פאי גזר בציפוי קראמבל

אם עדיין לא ראיתם את הגזר כמרכיב מפתיע בקינוח, זה הזמן! מתכון מושלם לפאי גזר בציפוי קראמבל שכולם יגידו "וואוו!" של שף קונדיטור זיו סנדלר.

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 27.04.23

עוגת גזר היא דבר נפלא. העסיסיות של הגזר והאופן בו הוא משתלב עם קינמון וסוכר, נותנים לעוגה גוף ומרקם ערבים מאוד לחך. אך לאורך השנים כמעט לא ראיתי את הגזר בשום צורה אחרת, כמרכיב מפתיע בקינוח. בניגוד למרכיבים אחרים, שמרגע שאתה שומע עליהם הם מופיעים בכל צורה ומרקם, בכל מתכון ולכל עת.

 

לכן ניסיתי לשחק מעט עם הגזר משל היה חומר גלם תמים במזווה המטבח שלי. לאחר כל מיני ורסיות, הגעתי לפאי גזר. פאי פריך במילוי רך בטעם עוגת גזר וציפוי פריך יותר. שימו לב, כי מדובר בשילוב של מרקם (רך) וטעם (עוגת גזר) לא שגרתי, ולכן חשוב לא לאפות יותר מדי את הפאי, רק משום שהוא נראה רך מדי.

 

מרכיבים:

 

לבצק

כוס קמח קר

שליש כוס שמן קוקוס מומס אך לא חם

3 כפות שמן קנולה

רבע כוס סוכר

3 כפות מחית תפוחי עץ טבעית

כפית אבקת אפייה

 

למלית

רבע כוס סוכר

רבע כוס מחית תפוחי עץ טבעית

3 כפות שמן קנולה

שליש כוס קמח

כף מחוקה אבקת אפייה

2 כפיות קינמון

כוס גזר מגורד

 

לקראמבל

רבע כוס שמן קוקוס מומס אך לא חם

רבע כוס סוכר

3/4 כוס קמח קר

 

אופן הכנה:

 

1. מכינים את הבצק: בקערת מיקסר עם ראש גיטרה, שוקלים את השמן קוקוס, שמן קנולה, מחית תפוח עץ והסוכר. מערבבים עד שאחיד.

 

2. מוסיפים את הקמח  ואבקת האפייה, מערבבים עד שאחיד. מניחים את הבצק במקרר כשעה.

 

3. בזמן שהבצק מתקרר מכינים את המלית: שוקלים את כל מרכיבי המלית פרט לגזר בקערה. מערבבים עם מטרפה עד שאחיד. מוסיפים את הגזר ומערבבים שוב.

 

4. מרדדים את הבצק לעלה מלבני במידות 35X10, מדפנים תבנית אינגליש נמוכה בבצק, בעזרת סכין חותכים את השאריות. על הבצק מניחים נייר אפייה ועליו משקולת משעועית או אורז.

 

5. בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות אופים את הבצק במשך 5 דקות. מורידים את המשקולת בעזרת נייר האפייה, מנמיכים את הטמפרטורה ל-160 מעלות ואופים 5 דקות נוספות.

 

6. בזמן האפייה מכינים את הקראמבל: בקערת מיקסר עם ראש גיטרה שוקלים את כל מרכיבי הקראמבל, מערבבים במהירות בינונית עד שנוצרים פירורים גסים.

 

7. לאחר האפייה ממלאים את הבצק במלית, עליה עורמים את הקראמבל ואופים ב-160 מעלות כ-15 דקות נוספות עד שהקראמבל מקבל מראה יבש. לא מחכים להזהבה, אחרת המלית מתייבשת.

 

מומלץ לאכול את העוגה לאחר שהתקררה מעט. רצוי לשמור במקרר ולהגיש בטמפרטורת החדר.

 

בתיאבון!

 

קרדיט תמונה: שרית גופן

 

 

 

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds – פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה