עוברים קירות

עוברים קירות ומצליחים להשתנות. לא רק קוסמים, גם אתם יכולים. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם פחות דיבורים ויותר מעשים לכיוון השינוי המיוחל.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 18.03.21

אומרים שרק החזקים שורדים, אבל אני אומרת שמי שיכול לעבור בקירות ישרוד את החיים האלה על הצד הטוב ביותר.

 

ולמה אני מתכוונת?

 

מחנכים את האנשים כיצד להתנהל בכל התחומים, פרט לתחום החיוני ביותר של החיים.

 

אנשים לומדים להרוויח כסף, לומדים לכתוב ולדבר ברהיטות, לנהל קריירה, לנהל את הממשלה, אבל לא לומדים לנהל בהצלחה את הבריאות שלהם.

 

אנשים לומדים את המרחק בין האדמה והשמש, לומדים את תאוצת הכוכבים, אך אינם יודעים למנוע עצירות או קלקול קיבה.

 

אנשים לומדים מדעים שונים, אומנות מכל הסוגים, אך שוכחים לרכוש ידע בחוקים השולטים בבריאות האדם.

 

אנשים מתעניינים הרבה יותר בסוג הנייד שלהם, במכונית, במותגים, מאשר בבריאותם.

 

אנשים מנקים את הגינה, הבית, המכונית שלהם ובאותו הזמן מערכת העיכול שלהם מלאה בפסולת.

 

אף אחד לא יסבול ריח רע בבית, אבל אנו מתעלמים מריח רע שיוצא כשפותחים את הפה… או ריח מהרגליים… ואחרי כל זה כולם תוהים למה רבים הם החוליים והמחלות הכרוניות.

 

כל אלו נובעים מאורח חיים של תקופתנו. אורח חיים בו: ממהרים, אין זמן ופנאי רגוע, הקצב מהיר, התזונה רחוקה מאוד מהטבע, יש אווירה של תחרות או הישגים, נצמדים מדי לתקשורת החיצונית ומאפשרים לכל מיני תכנים להיכנס לתוכנו בלי סינון. כל שנייה מתמלאת בקריאת הודעות וואטסאפ, התעסקות בפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות. כל אלו, מבלי שנרגיש, משפיעים עלינו לרעה ומזיקים מאוד.

 

בנוסף, כל אחד בונה לעצמו קירות וחומות, לבנה על לבנה. עם הזמן הקירות נהיים גבוהים מאוד ומסתירים את האור, האוויר והנוף. ככל שעוברים הימים, הקירות הללו הופכים להיות חלק מהאישיות והאמונות שלנו. בהתחלה הקירות עוזרים לנו ומגנים עלינו, בהמשך הם מגבילים אותנו. את חלקו אנו רואים –ישנם קירות רבים. לחלקם אנו מודעים וחלקם נסתרים ונמצאים בתת המודע, כמו הכותל המערבי – את רובו איננו רואים כי הקיר הגדול נמצא מתחת לאדמה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

צריך לעשות משהו

תיזהרו מהקיר

אל תשפטו את החיים

תסתכל, תראה טוב

ואפילו בהסתרה

להזיז את הגבינה

הדבר הכי טוב שקרה לך

מה הקיר שלכם?

 

קיר הכסף

 

פגשתי אדם שסיפר שקשה לו.  בילדותו לא היו לו משחקים, ספרים וכו', כי לא היה בבית כסף. הוא נשבע שלילדים שלו יהיה הכל. הטאבלט הכי חדש, טלוויזיה ליד המיטה וכל פינוקי העולם. לכן הוא עבד בשתי בעבודות מבוקר עד לילה, הרוויח כסף ונתן לילדיו כל מה שלא היה לו.

 

כאשר שאל את ילדו: "מה שלומך בני"? ענה לו הילד בכעס: "אני בכלל מעניין אותך? הרי אתה כל היום בעבודה!". האיש הבין שהוא ממש לא בכיוון הנכון. הוא בנה את קיר הכסף מכיוון שחשב שיהיה אבא משמעותי וטוב אם יהיה לו הרבה כסף, האמין בזה ואז גילה שהוא לא, שהילד לא מאושר והוא עייף ועצבני…

 

אז זהו, קיר הכסף מזיק.

 

קיר העצב

 

פגשתי אישה מבוגרת שבנה נהרג במלחמת יום כיפור. שאלתי לשלומה והיא ענתה לי שקשה לה, והבן חסר, וכל מה שיש לה, הילדים, הנכדים והנינים לא משמחים אותה. גם זמירות שבת מאז היא לא שרה.

 

"פעם היה עצב אבל גם תמיכה" היא אמרה לי, "היום נשאר רק העצב".

 

בהתחלה, עם העצב והצער, היא קיבלה תמיכה ולכן הבינה שהעצב יביא תמיכה גם הלאה. היום, אחרי חמישים שנים, העצב הפך להיות האישיות שלה ואין לה תמיכה כמו בהתחלה. היום, קיר העצב כבר מפריע לחייה.

 

וגם הקיר הזה מאוד מזיק.

 

קיר הדיאטה

 

מרוב שנכשלנו בדיאטות שרצינו לעשות, מכל הפעמים שהתחלנו והפסקנו ונפלנו לפיתויי המתוק והכולסטרול, בנינו קיר שיגן עלינו עם ים של תירוצים: 'זה בגלל שהעצמות כבדות, אני לא יכול לוותר בשבת/חגים/אירועים על כל מה שמציעים…' ועם התירוצים הללו התחלנו להאמין שזאת האמת, שזה האישיות והאופי שלנו ופשוט אי אפשר לעשות את זה.

 

ויש עוד הרבה מאוד קירות.

 

אז מה עושים?

 

למדתי שלא שוברים קירות, גם לא מתווכחים איתם. פשוט, עוברים בקירות. כלומר, עושים בפשטות את מה שצריך. כי המעשים מחזקים והדיבורים מחלישים.

 

אחרי שעושים משהו פעם או פעמיים, עוברים את הקיר. מסתכלים לאחור ורואים… שבכלל לא היה שם קיר! זה היה רק בדמיון, בפחד.

 

לפני הקיר – הכל נראה לנו גבוה ומאיים.

אחרי שעברנו אותו – זה ריק, אין שם כלום.

 

דיבורים שוחקים, אבל מעשים מחזקים. בואו נחזק את הכוחות ונחליש את הבעיות, ככה לא נראה קירות!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה