על החצי המלא או הריק?

אז על מה באמת צריך להסתכל, על חצי הכוס המלאה או הריקה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, שוברת מיתוסים עם הנוסחה המוצלחת!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

מספרים על אבא ובן שנסעו יחד ברכב. במהלך הנסיעה האב עולה על מסמר והגלגל הקדמי מתפנצ'ר. "אוי, יופי!" האב מוחא כף ומביט על בנו. "בדיוק רציתי ללמד אותך כיצד להחליף גלגל. עכשיו יש לנו הזדמנות".

 

לימדו אותנו להסתכל על חצי הכוס המלאה, לראות את החיים בראיה חיובית ולא שלילית. להתמקד בחלק המלא בטוב בחיינו ולא בזה הריק, החסר לנו. כי לראות את חצי הכוס המלאה – זה לשמוח בחלקנו.

 

השלמות, היא הכוס המלאה. אך האם ייתכן שלראות את חצי הכוס המלאה זה להתרחק מהשלמות?

 

אם נראה רק חצי כוס מלאה, אז זה לא המצב האידיאלי לכאורה. כאשר האדם מסתכל על החצי המלא, הרי גם אם טוב לו זה אינו טוב שלם. כי בתוך ליבו הוא יודע את האמת – שהטוב הזה הוא רק… חצי כוס.

 

וכל זמן שחצי הכוס ריקה – לעולם הוא לא ירגיש טוב באמת ובתמים. לכן, אין להתעלם מחצי הכוס הריקה.

 

חצי הכוס המלאה מבטאת את החלק בחיינו שתואם את רצונו של האדם, ואילו חצי הכוס הריקה מבטאת את החלק במציאות שאינו תואם את שאיפתו של האדם.

 

אם כך, לא מתפשרים על חצי הכוס המלאה.

 

נכון שאמרו לנו להסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל אני אומרת שצריך גם להסתכל על חצי הכוס הריקה. למה? כי זה החלק היחיד שיכול להתמלא במשהו חדש. כל חיסרון הוא פוטנציאל למילוי של משהו חדש בחיים.

 

יש לנו חופש בחירה, וברור שנבחר להסתכל על החצי המלא. אבל אנחנו יכולים לבחור להסתכל גם על החצי הריק ולראות בו את איכותו הבלעדית – שרק הוא יכול להתמלא. המלא, ממילא מלא, אבל 'הריק' יכול לעשות את הפעולה הזו שתוביל, מיד או אחרי זמן מסוים, לשינויים, לגילויים מדהימים ועוד.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לראות את מה שיש

אז יש או אין?

מי אמר שפע ולא קיבל?

אנחנו דור "המגיע לי"

אנשים שמחים זורחים

אבק זוהר

הסגוארו החמדן

מה עושה לכם את זה, הספל או הקפה?

וחיו בעושר, בלי אושר

עבדים בסטייל

לא קונה לך אהבה

תספרו את הברכות

יום מלא צבעים

מי הכי מסכן?

הדשא של השכן טעים יותר

בצעדים קטנים אל האושר

 

אולם הקושי להסתכל עליו גדול. הוא גם לא נעים, ממלא אותנו חששות וגורם לנו להרגיש לא נוח בגלל שמשהו חסר.

 

אם נשים לב שתוכנו של החסר הוא יכולת מילוי – הרי שנשמח בזווית הראיה הזו. רק החלק החסר הא החלק בעזרתו אנו מתפתחים, מתחדשים, משתנים ומתמלאים במשהו חדש ומרענן.

 

החלק המלא – מלא. ולפעמים אפילו כל כך מלא שהוא כבר לא משרת אותנו אלא רק מעכב ומשאיר אותנו עם מלאות חוסמת.

 

אז איזה חלק בחיים הוא הטוב – המלא או החסר?

 

המלא מהווה מצד אחד מלאות שתוקעת את האדם במקומו וחוסמת, אבל גם מהווה איכות וערך מהותי.

 

הריק מהווה מצד אחד חיסרון, אך מצד שני יכולת לעשות מהפכה של ממש עם עצמנו.

 

לעניות דעתי, יש להסתכל על החצי המלא אך גם על הריק. כי אם נבין את עוצמתו של החצי המלא – נבין שיש שם עושר של תכונות, דפוסי התנהגות, חינוך ועוד המשרתים אותנו.

 

ואם נבין את עוצמתו של החצי הריק – נבין שיש כאן פלא עצום, שזה בעצם נפלא למלא אותו בדברים חדשים. ואין דבר יותר כיף מאשר להתחדש. תראו איזו שמחה, למשל, אנחנו מקבלים, עם בגד או חפץ חדש שפרגנו לעצמנו. תארו לכם איזו שמחה תמלא אותנו עם משהו חדש בתחום הרוחני, בקריירה, ביכולות חדשות, בגילוי מדהים על עצמנו וכן הלאה.

 

יש לנו בחירה – להסתכל על החצי המלא או הריק.

 

ויש גם בחירה נוספת – להסתכל על החצי המלא והריק בו זמנית!

 

מסתבר, שלראות את החצי המלא – המבקש לשמש אותנו או מבקש שנשחרר את מה שבו שאינו מתאים לנו. וגם, לראות את החלק החסר – המבקש להתמלא מחדש. זו ראיה מאוזנת ומועילה.

 

קחו את זה, למשל, לזוגיות – ראו את החלק המלא, את ההרגלים, מערכת היחסים, מה שמלא בטוב – נטפח. מה שמלא בטעויות – נשחרר. ובו זמנית – נראה את החלק החסר, נמלא אותו ונקדם את הזוגיות.

 

עוד תחום שמשפיע עלינו המון – העבודה שלנו. נשים לב לחלק המלא – הניסיון, הידע, הכישרונות ועוד, וניתן תשומת לב גם לחלק הריק – ההתפתחויות הטכנולוגיות למשל, ונמלא אותו בלמידה והתעדכנות.

 

כך הוא הדבר בכל תחומי החיים, בחינוך הילדים, באכילה, נכונה, בפעילות גופנית, בלימוד, בחברה ועוד. נשתמש בחצי המלא ונמלא את החצי הריק.

 

אז תרשמו לכם את הנוסחה הכי מצליחה שקיבלתם אי פעם:

 

עוצמת חצי הכוס מלאה + עוצמת חצי הכוס הריקה = ראיה שלמה של חיינו!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה