סלמון צרוב באספרגוס שמנת ולימון

סלמון צרוב באספרגוס, שמנת ולימון: שוקי גלילי עם מנה שעשויה מחומרי גלם יקרים ולא פשוטה, אבל התוצאה מצדיקה כל רגע! מי שתכינו לו אותה יידע מיד שאתם אוהבים אותו.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.03.21

זמן הכנה: 25-45 דקות | דרגת קושי: בינוני-קשה | חלבי

 

זו מנה שעשויה מחומרי גלם יקרים, הכנתה לא פשוטה, והיא נוטה ללכלך כלים – אבל התוצאה מצדיקה כל רגע. היא חגיגית ומרשימה ומי שתכינו לו אותה יידע מיד שאתם אוהבים אותו.

 

הסלמון הוא דג ייחודי ברבות מהתכונות שלו, טעים מאוד, פופולרי מאוד ויקר. אבל אם מישהו שאתם אוהבים 'מת' על סלמון – לא תנצלו איזו הזדמנות חגיגית ותשקיעו בו?

 

ואם כבר משקיעים, אז במנה הזו משדכים את הסלמון לאספרגוס טרי שנחלט קצרות במי מלח. כדי להוסיף פחמימה קרנצ'ית למנה, משלבים בה קוביות תפוחי אדמה שהושחמו במחבת, ומה שמחבר את הכל הוא רוטב פשוט של שמנת ושום, מתובל בגרידת לימון.

 

 

זוהי לא מנה מסובכת אבל ההכנה דורשת דיוק ויד טובה, ובפעם הראשונה שתכינו אותה זה גם ייקח לכם יותר זמן וגם ילכלך יותר כלים. זו הזדמנות בשבילכם ללמוד כמה טכניקות או לתרגל כאלו שאתם כבר מכירים.

 

המצרכים

 

כמויות ל-2 מנות

 

2 נתחי סלמון (עם עור) במשקל של כ-200 גרם כל אחד

שמן זית לטיגון (3-4 כפות)

מלח

פלפל שחור גרוס

 

לאספרגוס:

9-11 גבעולי אספרגוס טריים

מים רותחים מומלחים

 

 

לרוטב:

2/3 כוס שמנת מתוקה

2 שיני שום

אופציונלי: חצי בצל

מלח, קורט פלפל שחור

 

לתפוחי האדמה:

2 תפוח אדמה בינוניים

שמן זית

מלח

 

להגשה וקישוט:

עשבי תבלין טריים

פלחי לימון

 

אופן ההכנה

 

1. מתחילים בתפוחי האדמה: חותכים לקוביות ברוחב כ-1-1.5 ס"מ. מחממים מחבת (רצוי כבדה עם העברת חום טובה) על אש גדולה. כשהיא לוהטת יוצקים את שמן הזית וכשהוא חם מאוד מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה.

 

 

נותנים להם מכת חום במשך 2-3 דקות, מנענעים את המחבת כך שיתהפכו לצד השני וממשיכים עוד 2-3 דקות. ממליחים, מקטינים את האש, וממשיכים לטגן עוד כ-10 דקות תוך ערבוב מדי פעם, עד שתפוחי האדמה שחומים יפה מכל הצדדים.

 

2. בינתיים, שוטפים את גבעולי האספרגוס וחותכים אותם לאורך של כ-12-14 ס"מ. חולטים במי המלח הרותחים למשך קצת יותר מדקה (שאמורה להספיק כדי שיתרככו אבל לא יהפכו סמרטוטיים). מוציאים אחד ונוגסים כדי לראות שהוא עשוי במידה הנכונה ונטול מרירות. מניחים בצד.

 

3. מכינים את רוטב השמנת: כותשים את שיני השום ומטגנים קלות בשמן זית, מוסיפים את השמנת, ממליחים ומפלפלים. מצמצמים עד למרקם חצי-סמיך. אם אתם חשים משקיענים במיוחד, אפשר להתחיל בקיצוץ וטיגון של חצי בצל עד השחמה. ממשיכים עם כתישת השום וכו', ובסוף מסננים כדי לקבל רוטב חלק והומוגני. התוצאה טעימה יותר אבל כרוכה ביותר עבודה.

 

 

4. מחממים מחבת נון-סטיק על להבת הכיריים הגדולה ביותר. כשהיא לוהטת, מניחים עליה בזהירות את נתחי הסלמון כשהצד עם העור כלפי מטה. מטגנים במשך כ-3 דקות (במהלכן תראו את החלק שקרוב לעור הולך ומלבין, וזה בסדר גמור). מקטינים מעט את האש, הופכים על הצד ומטגנים עד להשחמה (פחות מדקה), ושוב, ושוב, עד שהנתחים צרובים יפה מכל הכיוונים.

 

 

5. מסדרים בצלחות: לכל צלחת נתח סלמון, 4-5 גבעולי אספרגוס, ערימה של תפוחי אדמה שחומים ומעל קצת מהרוטב (ערבבו אותו שוב לפני). מגישים מיד.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה