שהגיע הזמן לחשב כמה סרטים אנו רואים בכל שבוע, עוד חלק מהעין מתפקד במלואו. הרב שלום ארוש אמר לא פעם, שאם נפסיק לראות/לשמוע חדשות, הראיה הרוחנית שלנו תקבל תפנית אדירה.
 
לא אני שאומר או אכתיב לכם באיזו דרך או באיזה אמצעי, או באיזו דרגה, אתם אמורים לאזן את סגנון חייכם, או את ההבדל בין לנוח ומנוחה והרצון לחשוף את הפוטנציאל העצום שיש בנושא זה. כי, גם אני, לא החלטתי "להשליך מעליי את עול תרבות המערב" למען נשמתי ביום אחד. הייתי מעריץ ספורט נלהב במשך שנים רבות! העסק שלי נפל לבעיות רציניות לפני ש"הוכרחתי" לעשות את השינוי. כל שינוי בחיים, במיוחד שינויים גדולים כמו אלה, צריך להיות בהדרגה וביציבות.
 
השלכת האהבות-אובססיות שלנו לסרטים, חדשות, וספורט – היא לא רק קפיצה רוחנית או הכרזה תרבותית/פוליטית. זה משהו אחר לגמרי, זה השביל לחכמה האמיתית. זו דרך להעצים כל מה שאנו מבינים או קולטים סביבנו. זאת הדרך לאזן את היכולות שלנו לקפוץ מעבר לרכישות הידע הפשוטות שאני משיגים בחיים (בעזרת היכולת לחשוב, העיבוד וההפנמה). להבין באמת איזו צמיחה אישית ורוחנית אנו משיגים. זאת רמה גבוהה של לדעת.
 
בימינו, זאת באמת תכונה יקרה. זה משהו שאנו יכולים לקחת איתנו בכל רגע מהיום. זה כלי שנותן לנו את היכולת לנתח את הבעיות/התמודדויות/אתגרים לעומק, להשיג פיתרונות טובים יותר לתחומים רבים בחיינו: בבית, עם החברים וגם בעבודה. זה כלי שמאפשר לנו להפנים יותר אינפורמציה שתדחף אותנו קדימה, ולא רק עם עצמנו או הסובבים אותנו, אלא גם את הקשר שלנו עם בורא עולם.
 
אם רק נרצה, כל רגע בחיים יהפוך למשמעותי, ליקר ערך, מכיוון שהוא טומן בחובו תגליות נפלאות.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה