ספגטי ברוטב לימון מהיר

מזמן לא אכלתם ספגטי כזה! מתכון קל ומהיר, הילדים יזללו ונראה שגם האורחים שלכם לא ישאירו שום דבר בצלחת. שוקי גלילי עם מתכון משודרג ולימון שמוסיף המון!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 09.02.23

זמן הכנה: 20 דקות | דרגת קושי: קל | חלבי (אפשר גם פרווה)

מלבד רטבי הפסטה המבוססים על עגבניות או שמנת, שנוטים להיות כבדים יותר, ישנו עולם שלם של רטבים המבוססים על שמן זית ושום (“אליו אוליו”, שום ושמן באיטלקית), שלרוב מבושמים בעשבי תבלין שונים. המתכון הזו הוא וריאציה עם טעם לימוני עדין ומרענן, שמתאימה לכל עונות השנה ומריחה נהדר.

רוב רטבי הלימון לפסטה מבוססים על שמנת מתוקה. ברוטב הזה משתמשים בחמאה, ואם רוצים להפוך אותו לפרווה (וטבעוני), אפשר להחליף את החמאה בשמן זית ולהוסיף כמות גדולה יותר ממי הבישול (שמכילים עמילן מהפסטה, שעוזר בהסמכה וביצירת המרקם של הרוטב). במקרה כזה חשוב לבשל עוד קצת (“לצמצם”) את הרוטב כדי להגיע לסמיכות הרצויה.

המצרכים
כמויות ל-4 מנות

500 גרם ספגטי (חבילה)

שליש כוס שמן זית (4-5 כפות)

25 גרם חמאה (שמינית חבילה)

5-6 שיני שום

מיץ סחוט מחצי לימון

רבע כפית גרידת לימון

פלפל שחור גרוס, מלח

1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה דק

אופציונלי: שני ענפי טימין ו/או 2 עלי מרווה

אופציונלי: 2 עלי בזיליקים טריים לכל מנה

אופן ההכנה

1. קולפים ופורסים את שיני השום (אם אתם מחובבי השום אפשר להוסיף עוד שן או שתיים) ומעבירים לסיר שטוח ורחב או ווק, עם שמן הזית. מחממים על אש בינונית (השמן צריך להיות חם אבל לא לרתוח) עד שהשום מתחיל להתרכך ולהראות סימני הזהבה.

2. מוסיפים את מיץ הלימון הסחוט, את גרידת הלימון, הפלפל הגרוס ומעט מלח, ואת ענפי הטימין או עלי המרווה (אם יש) ומקטינים את האש. מבשלים עד שרוב הנוזלים מתאדים, מקררים מעט את הסיר ומוסיפים את החמאה. אחרי שהיא נמסה מערבבים קצת ומכבים את האש.

3. מבשלים את הפסטה בהרבה מים מומלחים, לפי הוראות היצרן, ומסירים מהאש דקה לפני סיום הבישול (כדי שתהיה “אל דנטה”). רגע לפני שמסננים, מוסיפים כמה כפות ממי הבישול לסיר עם הרוטב ומדליקים תחתיו אש בינונית. טועמים ומוסיפים מלח אם יש צורך.

4. מסננים את הפסטה ומעבירים לסיר הרוטב. מפזרים את הפטרוזיליה הקצוצה ומערבבים היטב.

5. הגשה: מעל לכל מנה מטפטפים מעט לימון ושמן זית, מפזרים פלפל גרוס ומקשטים בשני עלי בזיליקום. מומלץ לגרר מעל גבינת פרמזן.

בתיאבון!

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה