עיניים אחרות

תארו לכם שאני לוקח אותה לאיזה בית, שנראה שבור והרוס, מריח לא טוב, מלא במקקים ואני אומר לה: "מקסין, יכול להיות שאת גרה כאן?" אתם חושבים שהיא תתחתן אתי?...

3 דק' קריאה

הרב שלמה קרליבך זצ"ל

פורסם בתאריך 05.04.21

תארו לכם שאני לוקח אותה לאיזה בית,
שנראה שבור והרוס, מריח לא טוב, מלא
במקקים ואני אומר לה: "מקסין, יכול להיות
שאת גרה כאן?" אתם חושבים שהיא
תתחתן אתי?
 
 
אני רוצה להציג בפניכם משהו מדהים, משהו עמוק מאוד. בואו נאמר, שאני מאוהב במקסין. אנחנו נוסעים בניו יורק והיא אומרת לי: "תנחש איפה אני גרה". טוב, אם אני אוהב אותה מאוד אז אסע לסקרסדייל (פרבר יוקרתי בניו יורק). שם, אני רואה בתים ממש יוקרתיים ואז אני אומר: "מקסין, יש לי הרגשה שאת גרה בשכונה הזו".
 
"נכון! בדיוק. כאן גרים ההורים שלי", היא אומרת.
 
אבל תארו לכם שאני לוקח אותה לאיזה בית, שנראה שבור והרוס, מריח לא טוב, מלא במקקים ואני אומר לה: "מקסין, יכול להיות שאת גרה כאן?"
 
"אתה מטורף?" היא תשאל בצעקות.
 
"מקסין, אני מבקש סליחה".
 
האם היא תתחתן אתי? לא. ואתם יודעים למה? אני פונה אליה שוב ושואל: "למה את לא סולחת לי, כתוב בתורה שצריך לסלוח, אסור לשמור טינה וזעם בלב".
 
"כן, אני סולחת לך", היא תאמר לי, "אבל אם אתה חושב שאני גרה במקום כזה, אז אתה לא יודע מי אני. אתה לא יודע לאן אני שייכת".
 
אתם יודעים, השם אף פעם לא סלח לנו על חטא המרגלים. הרבי מאלכסנדר שואל: למה השם סלח לנו על כל החטאים ולא על חטא המרגלים? ואז השם אומר: "כן, אני סולח לכם, אבל אם אתם חושבים שאתן ארץ לא טובה לילדים שלי… זה מה שאתם חושבים, שאני שולח את ילדיי למקום מטונף ומלוכלך? מי אתם חושבים שאני? מה אתם חושבים שיהודים הם? לאן הם שייכים?"… זה מדהים, תורה כזאת נפלאה וטובה. אני רוצה שתדעו שבכל פעם שאתם חושבים על ישראל, זה מה שאתם חושבים על יהודים.
 
לכן רבי נחמן מברסלב אומר, שבעולם הזה זה כל כך נסתר, זה מלא במניעות, שאתה ממש לא יכול להתגבר עליהן. אתם מבינים מה רבי נחמן אומר? זה אומר שארץ ישראל היא לא חלק אמיתי מהעולם הזה. תארו לכם שיש לי מומחיות בכל הקשור להולנד, איטליה או אנגליה. אני בקיא מאוד בגיאולוגיה ובחקלאות… כן, אתה יכול למלא את עצמך בתארים, אבל אתה לא יודע שום דבר על ארץ ישראל, כי ישראל היא לא חלק מהעולם.
 
אתם יודעים למה לכלב בן יפונה היה את הכוח לראות את ארץ ישראל באור אחר? משום שהוא הלך לקברותיהם של האבות הקדושים – אברהם, יצחק ויעקב, במערת המכפלה. האבות הקדושים גם הם לא חלק מהעולם הזה. למה ארץ ישראל ניתנה להם? זאת לא רק מתנה, השם אמר לאברהם: "לך לך אל הארץ אשר אראך". היא ממש שמימית. תארו לכם שמישהו יראה לי משהו שמימי, אבל הדרגה בה אני נמצא לא תאפשר לי לראות את זה. לא אראה שום דבר.
 
אני רוצה לספר לכם משהו מדהים. זה סיפור אמיתי שקרה לפני הרבה שנים. בצדו השני של הרחוב גר יהודי רחוק מתורה ומצוות. אוי, זה לא היה צריך לקרות, אבל הוא חלה במחלת הסרטן. הרופאים אמרו לו שזה כבר מאוחר ואין מה לעשות, גם לא ניתוח, הוא גוסס, השם ישמור. השכן שלו היה חסיד גור. אותו חסיד אמר לו: "תקשיב, אין לך מה להפסיד, לך לארץ ישראל, לך אל הרבי מגור, אולי…"
 
כולם יודעים, שהרבי מגור, הצדיק בעל ה"לב שמחה", היה אדם מבוגר מאוד, בן 92, מאוד חולה, לא מבפנים, מבחוץ.
 
אז אותו יהודי הגיע לרבי מגור והרבי שאל אותו: "הבאת איתך את הצילומים?"
 
"כן", משיב היהודי.
 
הרבי מגור לא רופא! ואתם יכולים לתאר לעצמכם, הרבי מגור, איש צדיק וקדוש, אדם מבוגר מאוד שידיו כבר רועדות מעט. הוא מסתכל על הצילום ואומר: "גורנישט, אני לא רואה כלום!". ואז הוא פותח את דלת בית המדרש וקורא לאחד הגבאים שלו להיכנס. "יענקל, אתה רואה כאן משהו?" הוא שואל. ויענקל מסתכל ואומר: "אני לא רואה כלום".
 
זה סיפור אמיתי.
 
למחרת, אותו יהודי נסע לבית החולים הדסה לעשות צילום. הרופאים אמרו לו: "מה אתה רוצה? אין פה שום דבר".
 
אתם מבינים מה אני מתכוון לומר לכם? שלצדיקים האלה יש עיניים אחרות. עיניים שונות.
 
לכן כלב בן יפונה הלך לאברהם יצחק ויעקב, האבות הקדושים. מה נתן לו את הכוח לזה? למה היו לו עיניים אחרות? מכיוון שהוא קישר את עצמו לאבות הקדושים, לצדיקים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה