נחמן הקטן, פרק 20

"אמא שלי חולה והיא שוכבת במיטה, היא לא מרגישה טוב והיא כל הזמן עייפה, עכשיו באו לביתנו הרבה רופאים, בדקו אותה ואמרו שהיא תישאר כך לעולמים, מה אעשה?..."

1 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 10.03.24

“אמא שלי חולה והיא שוכבת במיטה,
היא לא מרגישה טוב והיא כל הזמן עייפה,
עכשיו באו לביתנו הרבה רופאים, בדקו
אותה ואמרו שהיא תישאר כך לעולמים,
מה אעשה?…”

ללמוד להתפלל

נחמן הקטן – פרק 20

נחמן ושמעון התחילו להתפלל, לספר ולבקש מהשם מכל הלב. וכך, בכל יום הם היו יוצאים לגינה ומדברים עם השם שעה שלמה. הם ביקשו מבורא העולם שיעזור להם בדרכם הטובה, שישמור על עם ישראל ושכולם-כולם יחזרו בתשובה. כך הם התרגלו לדבר עם השם.

יום אחד ראו נחמן הקטן ושמעון ילד קטן שעמד לו בצד הדרך ובכה.

“מה קרה? אולי אתה צריך עזרה?” שאלו השניים.

הילד, בקול חלוש, השיב להם: “אמא שלי חולה והיא שוכבת במיטה, היא לא מרגישה טוב והיא כל הזמן עייפה, עכשיו באו לביתנו הרבה רופאים, בדקו אותה ואמרו שהיא תישאר כך לעולמים, מה אעשה?…” סיים הילד את דבריו והמשיך לבכות.

“חס ושלום” עודד אותו נחמן הקטן, “השם הוא הרופא, והוא רופא חולי עמו ישראל. הוא אבא רחמן. עלינו להתפלל להשם לרפואתה במהרה. קדימה, נתפלל כולנו ונבקש עזרה”.

“אבל איך נתפלל?” שאל הילד, “אני פשוט כל כך מפחד ומבולבל…”

“אל תדאג” הרגיע אותו נחמן, “אנחנו נישאר ונעזור לך כל הזמן. נתחזק ביחד להאמין ברחמי השם וחסדיו ונבקש ממנו, כולנו, עכשיו: בורא עולם, אבא רחמן, אתה הרופא לכל החולים, רפא נא לאמו של הילד הטוב, שתקום מהמיטה ותרגיש ממש טוב בקרוב. שתהיה חזקה, בריאה ושמחה מאוד, שלא תשכב במיטה כל היום אלא תוכל לעמוד על רגליה. רופא חולים, אל נא רפא נא לה, שלח לה רפואה שלמה בבקשה”.

כך עמדו השלושה וביקשו רחמים מהשם יתברך המרפא חולים, דקות ארוכות בתפילה ובקשת רפואה שלמה לאמו החולה.

“השם יעזור לכם”, פנה נחמן הקטן אל הילד, “הוא לא יעזוב אתכם. לך לביתך ועזור לאמא שלך ובעזרת השם תהיה לכם ישועה שלמה, ואתה תראה שאמא שלך תהיה בריאה וחזקה!”

כך עמדו השלושה וביקשו רחמים מהשם יתברך המרפא חולים, דקות ארוכות בתפילה ובקשת רפואה שלמה לאמו החולה…

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה