נכד הבעל שם טוב – רבי ברוך ממיזיבוז’

אמר ר' ברוך ממֶז'יבּוּז': "אם לא יניחו לי להיכנס לגן עדן, אעמוד על הגג של הגיהינום ואומר תורה. אז ישמעו כל הצדיקים בגן עדן ויבואו אליי, ויהפוך המקום לגן עדן".

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 06.12.20

הגג של הגיהינום

 

אמר ר' ברוך ממֶז'יבּוּז': "אם לא יניחו לי להיכנס לגן עדן, אעמוד על הגג של הגיהינום ואומר תורה. אז ישמעו כל הצדיקים בגן עדן ויבואו אליי, ויהפוך המקום לגן עדן".

 

אין מי שיחפש אותי..!

 

רבי יחיאל מיכל מדרוהוביץ' היה נכדו של רבי ברוך ממז'יבוז'. פעם אחת בילדותו שיחק יחיאל מיכל במשחק המחבואים עם ילד אחר, ושהה במחבוא זמן רב כדי שלא יוכל הילד למצוא אותו. לאחר שעברה שעה ארוכה ולא בא חברו לחפשו יצא מן המחבוא ולא מצא את החבר, והרגיש שלא חיפשו חברו מלכתחילה.

 

רץ הילד אל חדרו של הסב בבכי ובכעס על חברו שלא רצה לחפשו. כששמע ר' ברוך על מה שאירע החל לבכות בכי מר ואמר: "הלוא כך אומר גם הקדוש ברוך הוא – אני מסתיר את עצמי במחבואים ואין מי שמחפש אותי."

 

דרך עבודתו

 

הנהגתו הייתה בקפדנות, ותמיד היה מקלל – למראית עין.

 

הוא היה מבזה תמיד את שמו של הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב, אך כאשר נפגש עמו היה נכנע אליו והיה מכבדו מאוד. לאחר פטירתו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב קרע את בגדיו, והסביר שבחייו היה מבזהו מפני שמלאכים ושרפים התקנאו בעבודתו, וקטרגו שצריכים ליטלו מהעולם, לכן ביזהו כדי לבטל את הקטרוג.

 

ספריו

 

"בוצינא דנהורא" מדבריו ותורותיו שכונסו אחר הסתלקותו.

 

רבי ברוך ממז'יבוז נולד בשנת תקי"ז במז'יבוז' (אוקראינה) לאביו רבי יחיאל אשכנזי ולאמו מרת אדל בת הבעל שם טוב.

כאשר שאלו הוריו את הבעל שם טוב איזה מסכת להתחיל ללמדו, השיב: 'בבא קמא' – והוסיף כי אלו הראשי תיבות: ברוך בן אדל קדוש מבטן אמו.

 

ר' ברוך נפטר בי"ח בכסלו תקע"ב. וכפי שאני ב"ה נוהגת לסיים מאמאר על צדיקים : הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, שימו פרוטה לצדקה וקראו פרקי תהילים, אם אפשרי אז גם סעודה לכבודו אפשרי אפילו לאכול כריך או סעודת אמנים (מגע אש).

 

בקשו מהצדיק שיהיה מליץ יושר בעד כל עם ישראל לגאולה שלמה באהבה ברחמים וללא ייסורים. מבטיחה לכם , באמונה שלמה, שהצדיק אינו נשאר חייב לאף אחד. באהבה, רוחמה אפרתי.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה