סוד ההצלחה: מוטיבציה!

יש מי שיאמר אחרת, אבל בלי הכוח המניע הזה אי אפשר לקטוף את ההישגים שמחכים לנו בדרך. אם עשיתם את ההשקעה הנכונה הנוף מהפסגה יקסים אתכם!

2 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 16.03.21

"הנוף מהפסגה שווה את כל המאמצים שהשקענו להגיע אליה" – הרב אליעזר רפאל ברוידא.

 

אני מאוד אוהבת את הציטוט המקסים הזה. ובינינו, הלוואי ויכולתי לזקוף את הקרדיט על אמירתו, אבל אני לא יכולה כי הרב ברוידא חתום עליו. וחוץ מזה, לא נראה לי שהוא יאהב את הרעיון…

 

אז איך כל מכוני הכושר כן? מתי הייתם בפעם האחרונה במכון כושר? מתי בפעם האחרונה יצאתם לפחות לטיול-הליכה למען הבריאות שלכם? מתי הפחתתם את הסוכר? מתי עשיתם משהו?

 

להיות בכושר, לאכול בריא, לעשות דברים שיגרמו לכם להצליח – מצריכים נתון מאוד יפה ומכריע במשוואה: מוטיבציה.

 

אם יוצא לכם להפנות את האצבע המאשימה כלפי המניעה שבגללה לא השגתם את המטרה שהצבתם לעצמכם, דעו שזו לא אשמתה בכלל, אלא חוסר המוטיבציה שלכם להתמודד איתה או להתגבר עליה. לכן חשוב מאוד לעבוד על המוטיבציה שלכם עם עצמכם כל יום, ממש בכל פעם מחדש.

 

לא משנה איזה פרויקט או אתגר חיים מונח על השולחן שלכם עכשיו, אתם חייבים להשמיע לעצמכם כל הזמן את ההישג/ים שתשיגו בעתיד, אם תתאמצו ותשקיעו באתגר הזה, התוצאה לה אתם מייחלים. ואם אתם לא רואים שינויים לאורך הדרך, אל תייאשו! אולי בשלב הזה בורא עולם רוצה את המוטיבציה שלכם מחודדת ומיושמת בלי שום קשר לתוצאה. ואולי, היא תגיע מאוחר יותר.

 

בכל אופן, אם אתם אכן רואים שינויים חיוביים שמתרחשים בדרך למטרה, זה דבר נפלא ואתם בהחלט צריכים להשתמש בהם כדי להעצים את המוטיבציה ולהמשיך הלאה. למשל, כשהתחלתי לקצץ את הפחמימות הריקות והמיותרות מהתפריט שלי והרמתי משקולות, הייתי חייבת לחזק את המוטיבציה שלי ולדחוף קדימה. העובדה שנהניתי מעצם התהליך הייתה בונוס נפלא. אבל ברגע שהתחלתי לראות את השינויים המיוחלים זה נהיה קל יותר, עד לנקודה בה אני כבר לא צריכה לשכנע את עצמי לקום בבוקר וללכת לחדר כושר. זה נהיה חלק מהיומיום שלי ואני מקווה שיהיה גם בשלכם.

 

ידוע, שלהתאמץ 50% ולצפות ל-100% שינוי, מבחינה מתמטית זו משוואה לא הגיונית ובלתי מתקבלת על הדעת. לא שאני כזו מבינה גדולה במתמטיקה, נוסחאות ונעלמים כאלה ואחרים, אבל זה דבר שהוכיח את עצמו, מניסיון.

 

בכל מקרה, לא משנה איזו מטרה הצבתם לעצמכם, טובה כמובן, אני ממליצה לכם קודם כל לרשום על דף את מה שאתם רוצים. ואז, להצמיד אותה למקום בו תוכלו לראות אותה כל הזמן, למשל דלת המקרר. ואז, שבו עם עצמכם לשיחות עידוד. אתם זקוקים לזה, ורצוי שזה יהיה על בסיס קבוע.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עסקה כפולה

פעולות פשוטות לבריאות טובה

טבעי הכי בריא

האזורים הכחולים

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

זה הכרחי, כושר רוחני!

פרופסור שמחה

מה יעשה אותי שמח?

מלכת הזומבה

תמשיכו לזוז!

 

תוך כדי שאני כותבת לכם, אני מקבלת תובנה מעניינת וחשובה. אמונה ומוטיבציה כל כך דומות שעל שתיהן צריך לעבוד כל יום. ואם עושים את זה, רואים שינויים בצמיחה הרוחנית ושינויים גדולים גם בתחום הפיזי! הן חלק מהתהליך ואסור לנו לשכוח מהן או להזניח אותן. לעולם לא נאפשר לעצמנו לנקודה האומרת "יש לי מספיק אמונה/מוטיבציה, תודה רבה לכם. עכשיו אני יכול להמשיך עם חיי". ממש לא. כי כמו שהיהדות אומרת, שלא יאמר האדם שהוא כלי מלא. תמיד צריך להתחדש, תמיד צריך להטעין מצברים ולצאת לדרך, תמיד להוסיף עוד אמונה והרבה מוטיבציה.

 

שננו וחרטו את המשפט הבא על לוח ליבכם: מה שאתם משיגים או לא משיגים – המטרות שלכם תלויות לרוב רק בכם! אם הקב"ה שם לנו מחסומים או גבולות בדרך, זה סימן שעלינו לחשב מסלול ולבדוק אם המטרות אכן נכונות ומתאימות לנו.

 

ואם אנחנו מקבלים את האות להמשיך והדרך פתוחה בפנינו, אז נמשיך לצעוד קדימה בכל הכוח כי זה בהשיג ידינו ואנחנו בהחלט נצליח!

 

ואני מתכוונת גם לרגע בו נמצא את עצמנו יום אחד על הפסגה, נהנים מהנוף הנשקף ממנה ומתענגים מכל מאמץ שלנו בדרך אליה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה