סלט חצילים ופלפלים רומני

אתם בטח מכירים את סלט החצילים והפלפלים הרומני, אבל סביר שלא ניסיתם להכין בעצמכם. אז תדעו שהוא פשוט ושווה את המאמץ. המתכון הקל של שוקי גלילי

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 30-45 דקות | דרגת קושי: קל | פרווה, טבעוני

 

קרוב לוודאי שאתם מכירים את סלט החצילים הזה, אבל סביר שלא ניסיתם להכין אותו בעצמכם. ובכן, זה די פשוט ובהחלט שווה את המאמץ.

 

מבין כל סלטי החצילים, המתכון הקלאסי הזה הוא אחד האהובים. למרות זאת, מעטים מכינים אותו בבית – לעיתים קרובות בעקבות ניסיונות עבר כושלים. כרגיל במצבים כאלה, כל מה שצריך הוא מתכון מדויק, ואז זה אפילו לא מאוד מסובך.

 

בגרסה שלפניכם השתמשנו בפלפלים אדומים קלויים ומוחמצים מוכנים, מהסוג שאפשר לרכוש בכל מעדניה או כשימורים. זה מפשט ומקצר את ההכנה ומניסיוננו לא בא על חשבון הטעם. אם אתם רוצים להשקיע אפשר גם לקלות לבד (בחום 180 מעלות, כ-45 דקות. משאירים בתנור הסגור כדי ש"יזיעו" ויתקררו ואז קל לקלף – או מעבירים לשקית אפייה לרבע שעה, מה שמשיג אותו אפקט).

           

המפתח להשגת המרקם והטעם הנכונים: קלייה טובה של החצילים, שימוש בהרבה שום, ולא פחות חשוב – סינון קפדני של הנוזלים, מהחצילים וגם מהפלפלים.

 

 

אם אתם מעדיפים את הגרסה שבה הפלפלים לא טחונים אלא קצוצים או חתוכים לרצועות, ותרו על השימוש במעבד מזון וקצצו ביד.

 

המצרכים

 

לכ-700 גרם סלט

2 חצילים בינוניים, רצוי בלדי (כ-1 ק"ג לפני קלייה וסינון, 500 גרם אחרי)

200 גרם פלפלים אדומים קלויים מוחמצים (כשני פלפלים או קצת פחות)

4 שיני שום כתושות

2 כפות שמן זית

1 כף חומץ (או פחות, לפי מידת החמיצות של הפלפלים)

1/2 כפית מלח (או יותר, לפי הטעם)

 

 

אופן ההכנה

 

1. קולים את החצילים על הלהבה הגדולה של הכיריים (כדאי לרפד קודם בנייר אלומיניום). כשהם קלויים היטב מכל הצדדים ורכים למגע, מעבירים לקערה ומניחים אותם להתקרר ולהגיר נוזלים. מסננים.

 

2. חוצים את החצילים ומרוקנים באמצעות כף. מעבירים למסננת דקה ומנערים היטב. מעבירים לקרש חיתוך וקוצצים דק בתנועות "דפיקה". מעבירים שוב למסננת ומנערים עד שנפטרים מכל שאריות הנוזלים.

 

 

3. טוחנים את הפלפלים במעבד מזון, מעבירים למסננת דקה שמונחת מעל קערה ומניחים לנוזלים להתנקז (אפשר לשמור אותם ולהוסיף לסלט ירקות).

 

4. מוסיפים לחצילים את הפלפלים, השום, שמן הזית, החומץ והמלח. מערבבים היטב.

 

 

הכי טוב להגיש עם חלה או לחם טרי.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה