סוד השאלות

אם אנחנו כל כך משכילים ומפותחים טכנולוגית, למה לא אנחנו לא מאושרים? לא מצליחים לצאת מהקשיים? עדנה קדוש על סוד השאלות ואגדת הנשר.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

אגדת עם מספרת, שהנשר חי פרק זמן מסוים. לקראת סיום תקופת חייו הציפורניים שלו נחלשות והוא לא יכול להחזיק בהן את מזונו. המקור שלו נחלש והוא לא יכול לאכול. גם הנוצות שלנו מתעבות ומאבדות את גמישותן.

 

בשלב זה, הוא הולך אל המצוקים ושם, ובין הסלעים, הוא יכול לבחור באחת משתי האפשרויות: או לדעוך ולמות, או להחליט החלטה רצינית – לברוא את עצמו מחדש ולזכות בעוד תקופת חיים נהדרת.

 

אם הבחירה שלו היא השנייה – לברוא את עצמו מחדש – אז בתקופה זו הוא שוהה בין המצוקים ומטיח את עצמו בסלעים שוב ושוב. זה באמת כואב. הציפורניים החלשות נושרות, המקור נופל ממקומו והנוצות שהזדקנו נושרות אף הן. הוא ממתין שם עוד זמן מסוים. ואז, אט אט, הוא מתחיל להתחדש. הציפורניים, המקור והנוצות – כולם צומחים מחדש – איברים חזקים וחסונים, נוצות גמישות ובעלות יכולת לפרוס עצמן. זהו השלב בו הנשר יוצא למעוף ההתחדשות.

 

אתם יודעים, בכל אגדה יש נקודה של אמת, נקודה הקשורה אלינו. אגדה זו נוגעת ברגע בו אדם נמצא בפתחו של שינוי בחייו, בתקופה בה הוא רוצה להיות ולהרגיש אחרת.

 

בסוף תקופת חיים מסוימת כל אחד מאיתנו עומד על צומת דרכים בה עליו לבחור בין שתי האפשרויות. הראשונה – להמשיך ולחיות כמו שחיינו עד עתה, דבר המלווה בהתקבעות ודעיכה. השנייה – להחליט החלטה רצינית ואמיצה. להוריד מאתנו את ההטבעות, המחשבות, האמונות, דפוסי ההתנהגות וההרגלים שעוצרים אותנו מלהתקדם ולחיות באמת.

 

החלטה זו קשה לביצוע משום שהדבר המוכר הוא גם זה שנוח. הוא נותן לנו באופן אשלייתי וסמלי תחושת ביטחון מדומה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא ביום אחד

לא רק לוקסוס רוחני
להזיז את הגבינה
השם אמר לי

שינויים ותופעות לוואי

הרגלים, זה קודם בראש

על נעליים והרגלים

רוצה שינוי

אף פעם אל תגיד אף פעם

 

מה עושים? נהוג לומר ולעשות את מה שאציין בשורות הבאות, אבל אם תרצו לדלג לפסקה של הסוד – אתם מוזמנים לעשות זאת.

 

אציין את הדברים המקובלים בתהליך השינוי בקצרה מכיוון שיש להם ערך. למרות ערכם החשוב הם לא עושים לנו את החיים "קלים" וגם לא סוללים לנו "שביל שינוי", לכן אפרט יותר את הנקודה בה חל מפנה בחיינו באופן מהיר, משמעותי ומשמח.

 

הדרך לשינוי המקובלת היא ההתבוננות. לשם כך, יש להתבונן בחיינו בכל תחומי החיים ולראות איפה יש משהו "תקוע" באופן מתמיד. לראות היכן הקושי שלי עולה שוב ושוב ובהתמדה. מתבוננים בתחום הזוגי, החברתי, בעבודה, בפרנסה, בשעות הפנאי, בלימודים ועוד.

 

אחרי זיהוי הקושי, נברר מהו הרצון שלנו בנושא.

 

לאחר מכן, מגיע השלב בו צריך להוריד את הציפורניים, המקור והכנפיים הישנות, לשבור הרגלים וגישה "זקנים". זה שלב כואב, כי ההתנתקות מהעבר נראית כואבת. יש פחד מלהחליט לעצמנו, פחד מלממש את רצונותינו, פחד מלקחת אחריות ולנהל את עצמנו. אם ממתינים זמן מה ושוהים תקופה מסוימת "ערומים וחשופים" באומץ ובסבלנות – הרי שיגיעו הלבושים האמיתיים, ינבטו ויצמחו להם הרגלים וחשיבה חדשים ויתנו הגנה אמיתית, ביטחון ואושר.

 

ועכשיו… לסוד!

 

אם אנו כל כך משכילים, כל כך מפותחים טכנולוגית, כל כך מודרניים ומתקדמים – איך זה שאנו לא רגועים? למה אנחנו לא מאושרים? איך יכול להיות שיש לנו דאגות ומתחים? ולמה אנחנו לא מצליחים לצאת מהקשיים?

 

איך עושים שינוי בתודעה? הנה הוא מגיע… הסוד.

 

הסוד הוא – לשאול שאלות! כי מי ששואל, מקבל תשובות!

 

צריך לשאול, והרבה. להמשיך ולשאול גם אם התשובה לא נראית באופק וגם אם יש תשובה שלילית כמו 'אי אפשר'.

 

מהו סוד השאלות? ובכן, השאלות ממקדות את התודעה בכיוון מסוים "ומקפיצות" אותה אל מחוץ לקופסה.

 

אנו יודעים שכל התגליות וכל ההמצאות המדעיות נולדו משאלות. התלמוד נוצר משאלות. רואים אנו ילדים ששואלים בסקרנות המון שאלות. שאלות שנשאלו על הירח "הקפיצו" את האפשרות להגיע לירח. בואו נלמד מהם וניתן לילד הפנימי שלנו חופש לשאול שאלות.

 

כי מי ששואל – מקבל תשובה!

 

השאלות ממוטטות מגבלות, מורידות גישה תבוסתנית, מגרשות פחדים ודיכאונות.

 

על אילו שאלות אני מדברת? ובכן, שאלות מעצימות. שאלות עם איכות מצמיחות חיים איכותיים. שאלות טובות יוצרות חיים טובים. שאלות מגבירות מוטיבציה, מביאות התחדשות ואושר.

 

באופן מעשי, יש להתרגל לשאול שאלות פעמיים ביום. בוקר וערב. יש שאלות לבוקר, ויש שאלות לערב. אמצע היום יהיה המהלך הנוצר מהשאלות. הרגע בו אני שואלת שאלה מעצימה, ממקדת את המוח שלי ומאותו רגע מתחיל תהליך שיביא תשובה. ברגע בו אני שמה סימן שאלה על משהו במציאות, מתחיל מהלך כמו חיפוש בגוגל.

 

לשאול שאלות נכונות זו תורה פשוטה. הנה מספר שאלות לדוגמה, נסו לשאול אותן שוב ושוב, ותוך ימים ספורים תוכלו לשתף אותנו בשינוי המתוק שאתם חשים בו.

 

מה מעצב ומשפיע על חיי?

מה משמח אותי?

מה אני מכבד ומעריך באדם שאתו יש לי מתחים?

מה מרגש אותי?

איזה הרגל מחשבתי אני צריך לייצר?

מה למדתי היום?

מה טוב בקושי שאני חווה?

מה יכול לסייע לי בריפוי?

 

שאלות אלו הן בחינת הצוקים והסלעים הממוטטים ומורידים את הציפורניים, המקור והכנפיים הזקנות והחלשות שאינן יכולות לשמש אותנו יותר. בהמתנה לתשובות, לאט אט, יצמחו להן העוצמות של החיים. לשלב זה קוראים מעוף של התחדשות.

 

רבי יהודה הלוי זיע"א כתב בפיוט "לך אלי תשוקתי" שנוהגים לקרוא אחרי "כל נדרי" בערב יום הכיפורים: "ואעמוד נגדך ערום, ומה תהיה תשובתי…"

 

אחרי שתוריד את "הלבושים" המחשבתיים והרגשיים שעליכם, תוכלו לשמוע את התשובה לשאלות!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה