מתכון לאורז עם פול ירוק

רגע לפני שהפול נעלם מתכון מדהים לתבשיל אורז עם פול של שוקי גליל. ההכנה דורשת קצת מאמץ אבל התוצאה מצדיקה אותו עם כל כף שנמזגת לצלחת!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 50 דקות | דרגת קושי: בינוני | פרווה

 

לפול הירוק יש עונה קצרה מאוד, ממש בתחילת האביב. בהרבה מקרים, כמו גם השנה, הוא מבליח בשווקים רגע לפני הפסח ונעלם לא הרבה אחריו, ואם אינכם מאוכלי הקטניות יש סיכוי טוב שהחמצתם אותו.

 

בימים אלה ממש, אפשר עדיין למצוא בחלק מהשווקים פול טרי שקולף והוקפא, ואין כמותו להכנת התבשיל שלפניכם. אבל אפשר גם להשתמש בפול ירוק קפוא של המותגים הגדולים, שניתן למצוא כיום ברוב הסופרים.

 

את המתכון המסורתי שלפניכם, אפשר למצוא בגירסאות שונות אצל יוצאי איראן ועיראק, סוריה, לבנון ומצרים. ההכנה דורשת קצת מאמץ, בעיקר בשלב של קילוף הפול (לא התרמילים אלא הקליפה הפנימית), אבל התוצאה מצדיקה את המאמץ.

 

המצרכים

ל-6 מנות

 

1 כוס אורז בסמטי

200 גרם פול ירוק קלוף (כ-400 גרף לפני הקילוף, 1.2 ק"ג עם התרמילים)

3/4 בצל בינוני

3 שיני שום

1/2 כוס שמיר קצוץ

2 כפות מיץ לימון

מלח, שמן, מים

 

אופן ההכנה

 

1. משרים את האורז בקערת מים למשך 20 דקות ואז שוטפים היטב ומסננים. מניחים בצד.

 

2. מפשירים ומקלפים את הפול (הקליפה הפנימית) ושומרים בצד (אפשר להכין גם בלי קילוף. במקרה זה שלב ג' יהיה ארוך יותר והתוצאה תהיה פחות טובה. אם מדובר בפול טרי אפשר לוותר על הקילוף).

 

3. קוצצים את הבצל ומטגנים עד להשחמה ב-4 כפות שמן. קוצצים ומוסיפים את השום, מערבבים ומטגנים קלות כחצי דקה. מוסיפים את הפול ומטגנים תוך כדי ערבוב על אש בינונית כשתי דקות. מוסיפים חצי כוס מים ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהנוזלים מתאדים והפול מתרכך ומקבל גוון שנוטה לירוק זית. אם יש צורך מוסיפים מעט מים ומבשלים עוד קצת. בסיום, מוסיפים את מיץ הלימון.

         

4. מבשלים את האורז על אש גדולה, עם 7 כוסות מים וכף מלח, עד להתרככות (7-8 דקות). מסננים ומחזירים לסיר. מוסיפים את הפול המבושל ואת השמיר הקצוץ, מערבבים, מכסים ומבשלים 5 דקות על אש קטנה מאוד. מורידים את הסיר מהאש, עוטפים אותו במגבת ופותחים רק אחרי 10 דקות.

 

המנה טעימה גם כשהיא קרה. אם רוצים לחמם אפשר להשתמש במיקרוגל, או לחמם בתנור בתבנית מכוסה נייר אלומיניום בחום 180 מעלות במשך כ-15 דקות.

 

סדר השלבים בתמונות:

 

 

 

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה