סלט חסה וצנוניות בוויניגרט דבש

אם ביקשתם סלט פשוט ורענן עם רוטב קלאסי ועז טעים שמשתלב יפה ומתאים כמעט לכל ארוחה, המתכון הקל והמושלם של שוקי גלילי בדיוק בשבילכם!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 08.09.22

זמן הכנה: 15 דקות | דרגת קושי: קל | פרווה

סלט פשוט ורענן עם רוטב קלאסי ועז טעמים שמשתלב יפה ומתאים לכמעט כל ארוחה!

הסלט הזה הוא קל להכנה, טעים מאוד, נראה מצוין ומשתלב יפה עם מנות אחרות (בשר, דגים, חמין, ארוחה חלבית ועוד). בנוסף, מדובר גם בפצצת בריאות אמיתית (הצנוניות משתייכות למשפחת המצליבים, שכוללת גם את הכרוב, הכרובית הברוקולי ועוד. משפחה חשובה של ירקות, עם ערכים תזונתיים חשובים וייחודיים).

הירקות הפריכים עטופים בוויניגרט, רוטב צרפתי קלאסי, בגירסה שמתובלת בדבש, שום וחרדל, שילוב פשוט ונהדר שפותח את התיאבון.

אם אתם משתמשים בחסה ערבית (“רגילה”) השתדלו להשתמש בעלים הפנימיים, שהם קשים ופריכים יותר ובעלי גוון טעם מתקתק. אפשר להחליף חלק מהעלים בחסה אמריקאית (עגולה), חסה משי או עלים אחרים. את הצנוניות אפשר לחתוך לפרוסות או לפלחים (“שמיניות”) והן מוסיפות לפריכות, לטעם וגם למראה של הסלט.

אפשר להכין ממש לפני הארוחה, או להכין כמה שעות קודם את הסלט והרוטב, ולא לערבב. ניתן לאחסן במקרר ולערבב עם הרוטב לפני ההגשה.

המצרכים

ל-6 סועדים

300 גרם עלי חסה יפים (10-12 עלים בגודל בינוני)

100 גרם צנוניות (9-10 צנוניות)

רבע כוס (50 מ”ל) מיץ לימון

חצי כוס (100 מ”ל) שמן זית

1 כף דבש

1 כף חרדל

1 שן שום קצוצה/כתושה היטב

1/2-2/3 כפית מחוקה מלח

אופן ההכנה

1. שוטפים את עלי החסה ומייבשים בעדינות עם מגבות נייר. קורעים בידיים לקרעים בגודל “ביס”. ומעבירים לקערה גדולה (קערת ערבוב).

2. חותכים את הצנוניות לפרוסות דקות או לשמיניות ומוסיפים לחסה.

3. מכינים את הרוטב: מערבבים את מיץ הלימון, השמן, הדבש, החרדל, השום והמלח. הכי טוב להשתמש בצנצנת קטנה ולנער היטב. אפשר לערבב במיקסר, מטרפה, מקצפה ידנית או בכלי מיוחד להכנת רטבים – העיקר שהערבוב יהיה נמרץ ויכניס הרבה אוויר לרוטב, מה שייתן לו מרקם של תחליב.

4. מערבבים היטב את הסלט עם כ-2/3 מהרוטב כך שהחסה והצנוניות יתכסו בו יפה יפה. מעבירים לקערה יפה ומגישים את שארית הרוטב עם הסלט לשולחן (כדי שמי שירצה יוכל להוסיף).

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה