נקודות לבנות

רק מהכוח של הנקודות הלבנות הצלחנו לעשות דברים אדירים לאורך כל שנותינו כעם. אם קשה לכם לזכור, רוחמה אפרתי נותנת לנו תזכורת אדירה רק מהתקופה האחרונה.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.04.21

רק מהכוח של הנקודות הלבנות
הצלחנו לעשות דברים אדירים לאורך
כל שנותינו כעם. אם קשה לכם לזכור,
רוחמה אפרתי נותנת לנו תזכורת
אדירה רק מהתקופה האחרונה.
 
 
"גם מעט מן החושך מסלק הרבה מן האור", אומר רבי  נחמן מברסלב ומקפל במשפט קצר זה מסר עצום וענק, עצה וכלי אדיר לסלק ולגרש את החושך האפל ביותר מהחיים שלנו.
 
קל לומר קשה ליישם? תלוי איך מסתכלים על זה.
 
אבל הדרך הקלה לעשות את זה, גם אם זה באמת קשה, היא פשוט להתייחס, וכמה שיותר, לחיובי והטוב שבנו ובסובבים אותנו. כן, לראות רק את האור של הנקודות הלבנות המאירות בכל אחד מאיתנו, אז ממילא החושך מצטמצם ונחלש. עבודה קשה מול החושך אין, מול האור – דווקא כן, אבל מתברר שהיא נעימה ומתוקה. כי קל יותר לגשש באור מאשר באפלה.
 
התקופה האחרונה יכולה להיות כר נוח ונעים למשוך ממנה אינסוף נקודות כאלה, ואני לא מגזימה. זוכרים את ההלוויות המרגשות של החיילים הבודדים? עשרות אלפי אנשים הגיעו ללוות אותם בדרכם האחרונה. הכבוד האחרון שהמלווים ומי שנשאר בבית ביקשו מבקשים לחלוק להם ולכל הנופלים הי"ד במבצע "צוק איתן", שהגנו בגופם ונפשם על ארצנו האהובה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אין עוד עם כזה
איתנים  כצוקים
ביחד, כי כולנו בני אדם!
 
זוכרים את כל תחנות החלוקה והאיסוף של כל הדברים שנאספו לטובת החיילים? את כל תחנות האוכל והשתייה בדרך? את דלתות הבתים שנפתחו בפני החיילים בדרום כדי לנוח, להתקלח ולהרגיש בבית?
 
זוכרים את כל המחוות הקטנות והמיוחדות שהחבר'ה בעורף, כלומר עם שלם, הפגין? את האחדות? את הביחד? את האמונה? הביטחון בבורא עולם? התפילות המרובות?
 
זוכרים את הצוותים בבתי החולים שעשו ימים כלילות תחת אש כדי לטפל בפצועים, וזה עוד בלי להזכיר את כל החולים שמאושפזים שם בלי שום קשר למלחמה?
 
זוכרים את מצוות ביקור חולים של עם ישראל את החיילים בבתי החולים? כן, גם אנשים שלא מכירים אותם באו עם עוגות, מתנות וכל מה שיכול לעזור ולהקל על המשפחות והחיילים.
 
זוכרים את החבר'ה של ברסלב וחב"ד שהגיעו לשטח לשמח את החיילים, לזכות אותם בהנחת תפילין וציצית, פלוס כל הדברים הטובים שהביאו להם?
 
זוכרים? זוכרים את כל הנקודות הלבנות המאירות האלה?
 
זה היופי של שלנו, עם ישראל – לתת, לעזור, להושיט יד, להיות שם כשצריך, לתמוך, לגלות אמפתיה. וגם לפנק (תשאלו את החיילים שהיו מאושפזים בבתי החולים).
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מלא נקודות  טובות
סוד הנקודה  הטובה
הסוד של הסנדלר
אתה פשוט נפלא!
 
זה היופי שלנו, האור של הנקודות הלבנות המתוקות האלה, של לב אוהב, לב נותן שיודע גם לקבל את האחר, להתאחד – ועל זה נתפלל כל הזמן, לא רק בימים של מבצעים ומלחמות. כי האחדות הזו, ההסתכלות רק על הטוב שבכל אחד מאיתנו, פותחת דלתות לאהבת חינם, לשיתוף פעולה, להרמוניה וסולידריות. וכשיש לנו את זה, אף אחד לא יכול עלינו!
 
אם יש לנו מנוף חזק ואדיר להעלות ולנשא את עצמנו – אלה הן נקודות האור הלבנות, נקודות היופי שבנו ובעמנו. כל הנקודות המקסימות שהופכות לנקודת אור אחת ענקית שעושה הרבה נחת ושמחה בשמים.
 
זה הדבר היפה בעם ישראל, ביהדות ובישראליות, שאני כל כך גאה להיות חלק פעיל בה. זה גם מה שהייתי רוצה להעניק לילדיי, את התכונה הכל כך מיוחדת שלנו – עם קשה עורף, העקשנות המתוקה הזו על הביחד, על האחדות, על הנתינה, על העזרה, על כל הטוב שבנו. וזו רק נקודה-תכונה אחת! אתם יודעים עוד כמה יש? מלא!
 
"ונתתי לכם לב חדש ורוח חדשה אתן בקרבכם והסרתי את לב האבן מבשרכם ונתתי לכם לב בשר" (יחזקאל לו, כו). בורא עולם נתן לנו לב בשר, לב אוהב וחם, לב מרגיש, לב אנושי. יש מחמאה טובה יותר מזו? לא נראה לי.
 
עם ישראל, בנים של מלך, גורים של אריה, עם כאלה תכונות, עם מלא נקודות לבנות ומאירות, עם לב כזה – מי יכול עלינו?!
 
אל תשכחו, תמיד אבל תמיד לראות את הנקודות הלבנות.
 
 
* * *
רוחמה אפרתי, בעלת תואר בפסיכולוגיה ותקשורת (B.A) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית ושדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות:ruhi_d@walla.co.il. אתם מוזמנים לבקר באתר של רוחמה: www.ruchama.co.il 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה