סטייק עוף בשקית קוקי

סטייק עוף בשקית קוקי - המתכון של שוקי גלילי למנת עוף קלה, מהירת הכנה, טעימה מאוד ומשביעה להפתיע, שעושה שימוש בנתח שאתם מכירים כבר, אבל בצורה אולי אחרת.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 09.03.23

משך ההכנה: 15 דקות עבודה, 35 דקות אפייה | קושי: קל | בשרי

מנה עוף קלה, מהירת הכנה, טעימה ומשביעה להפתיע, שעושה שימוש בנתח שאתם מכירים כבר, אבל בצורה אולי אחרת.

“סטייק עוף” הוא נתח שטוח שמתקבל מפירוק של ירך עוף. בניגוד לחזה העוף המוכר יותר, מדובר באחד הנתחים השמנים של העוף (כ-10% שומן, כלומר פי שלושה בערך מחזה עוף אבל חצי מאנטריקוט), מה שמעניק לו לעיתים מראה משויש שאכן מזכיר קצת לרגע מהדורה בהירה של סטייק בקר.

זהו הנתח שממנו מכינים שיפודי פרגית. תכולת השומן הגבוהה הופכת אותו מתאים לצלייה על אש או על מחבת פסים, אבל הוא מצוין גם לשניצלים (רק כדאי לשטח אותו קצת קודם), ומתאים גם לתבשילים.

שיטת ההכנה הפשוטה שלפניכם מתבססת על שימוש בשקית צלייה, שמאפשרת לסטייק העוף להיצלות בלי לאבד מהעסיסיות שלו, וזו גם אחת הדרכים שבה הוא מתקבל הכי עדין וטעים, ממש נמס בפה. לשקית מוסיפים בצל (אפשר גם שום), שלקראת סיום האפייה הופך למתקתק, וכמה פרוסות דקות של תפוחי אדמה שסופגות את הטעמים והופכות למעדן בפני עצמן.

זו יכולה להיות מנת ביניים בארוחה בשרית, או מנה שהיא בסיס לארוחה קלה ודלת פחמימות (יחסית) אך משביעה בהחלט. אגב – אפשר להחליף את תפוחי האדמה באורז, שגם סופג את הנוזלים וגורם לעוף להיצלות יותר. בקיצור: זה מתכון שאפשר לקחת לכל מיני כיוונים, אבל כדאי להתחיל מהגרסה הבסיסית הזו. בתיאבון!

המצרכים

4 יחידות סטייק עוף (380-400 גרם)

1 תפוח אדמה קטן (100 גרם), עדיף מזן דזירה

1 בצל קטן-בינוני (90 גרם)

6 כפות שמן

1 כף קמח

1/2 כפית פפריקה

1/4 כפית מלח

אופציונלי: 5-6 שיני שום חצויות

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-200 מעלות.

2. פורסים את הבצל ותפוח האדמה לפרוסות דקות. מניחים בקערת ערבוב, מוסיפים את נתחי העוף, השמן, המלח והפפריקה. מערבבים ומעסים בידיים (אפשר להשתמש בכפפות) את העוף, עד שהוא מתכסה יפה בתערובת (היא לא צריכה להיות אחידה) ונותנים לה לנזול גם על תפוחי האדמה והבצל.

3. שוטפים את הידיים עד המרפקים. מניחים שקית קוקי בתבנית אפייה בגודל מתאים. מפזרים בתוכה כף קמח, לאחר מכן ממלאים בחלקי סטייק העוף ואז בבצל ובתפוחי האדמה. מסדרים אותם כשהם שטוחים, עד כמה שניתן, ונוגעים בתחתית שקית האפייה.

4. סוגרים את השקית עם החוט המצורף ע”י היצרן. מנקבים כמה חורים או עושים כמה חתכים קטנים (שיהיה מוצא לאדים בזמן הצלייה). לוחצים ומשטחים קצת את השקית כדי להוציא את האוויר העודף.

5. מכניסים לתנור למשך 35-40 דקות. מוציאים ומקררים לכמה דקות ואז חותכים (בזהירות!) חתך גדול בשקית שיאפשר לאדים שנותרו להשתחרר.

אפשר להשלים עם כמה דקות בגריל בסיום ההכנה, כדי להוסיף קצת השחמה, אבל המנה תהיה טעימה גם כך.

מגישים עם סלט, טחינה, ורוטב חריף כלשהו.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה