מתכון למק אנד צ’יז

מק אנד צ'יז: כל ילד אמריקני מכיר את המאפה הזה שעשוי מפסטה ורוטב גבינות עשיר. דיאטטי הוא לא אבל אם בא פינוק קרמי עם קראסט פריך ומענג אז זו מנה בדיוק בשבילכם.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.06.23

זמן הכנה: 40 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

כל ילד אמריקני מכיר את המאפה הפשוט הזה, שעשוי מפסטה ורוטב גבינות עשיר. דיאטטי הוא לא, אבל אם בא פינוק קרמי ומהביל עם קראסט פריך ומענג, אז זו מנה בדיוק בשבילכם

מק אנד צ’יז (Mac n Cheese) היא מנה עתיקה למדי, שהופיעה בספרי בישול באנגליה ובאיטליה כבר במאה ה-14. לפני כמאתיים שנה היא הגיעה לאמריקה, והפכה כה פופולרית בה עד שבימינו היא מזוהה איתה לחלוטין.

המתכון הבסיסי פשוט: מערבבים פסטה קצרה (מבושלת) עם רוטב שעשוי מגבינות, קמח, חמאה ותבלינים, ואופים עד להזהבה.

בגרסאות האופייניות לארה”ב, הגבינה העיקרית שמשתמשים בה היא צ’דר (עד לשנים האחרונות היה קשה להשיג בישראל צ’דר כשרה, אבל היום יש כמה מוצרים). לעיתים משתמשים בצ’דר מהסוג בעל הגוון הכתום (כמו בתמונות). אם משתמשים בגבינת צ’דר בהירה יותר, אז לפעמים מוסיפים פפריקה כדי להוסיף צבע.

לצ’דר בדרך כלל מוסיפים גבינה קשה אחרת, רצוי כזו ש”נמתחת” אחרי שהיא נמסה. אנחנו נשתמש בגבינת עמק (אפשר להחליף חלק בגבינה עם טעם עז יותר, כמו פיקורינו או פרמזן או להחליף את כל העמק בגבינת גרוייר, אם תצליחו למצוא גרוייר כשרה).

האמריקנים הפכו את המאכל הזה למושחת במיוחד עם מגוון תוספות ועם נטיית יתר להקרמה, תיבול ושימוש בשומן. גם בגרסה שלפניכם מדובר במנה עשירה וכבדה יחסית, שכדאי לאכול ממנה כמות סבירה (ולא יזיק לצרף סלט). זה משהו שחשוב להדגיש, כי זה הולך להיות כל כך טעים שיהיה קשה לכם לאכול כמות סבירה.

המצרכים

4-6 מנות

200 גרם פסטה

60 גרם חמאה

4 כפות קמח

1 כוס חלב

100 גרם גבינת צ’דר

130 גרם גבינת עמק

1/2 כפית חרדל

מלח, פלפל

7 כפות פירורי לחם (אופציונלי: קולים את הפירורים על מחבת לוהטת 2-3 דקות עד שהם מקבלים צבע)

אופציונלי: מעט אגוז מוסקט מגורד

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-160 מעלות.

2. מגרדים את הגבינות ושומרים בצד.

3. מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מפסיקים לבשל ומסננים כדקה לפני שהפסטה מוכנה. מסננים ומחזירים לסיר עם כמות של בערך כף חמאה. אחרי שהיא נמסה מערבבים היטב עם הפסטה.

4. שמים את שאר החמאה בסיר רחב ונמוך. ממיסים את החמאה ומוסיפים את הקמח. מערבבים בכף עץ וכשהתערובת מתחילה לקבל צבע מוסיפים מעט מהחלב ומערבבים. מוסיפים בהדרגה עוד מהחלב תוך כדי ערבוב, עד שמתקבל רוטב דליל ואחיד. מוסיפים את החרדל, ממליחים ומפלפלים קלות ומערבבים.

5. מוסיפים לסיר את הגבינות, ומערבבים עד שהן נמסות. מוסיפים את הפסטה ומערבבים היטב.

6. מעבירים את הפסטה לתבנית אפייה (או כלים אישיים חסיני אש), מפזרים את פירורי הלחם מעל ומכניסים לתנור לכ-20 דקות. מעבירים למצב גריל ל-2-3 דקות, עד שמתקבלת הזהבה-השחמה יפה.

מוציאים בזהירות מהתנור, מקררים 5 דקות ומגישים.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה