ספגטי פטריות ושמנת חמוצה

המנה שתתחבב על כולם, פסטה מהירת הכנה עם חיבור שלפטריות ושמנת חמוצה, מה שיותר טעם נהדר ותוצאה מרעננת וממש לא מכבידה.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 27.04.23

זמן הכנה: 20-30 דקות | דרגת קושי: בינוני | חלבי

מנת פסטה מהירת הכנה שתתחבב על כולם. החיבור של הפטריות עם השמנת החמוצה הוא נהדר, והתוצאה מרעננת ולא מכבידה.

השילוב של פטריות עם שמנת מתוקה ברטבי פסטה אינו חדש. רבים אוהבים אותו, אבל חלק מהאנשים מוצאים אותו מעט אנמי, או מתלוננים שמדובר במנה כבדה מדי.

השילוב עם שמנת חמוצה פחות מוכר, ואחרי שתנסו יש סיכוי טוב שתעדיפו אותו. השמנת החמוצה מעניקה רעננות נעימה והרבה טעם, וגם לא מכבידה כמו השמנת המתוקה. הרוטב שמתקבל מרגיש עשיר מאוד אבל אחוזי השומן בו נמוכים משמעותית.

האתגר הגדול בבישול שמנת חמוצה הוא הנטייה שלה להתפרק בחום. אפשר למתן אותה באמצעות תוספת של מעט קורנפלור, אבל התוצאה תהיה פחות טעימה. לכן הקפידו שבשום שלב השמנת לא תגיע לרתיחה.

במתכון הזה השתמשנו בפטריות שמפיניון, הסוג הנפוץ והפופולרי ביותר. אם אתם קצת יותר אמיצים תוכלו להחליף חלק מהפטריות או את כולן בפורטובלו ובפטריות עם טעמים עזים יותר.  

המצרכים

4-6 מנות

חבילת ספגטי (500 גרם)

400 גרם פטריות שמפיניון טריות

2 בצלים קטנים-בינוניים (בערך 200 גרם סה”כ)

300 מ”ל שמנת חמוצה (מיכל וחצי)

100 מ”ל חלב (חצי כוס)

1 כף חמאה

3 שיני שום

מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה

1. חותכים את הבצלים לרצועות דקות ומטגנים בשמן זית בסיר גדול (רצוי שטוח) עד להזהבה.

2. פורסים את הפטריות לפרוסות (אם הן קטנות אפשר לחצאים) מוסיפים לסיר ומערבבים, מקפיצים במשך כמה דקות ואז ממליחים, מפלפלים ומקטינים את האש. מניחים לפטריות להגיר נוזלים ומבשלים תוך כדי ערבוב מדי פעם. בינתיים קוצצים דק ומוסיפים את השום.

3. אחרי שהנוזלים מתאדים ממשיכים לאדות בשמן עוד 2-3 דקות (נזהרים לא לחרוך את השום), מוסיפים את החמאה, מערבבים ואחרי עוד דקה או שתיים מוסיפים את השמנת החמוצה והחלב. מערבבים היטב ומשאירים להתבשל על האש הקטנה ביותר של הכיריים. נזהרים שהשמנת החמוצה לא תגיע לרתיחה.

4. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מסננים ומוסיפים לסיר עם הרוטב, מערבבים היטב ומגישים מיד.

על כל מנה מוסיפים כף של שמנת חמוצה ומפזרים פלפל שחור גרוס. אפשר לגרד פרמזן מעל.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה