עשר פעמים זה הטריק!

איך המספר עשר קשור לסוד ההצלחה שלנו? כאן טמון הטריק! תשע, משהו חסר. אבל עשר? זו כבר הצלחה אדירה שמשפיעה על הזוגיות והחיים בכלל.

3 דק' קריאה

יהודה גרליץ

פורסם בתאריך 15.03.21

כמה פעמים חשבתם שהצלחתם בוודאות? זאת אומרת, שאין ויכוח על זה שעכשיו ממש באמת הצלחתם? ולא סתם הצלחה, אלא הצלחה בלהשיג את המשמעת המיוחדת שרציתם למימוש המטרה? כי בלי משמעת עצמית אי אפשר לזוז או לצלוח את כל האתגרים שהצבנו לעצמנו בחיים, נכון?

 

אלא שאז…

 

בורא עולם מראה לכם שמשהו עדיין חסר.

 

אם אינני טועה, עכשיו זו הפעם העשירית שאני קורא את הספר המדהים של הרב שלום ארוש – בגן השלום, וסוף סוף מתחיל להבין מה האיש היקר הזה מלמד אותי בספרו. ברור לי שבכל אותן תשע פעמים שקראתי את הספר למדתי בכל פעם מחדש דברים נפלאים, אבל היה חסר משהו. ועכשיו? עכשיו כשאסימון ההבנה נפל אני בטוח שאני בכיוון הנכון. הפעם אני ממש מרגיש את זה – הדיבורים נכנסים ישרי ללב ומתיישבים שם כמו שצריך.

 

בעולם יש שני כוחות – האחד: של נתינה, והשני – של לקחת. אף אדם לא יכול לעשות אי פעם בחייו שינוי בדרך בה הוא מתקרב לאנשים, כל זמן שהוא מתכוון להמשיך לקחת. כי להיות אדם שלוקח – זו גניבה בעיני בורא עולם ובהחלט לא דרך לתקשר עם החצי השני שלך, גם לא עם הילדים או עם כל אדם אחר שאנו פוגשים בחיינו ויוצרים איתו קשר.

 

תהליך רוחני הוא שינוי, אבל בלי תרגול מעשי והשקעת מאמצים, בלי לעשות את מה שאנו מתבקשים לעשות, כדי להיטיב עם עצמנו – להתפלל באמת מכל הלב (ביחד עם הציבור ובתפילה האישית) כדי ללמוד מהו התפקיד שלנו, החלק שלנו בזוגיות, קיום המצוות היקרות לנו ועוד. כל זמן שאדם מורד בגלוי בבורא עולם זה יהיה כמעט בלתי אפשרי עבורו להתחיל כל סוג של תהליך. אך בעיקר, את זה שמוביל אותו לשינויים בחייו. זה לא אומר שהוא לא יטעה או יחווה מניעות בדרך, ממש לא. אבל כשבורא עולם מסתכל עליו הוא יודע היטב מהו המסלול שלו, ושל כל אחד מאיתנו, ופועל בהתאם.

 

זו הסיבה שאנחנו חייבים לדעת כלל מדהים וחשוב מאין כמותו בכל הקשור לצמיחה הרוחנית והקרבה שלנו לבורא, כפי שאמר רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל – "אין דבר כזה פרווה"!

 

וזה כלל אדיר ומעשי מאוד בכל תחומי חיינו, לא רק זה הרוחני או בשאיפה להתקרב לבורא עולם, אלא בכל דבר ודבר בחיינו. תארו לכם אם היינו "פרווה" בזוגיות? בחינוך ילדים? בעשייה חברתית? זה בלתי אפשרי. חייבת להיות מעורבות, עשייה מלאה, שיתוף, אחדות. וזה לא יכול להתקיים בשטח הזה שנקרא "פרווה".

 

מאמרים נוספים בנושא:

אהבה אימוג'ית

שפת האהבה

שפת הלב

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב

הרמוניה משפחתית בחמש

זוגיות חלומית בחמש

אהבה – הרולס רויס של הרגשות

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

שלום בית – הנוסחה החדשה!

מקום של אהבה

וגר זאב עם כבש

הצד המקבל

 

עוד דבר נפלא שלמדתי. אדם שקנאי לכבוד שלו, ויש אנשים שהכבוד בשבילם הוא הכל, אין לו מושג איך החיים שלו הופכים להיות קשים מהרגע שהוא דבק במידה הזו. ותארו לכם כמה קשה יהיה לו בתוך הבית שלו!

 

לעומתו, אדם מלא בעוונה יכול להיות בטוח שהקב"ה יברך אותו, ישמור עליו ויעזור לו להצליח! למה? כי הוא חי את התכונה הכי חשובה שמאפיינת את בורא עולם בכבודו ובעצמו – הענווה. וממקום זה של ענווה הבורא תמיד מעדיף לא להסתכל על החסרונות שלנו, ולהפגין סבלנות שמביאה אחריה ים של הזדמנויות. כך נוהג אדם עם ענווה בביתו ועם הסובבים אותו. לכן, בורא עולם משפיע עליו שפע של ברכות למרות השגיאות שהוא עלול לעשות לאורך הדרך.

 

מידות הבושה והענווה – הן כלים אדירים להכיל את השפע האינסופי שמומטר עלינו משמים. הן גם הדרך, אם כי לא הנעימה, לכפר לנו על סוגים מסוימים של חטאים. אם לאדם יש את ההבנה הזו והוא יכול להכיל את זה, אז כשהוא חווה מבוכה או ביזיון הוא צריך לשמוח ולהרגיש בר מזל שזכה לכפרה, שאומנם מצריכה ממנו כמה רגעים של מבוכה אך לא זמן ממושך של ייסורים. וה"חפץ חיים" זיע"א היה אומר, שאם אנשים היו מבינים את ערכו הגדול של הביזיון הם היו רצים למקווה וטובלים.

 

הקב"ה בוחן כליות ולב ויודע מהן המחשבות והכוונות של כל אחד מאיתנו, לטוב או לרע. אל תחשבו שאפשר להערים על מלך מלכי המלכים והחכם שבחכמים ואין מי שישווה לחכמתו האינסופית, כדי לפתור את הקשיים שלנו בחיים ועוד לחשוב שהוא יעזור לנו. עצלות באה כדי לתקן את הנזק שמילים פוגעניות גרמו לחצי השני שלכם, ומניעות הן בהחלט ברכות בהסוואה. ברגע שנקבל את העובדה שאין שום טעויות אצל בורא עולם, בטח לא בהנהגה שלו איתנו ונדע שהכל מושגח עד לפרט הכי קטן עלי אדמות, נזכה לישועות הנפלאות להן אנו מייחלים.

 

אז תרשמו לכם, פעם עשירית זה הטריק להפנים את מה שאתם לומדים. נכון שאומרים שיש כוח דווקא עם 101 פעמים, אבל אם תקבלו על עצמכם לפחות חלק מזה – עשירית, תראו תוצאות נפלאות בכל תחומי החיים, ובפרט בזוגיות כי דווקא מהחיים בשניים מושפעים כל שבילי חיינו.

 

אז תרשמו לכם: עשר – כאן טמון הטריק של סוד ההצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה