ספר דברים וחשיבותו!

"תזכרו את מה שאני אומר לכם", פותח את דבריו כב' הרב יאשיהו פינטו שמזה זמן רב מצודד בקריאת כל ספר דברים מידי שבת ורואים ניסים וישועות יעדיו הרבים!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 15.07.21

 

"תזכרו את מה שאני אומר לכם", פותח את דבריו כב' הרב יאשיהו פינטו שמזה זמן רב מצודד בקריאת כל ספר דברים מידי שבת ורואים ניסים וישועות יעדיו הרבים!

 

 

בשם המקובלים הראשונים שישנם “תתקנה” רקיעים כמספר “שמים” להגיע לפני הקב”ה, תת”ק המלאך מטטרון יכול להגיע אליהם, ולהעלות עד לשם את התפילות. נ”ה רקיעים, אין שום מלאך יכול להגיע לשם. בזמן בית המקדש, השערים היו פתוחים (לפני שחטא האדם שאכל מעץ הדעת), אחרי החורבן השערים ננעלו.

 

 

משה רבנו ידע, שיש ארבע ספרים בראשית, שמות, ויקרא, במדבר והם כנגד ג’ גלויות של עם ישראל. אך גלות האחרונה היא הקשה ביותר – שלנו. ומשה רבנו מושיען של ישראל, רצה להקל על עם ישראל וכתב את ספר “דברים” לפני מותו ברוח הקודש, ואמר בו תתקנ”ה פסוקים, שבכל פסוק יש כח לפתוח פתח אחד משערי שמים.

 

 

"אם הייתם יודעים מה הרעש שזה עושה בשמיים הייתם מחזיקים כל היום את ספר דברים ביד ולא עוזבים אותו רגע אחד!" אומר נחרצות.

 

 

"ולכן ידע האדם, כאשר רוצה לפתוח את שערי שמים בעדו ובעד ביתו, ובעד כלל עם ישראל ילמד ביחיד או ברבים את כל ספר דברים, ואם ברוב עם הדרת מלך או במתי מעט יקראו ספר דברים, ויכוונו לשבר את כל המסכים המבדילים, כך יפתחו שערי שמים לתפילתנו ולבקשתנו, ועל ידי זה יושפע שפע רב מכל העולמות

 

"כל אדם שמקפיד בספר דברים אין שער ואין מחסום שעומד בעדו"!!

 

 

דברי מו"ר הרב שלום על ספר דברים וקריאתו בשבת:

 

 

מורנו ורבנו כבוד הרב שלום ארוש אומר ומצודד בדברים, שממש הכניס דבר נפלא בעם ישראל שבשבת אומרם ספר דברים, ועוד מוסיף שזה ספר מוסר הכי מוסרי! משה רבנו כתב אותו. קוראים בו כל השבת ורואים ישועות. וגם לכוון שיהיה לישועת ורפואת רב והרבנית פינטו. מקרב הגאולה!

 

 

את פרשת דברים קוראים תמיד בשבת שלפני תשעה באב, ועל שם ההפטרה שבת זו נקראת "שבת חזון".

 

 

       "אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל.. " (דברים א' ,א) כלומר דיבר דברי תוכחות ומנה את כל המקומות שהם הכעיסו את בורא העולם, אולם מפאת כבודן של ישראל הזכירן ברמז. בהמשך, "ה' אלוהי אבותיכם יוסף עליכם ככם אלף פעמים ויברך אתכם כאשר דיבר לכם.." משה רבנו מברך את עם ישראל שיפרו וירבו במאד עד שלא ניתן יהיה למנות אותם. כך גם אני מברכת את כל הקוראים היקרים וכל עם ישראל, שנזכה כולנו לכל הישועות הרוחניות והגשמיות! לרווקים והרווקות שיזכו להתחתן ולהקים בית יהודי, ולנשואים שלום בית אמיתי מלא באהבה ובחברות מהלב, זרע קודש בר קיימא, חינוך ילדים מוצלח, בריאות הנפש והגוף, אריכות ימים ושנים,  פרנסה בשפע ובקלות, דירות יפות ונאות ללא משכנתא, ישוב הדעת באמת, שמחה, אמונה, קדושה, טהרה ונחת רוח לבורא העולם, אהבה אחדות ומסירות נפש על ישראל. גאולה שלמה

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה