על דוכן הנאשמים

אם יש משהו שמאוד לא מומלץ להגיע אליו בזוגיות זה להיות על דוכן הנאשמים. דנית מילנר, מטפלת מוסמכת, עם הטיפים הכי מומלצים. אל תתעלמו!

3 דק' קריאה

דנית מילנר

פורסם בתאריך 15.03.21

אשתך נחמדה אליך מדי יום. אתה רגוע ושליו כשאתה מבין שהיא כנראה מאוד מרוצה ממך, ואתה שמח שיש לך כזה שלום בית נהדר איתה.

 

ערב אחד, כשאתה חוזר הביתה מאוחר מהרגיל, היא מחכה לך דרוכה על הספה עם מבט רציני וכועס. "למה איחרת?" היא שואלת, ואתה מגמגם שמישהו תפס אותך לשיחה לא צפויה ולא שמת לב לשעה. אתה לא חושב שקרה דבר כל כך נורא, אבל אשתך, שחיכתה שתבוא הביתה התאכזבה שלא התקשרת אליה ושלא היה לך חשוב למהר לחזור אליה בסוף היום, עכשיו גם מתחילה להזכיר לך אירועים נשכחים.

 

היא מוכיחה לך, באמצעות שימוש בפנקס זיכרונות העבר, שאתה באופן שיטתי לא חושב עליה בכלל, לא נותן לה מספיק תשומת לב, אנשים אחרים מעניינים אותך הרבה יותר ממנה ועוד מחשבות שליליות כאלה ואחרות ושאתה אשם בכל.

 

ללא ספק, אתה נשאר המום ונדהם מהפער בין האישה המרוצה שחשבת שיש לך לבין המציאות המרה שלפניך.

 

"איפה היית עד עכשיו? למה לא אמרת לי? את סוחבת את ההרגשה הזאת ומנהלת חשבונות איתי כבר שנים בשתיקה, בלי לומר לי דבר?!"

 

ריבוי הטענות כלפיך מותיר אותך בתחושה שאתה הבעל הכי גרוע בעולם, ואילו אשתך מאוכזבת ממך מאוד כבר תקופה ארוכה.

 

אבל לא תמיד זה כך.

 

הגמרא (מסכת מנחות) מספרת על רב קטינא שהלך בלי ציצית ושאל אותו המלאך "ציצית מה תהא עליה?", שאל אותו רב קטינא אם יש עונש על מצוות עשה שאינה חיוב, שהרי לא חלה עליו חובת ציצית מאחר ולא לבש בגד עם ארבע כנפות.

 

ענה לו המלאך: "בזמן דאיכא ריתחא ענשינן" – בזמן שיש איזה חטא ישנה סיבה המעוררת קטרוג על האדם, מתעוררת יחד איתה גם תביעה על מצוות עשה שלא קיים, כמו לבישת הציצית והוא נענש על זה, כי גם זה מצטרף ומקטרג עליו.

 

אם אדם לא חוטא, לא מענישים אותו שהוא לא קיים את המצווה. אך ברגע שחטא כבר והתעורר עליו קטרוג תובעים אותו בנוסף גם על מה שלא קיים, אף על פי שאינו חייב.

 

במריבות בין בני זוג מצוי מאוד, שבעקבות מעשה יחיד נפתחת פתאום תיבת פנדורה שלמה של טענות וקטרוגים שכלל אינה קשורה לאותו מעשה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עשרת הדיברות לבעל

הבעל שאני צריך להיות

נשואים לבלגאן

זוגיות חלומית בחמש

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

אם לא תשנה, שום דבר לא ישתנה!

אהבה טהורה

אהבה אמיתית

שניים זה ביחד

סיפור הדרכה מהסרטים

סוד הזוגיות המוצלחת

כל יום מחדש

זוג טוב עושה שיעורי בית!

 

זה נראה כאילו צרור הביקורת וההאשמות שמוטחות לפתע בפנינו ישבו והתבשלו במשך זמן רב אצל בן הזוג והנה, סוף סוף, ניתנה לו ההזדמנות להוציא את זה.

 

ברוב המקרים באמת מדובר רק בדבר אחד שמטריד או מרגיז כרגע. אבל, "בזמן דאיכא ריתחא ענשינן" ואל אותו גורם מכעיס מצטרפים סיפורי עבר. עכשיו הם מקבלים משנה תוקף ומשמעות חדשה שלא הייתה להם קודם לכן.

 

אז איך מסיימים את הריב הזה?

 

האינסטינקט הראשוני שלך הוא להיפגע ולהיסגר ולחשוב שאין שום דבר שאתה יכול לעשות שירגיע את המצב. בפרט כשמדובר בכל כך הרבה דברים בהם אתה מואשם, עד שאתה חש שכל מה שנשאר לך הוא רק להרים ידיים ולחכות עד יעבור זעם.

 

תגובה כזאת לא תפתור שום בעיה, לכן:

 

גם אם אשתך אומרת לך שתלך ושהיא לא מעוניינת לדבר איתך, במידה ותיישם את בקשתה – מצבך יחמיר עוד יותר! היא לא באמת רוצה שתלך! היא רוצה שתישאר ותדבר איתה ותקשיב לה, תבין אותה ותתנצל עד שהיא תתרצה. אל תעזוב אותה כשהיא כה נסערת ורגישה, היא רק 'תתבשל' עם עצמה ותאסוף נגדך ראיות מאשימות חדשות וזעם מצטבר.

 

אתה צריך לזכור באותו רגע שבאמת לאמיתה ריבוי הטענות הוא לא העניין. לכן, אין צורך להתגונן או לחוש חובה להשיב על כל טענה וטענה בנפרד. להיפך, התגוננות יכולה רק להסלים את המצב. במקביל, חשוב מאוד לא להתעלם מתחושת הכאב והבעיה שהעלתה אשתך.

 

דרושה הקשבה איכותית אמיתית. כלומר, חשוב שאשתך תרגיש ותראה שאתה כל כולך איתה ובאמת מקשיב לה. שאתה עוזב הכל ומתפנה אליה. זה ייתן לה תחושה שהיא במקום הראשון אצלך ושהיא באמת חשובה לך.

 

עליך להעביר מסר ברור של הבנה מלאה והזדהות איתה. אל תסתור את דבריה בשום שלב ואל תגיד לה שזה סתם שטויות ולא חשוב, או שתקטין את הבעיה שלה.

 

תציע פתרון שיניח את דעתה וישמח אותה. אם אתה מרגיש שצלחת את השיחה אבל עדיין חסר משהו שיסיים את ההצפה הרגשית שלה, אתה יכול לעשות בשבילה משהו באופן מידי, אולי מחווה שתביע את אהבתך והערכתך כלפיה. 

 

מומלץ מאוד לפעול כמה שיותר מהר. ככל שעובר הזמן, הכעס מתגבר ומצטרפים עוד ועוד מקרים מהארכיון שמקבלים פתאום תוקף וחשיבות.

 

אם תאמין שאתה באמת כזה בעל גרוע כמו שאשתך מתארת אותך עכשיו בשעת כעסה, יהיה לך קשה מאוד להתגבר על הרגשות הפגועים שלך ולנהל את הריב הזה בצורה חכמה ולא רגשית, שתוביל לסיומו.

 

לכן, זכור כל הזמן שאשתך מאוד אוהבת אותך, אחרת היא לא היתה כועסת עליך. היא נפגעה מדבר אחד שקטרג עליך עד שהפכת חייב גם במקרים חפים מפשע לחלוטין.

 

 

*   * *

דנית מילנר, מטפלת גוף-נפש ברפואה טבעית. מתמחה בטיפול באמצעות: תזונה, צמחים, תוספי מזון, רפלקסולוגיה, עיסוי, יוגה, דמיון מודרך ונובע ואירידיולוגיה. שאלות ניתן להפנות למייל: danitmilner@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה