ענקים ביקום

אפילו העין האנושית לא יכולה להכיל את גודלו העצום של היקום. אל תתפלאו לשמוע שאתם החלק הענק שבסיפור, עם הכוחות העצומים שמזיזים את הגלגלים הגדולים שבו.

2 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

לא פעם העולם סביבנו מוביל אותנו להאמין שהצלחה היא קריטריון חיצוני מוחלט. אבל האמת היא שכאשר אנו מקלפים את שכבות התכתיבים החברתיים, נגלה שהערך העצמי שלנו מושרש רחוק מאוד מהקיום הגשמי.

 

בנשמה שלנו.

 

עמוד התווך הרוחני שלנו היא הבסיס של הכל, דבר שהופך אותו מטבע הדברים לנפלא וגדול. היבט זה, של הטוב הקיים בכל אחד מאיתנו, דורש שנכיר את המשימה הייחודית שלנו בחיים, ואת התפקיד שהכישרונות והכוחות המולדים שלנו מבצעים במילוי מטרה ייחודית וספציפית זו.

 

בורא עולם ברא כל אדם עם משימה ייחודית וסיפק לה, כמו חליפה שנתפרה במיוחד אצל חייט, נסיבות חיים ויכולות על מנת להשיג את המטרות שלו בחייו. כשמתבוננים ומפנימים את המושג העוצמתי הזה, מתחילים להרגיש את ההעצמה האישית שבאה בעקבות הטוב הפנימי שלנו.

 

אם אנחנו באמת מאמינים שהחיים שלנו, בדיוק כפי שהם, עוצבו בשלמות ובדיוק מושלם על ידי אלוקים, וכל זאת על מנת לסייע ולהקל עלינו את הצמיחה הרוחנית והאישית, נדאג פחות מאיך שהחיים שלנו נראים בהשוואה לאחרים, ויותר מאיך נוכל להשפיע את המיטב שבנו על חיי היומיום שלנו.

 

לפעמים הייחודיות שלנו מואפלת על ידי ציפיות ודעות חברתיות. הנטייה להשוות את ההצלחה שלנו לאחרים נעשית על בסיס יומי, וההשפעות המזיקות על הדימוי והערך העצמי של האדם גורמות לו להינעל בתוך הלחץ של לחיות לפי סטנדרטים אלה, או של אנשים אחרים. הרגל מזיק זה של השוואה יכול להיות מוצג באידיאלים שאנו מייצרים לעצמנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עניין של גישה

מצב דביק

לא ביום אחד

השם אמר לי

שינויים ותופעות לוואי

על נעליים והרגלים

הרגלים, חובה לשנות!

הרגלים, זה קודם בראש!

להזיז את הגבינה

רוצה שינוי

אף פעם אל תגיד אף פעם

 

למשל, אם אדם מקדיש, בעקשנות, זמן לתפילה האישית, ועדיין לא מרגיש את המושג הרוחני הזה מפעם בתוכו במשך ימים או שבועות, יכול להיות שהוא יתחיל לבקר את איכות התפילה שלו או אפילו לשאול האם היא שווה משהו.

 

אולם ההיפך הוא הנכון! כל צעד שהוא עושה, כל מאמץ קטן שהוא משקיע ברוחניות שלו – הם הישג אדיר. אפילו אם אדם לא מרגיש את העוצמה של התפילה האישית שלו, עצם העובדה שהוא הגיע לפגישה עם בורא עולם – עוצמתית לכשעצמה.

 

לדרוך במקום זה לא כישלון. אדרבה, זה קרש קפיצה לשלב גבוה יותר. על ידי שמכירים את הטוב שבנו, היכולות והאיכויות, הגדולה שהוטמעה בנו, נוכל להשיג דברים נפלאים ושפע של ברכות בחיינו.

 

 

מרק טוויין אמר ששני הימים החשובים בחייו של האדם הם – היום בו הוא נולד והיום שהוא מגלה למה.

 

נוכל לגלות מה היא המטרה שלנו בעולם הזה על ידי שנשמע לקול שבתוכנו. ברגע שיש שקט בראש, כשקולות החברה נעלמים אט אט, נוכל לשים לב למקומות אליהם אנו נמשכים, שם מונחים הכישרונות שלנו. כך גם את הבהירות שבאה מעצם היותנו כנים לייחודיות שלנו והסיפוק שבא ביחד עם זה.

 

כשאתם מרגישים באמת שבורא עולם הוא זה שתכנן את חייכם, חיים שהם שונים מאלה של הסובבים אתכם, האפשרויות שלכם מתרחבות מאוד, הרבה מעבר למוגבלויות שהצבתם לעצמכם ואלה שהוצבו בחייכם על ידי אחרים.

 

כשמבינים שיש לנו תפקיד חשוב ביקום הגדול הזה ושאף אחד בעולם לא יכול למלא אותו חוץ מאיתנו, נזכה לביטחון עצמי טוב ולהשתמש ביכולות והכישרונות שקיבלנו, ועל ידי זה נצליח להשתמש בפוטנציאל הטמון בנו ולהתגבר על כל אתגר שניתקל בו בדרך.

 

אל תחששו מגודלו של היקום, אתם הענקים היחידים המתהלכים בו!

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה