עשרה סודות לחיי נישואין מדהימים

כשאתה לא יכול להשיג דבר מסוים, אתה משתוקק, חושק ונכסף אליו יותר ויותר. זהו הסוד העצום של חיי נישואין מדהימים.

4 דק' קריאה

ר. איקמן

פורסם בתאריך 06.04.21

כשאתה לא יכול להשיג דבר מסוים, אתה
משתוקק, חושק ונכסף אליו יותר ויותר. זהו
הסוד העצום של חיי נישואין מדהימים.
 
 
חיי הנישואין הם הכלי הבסיסי והעיקרי להתפתחותו של אדם. בחיי נישואין מודרניים אחוזי המיזוג בין בני הזוג הם 50/50, אולם בחיי נישואין על פי היהדות אחוזי המיזוג בין בני הזוג הם 100/100.
 
המילה נישואין היא קידושין, כלומר לקדש. מטרת הנישואין היא לממש את דרגת הקדושה של כל אחד מבני הזוג בעזרת הנתינה אחד לשני. כאשר בני הזוג קרובים אחד לשני, הם מגדילים את יכולתם להתקרב יותר אל בורא עולם.
 
1. לדעת להעריך הכל
 
כל חוויה, כל אדם שתפגשו, או אפילו כל התנוצצות והארה שזכיתם לחוות במהלך חייכם בעולם הזה, אפילו לרגע אחד, הם מתנה עצומה ומדהימה שבורא העולם העניק לכם! וככל שתחוו יותר כך גם נשמתכם התואמת – בן זוגכם ירגיש זאת. העריכו כל הישג שלו. בן זוגכם עוזר לכם להשלים את נשמתכם – גם אם לעיתים זה בא לידי ביטוי במצבים שהם לא הכי נעימים – אולם גם אז, נהגו בחיי הנישואין שלכם כבמתנה עצומה שזה עתה קיבלתם. אמרו תמיד תודה אחד לשני.
 
2. הסוד של חיי נישואין טובים
 
הסוד של חיי נישואין טובים הוא נתינה, מבלי לחשוב שעליכם לקבל תמורה כלשהי מנתינה זו. המטרה האמיתית של בני הזוג היא לדעת ולגלות מה בן הזוג צריך ולהעניק לו את זה, אפילו בטרם ידע שהוא בכלל צריך את זה. מטרת חיי הנישואין היא לדעת להעניק מעצמנו לבן הזוג, ולאפשר גם לבן הזוג לעשות זאת עבורנו – כלומר, להעניק לנו מעצמו. כולנו נוצרנו עם הצורך לקבל. בורא עולם יצר אותנו במטרה להעניק לנו. בורא עולם מצווה אותנו ללכת בדרכיו, והדרך לעשות זאת היא לתת.
 
3. המשיכו את הפגישות ביניכם, גם לאחר שנישאתם
 
לאחר הנישואין הרומן האמיתי מתחיל. המשיכו לפגוש אחד את השני. דברו אחד עם השני על כל הנושאים, לפחות פעם בשבוע (ויש כאלה הנוהגים לעשות זאת פעם ביום). הדרך שבה אחד מבני הזוג בוחר להעניק את אהבתו לבן זוגו אינה בהכרח הדרך הנכונה לבן זוגו. לכן, הביעו את רצונותיכם בעדינות ונסו אף להקשיב לצרכים שלא הושמעו מבן זוגכם. תאמו פגישה או זמן המתאים לכם כדי לפתור את בעיותיכם ביחד. תאמו זמן מיוחד שבו תהנו מכל אותן נקודות שחיברו ביניכם.
 
4. הרגישו נשואים בכל רגע!
 
אתם חייבים להתחתן בכל רגע, לא רק ביום חתונתכם. הנישואין מתפתחים, אנשים מתבגרים ומשתנים, וכך גם חיי הנישואין. כאשר חיי הנישואין גדלים, הגדירו מחדש את הקירבה ביניכם. חיי הנישואין הינם שותפות הדדית בין בני הזוג: להוציא מהכוח אל הפועל את הפוטנציאל הטמון בכם ביחד, לממש רעיונות משותפים, לעבור מצבים שונים בחייכם ביחד, למלא בשמחה את כל הרגעים בזוגיותכם. זה מעניק תחושה של נוחות, של קירבה והיכרות עמוקה, תחושה של השראה. זיכרו את הקדושה הטמונה בדברים אלה, גם בזמן הדחת הכלים, גם כשאתם מרוקנים את האשפה וכן בכל אותם פרטים שגרתיים המרכיבים את חיי הנישואין.
 
5. בכל חיי נישואין ישנם שלושה שותפים: את/ה, בן זוגך והקב"ה
 
כאשר תנשקו את המזוזה אשר בפתח ביתכם לפני שאתם נכנסים הביתה, תזכו לרגע של התעוררות ומחשבה על מטרת חייכם וחיי בני ביתכם. תזכו להזדמנות לכוון עצמכם אל המקור האלוקי המנחה אתכם לפני כניסתכם הביתה, דבר שיסייע לכם להתמקד שוב בעקרונות עליהם מושתתים חייכם וחיי משפחתכם. כאשר תנשקו את המזוזה כשתצאו מהבית תזכרו לשמור על הפרטיות והקדושה של משפחתכם.
 
6. התמקדו בפרטים הקטנים
 
הדברים הקטנים הם אלה שעושים את חיי הנישואין נפלאים. תשומת לב לדברים הקטנים תורמת המון לזוגיות. עם תשומת לב נכונה וראויה לדברים הקטנים תוכלו ליצור קשר טוב עם עצמכם – עם הפנימיות שלכם, קשר טוב עם בן זוגכם, וכמובן קשר טוב עם בורא עולם. הדברים הקטנים הם לא רק הדרך המעשית להתחיל, אלא הם החלק העיקרי והחשוב בקשר ביניכם.
 
7. תקשורת ברורה בונה זוגיות איתנה
 
אדריכל לא מצביע לעבר מגרש ריק ואומר לבנאים להכות בפטישים בהרמוניה ואחווה. הוא מכין תוכניות ברורות עד לפרטים הקטנים, מסמן את מה שצריך, מדריך ומסביר מה לעשות. כשאנו מתחתנים, אף אנו בונים בית, בית של שלום. בית בו אנו רוצים להשכין את השלום, האחווה, הרעות והאחדות. לעשות הכל בהרמוניה וביחד. דברו על מה שאתם צריכים בקול רם, ולא במחשבה. שתפו את בן הזוג ברצונותיכם.
 
חישבו על זה, האם הקב"ה מצפה מאיתנו לקרוא את מחשבותיו? להבין את רצונותיו? ודאי שלא! לשם כך הוא נתן לנו תרי"ג (613) מצוות המדריכות אותנו ומסבירות לנו את רצונותיו מאיתנו, את מה שהוא רוצה ומצפה שנעשה. אז מדוע אנחנו צריכים לצפות לפחות מכך האחד מן השני?
 
8. חיי נישואין נפלאים בנויים על אמון, כבוד ושותפות מלאה
 
ישנה הרגשה מסוימת, מעין ציפייה שכל אחד מכם צריך לדאוג לצרכיו של השני. במערכת יחסים בין בני הזוג, כאשר בן זוגך חושף בפניך את צרכיו ומבקש את עזרתך, אל תשאל למה או מדוע, פשוט עשה זאת! זו אחת מן המטרות של חיי הנישואין. עשו זאת משום שאתם מכבדים ומעריצים את האמון שנותן בכם בן זוגכם, אמון שבעזרתו הוא חושף את ליבו בפניכם ומבקש עזרה. חשבו על כך שלעיתים מדובר אף בנושא מאוד פרטי או אינטימי בעל רגישות גבוהה. אהבו אחד את השני כשם שאתם אוהבים את עצמכם. נהגו זה בזה בכבוד. העניקו כבוד לבן זוגכם אפילו יותר מהכבוד אותו אתם מצפים לקבל מהסובבים אתכם.
 
9. אל תצפה שבן זוגך ישתנה
 
כאשר אתה מצביע על אדם, זכור ששלוש האצבעות הנותרות מצביעות עליך בחזרה. עבוד על עצמך ולמד להסתגל לכל מצב. "כמים הפנים לפנים – כן לב האדם, לאדם" (משלי כז, יט). כל חסרון שאנו מוצאים באחרים מצביע על חסרון בתוכנו. ברגע שאנו מתקנים אותו וממלאים את החסרון הזה, הרי שנהיה מסוגלים להבין ולסלוח לסובבים אותנו. כאשר אדם מסוגל להעניק מתוכו במאת האחוזים, פעולה זו פותחת את ליבו של הזולת וגורמת אף לו להעניק לסובבים אותו.
 
10. כולם רוצים את הפרי האסור!    
 
כשאתה לא יכול להשיג דבר מסוים, אתה משתוקק, חושק ונכסף אליו יותר ויותר. זהו הסוד העצום של חיי נישואין מדהימים. במהלך החודש (במשך 12-14 ימים) האישה היא פרי אסור. בערב הטבילה בו האישה הולכת למקווה, היא כלה חדשה ממש ובעלה אף הוא חתן חדש. שניהם כזוג שזה עתה נישא! וזה קורה בכל חודש! טהרת המשפחה הוא הסוד העצום והמדהים, הכוח המניע של חיי הנישואין והיסוד של המשפחה היהודית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. נ

י"ז אדר א' התשע"ד

2/17/2014

נגלה לכם בתכל’ס את הסוד הכי קריטי הוא מורכב משני תנאים והוא הכי חותך לכאן או לכאן: אמא של הבעל שלא מכשפה וגבר… )שזה אומר יציב עם עמוד שדרה ששם את אשתו במרכז). אין את זה ואין שום סיכוי…. כי האשה בונה אשה הורסת הראשונה הסדר היא האמא שלו!!!

2. נ

י"ז אדר א' התשע"ד

2/17/2014

הוא מורכב משני תנאים והוא הכי חותך לכאן או לכאן: אמא של הבעל שלא מכשפה וגבר… )שזה אומר יציב עם עמוד שדרה ששם את אשתו במרכז). אין את זה ואין שום סיכוי…. כי האשה בונה אשה הורסת הראשונה הסדר היא האמא שלו!!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה